Gezondheid alle pijlers

Pil vergeten

21-02-2014 11:27 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Om het 'hele verhaal' te vertellen:

Ik ben 24 jaar en al vanaf mijn 16de aan de pil (stediril 30)

Het afgelopen jaar heb ik voor het eerst een aantal x last gehad van doorbraakbloedingen, dit had ik nog nooit eerder. Ben ook naar de dokter geweest en die zei dat er niks aan de hand was.

Mijn menstruatie is altijd minimaal, 3 dagen en dan is het gebeurt.

De laatste pil van mijn strip slik ik altijd op donderdag en dan wordt ik 's maandags ongesteld. De laatste x verloor ik op zaterdag al bloed en dinsdag was alles weer voorbij. Toen hebben we ook seks gehad, zonder condoom.

Die vrijdag ben ik weer begonnen met de pil, meestal slik ik 'm om 22.30-23.00. Die maandag ben ik hem vergeten en kwam daar pas dinsdag achter, waarna ik hem ongeveer rond 11.30 heb gehad. Die zondag lag ik al op tijd in bed, dus heb de pil eerder (ong 22.00) geslikt.

Dinsdag avond had ik minimaal bloedverlies, bij het afvegen enkele helder rode druppel. Het was wel echt bloed en niet 'waterig' door urine oid. Verder nergens over na gedacht, omdat ik last dat 1 pil vergeten niet erg was. Nu begin ik dus toch te twijfelen.

Ik heb al een tijdje last van hoofdpijn, paar dagen last gehad van duizeligheid, buik/rug pijn en tijdens de seks was het gevoelig rechtsonder in mijn buik. Ook had ik gister in 1x maagzuur, terwijl ik dit eigenlijk nooit heb. Na de seks verder nergens last van.

Op internet lees ik wel veel over ovulatie etc.

Kan iemand mij vertellen wat dit kan betekenen?'

Als het wel zo is dat ik zwanger kan zijn dan zou het geen ramp zijn..
Wat staat er in de bijsluiter over het vergeten van een pil in de eerste week?

En staat er ook bij binnen hoeveel uur, te laat, je alsnog een pil mag innemen?
Wat zegt de bijsluiter?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
In de bijsluiter staat dat bij vergeten in de eerste week de 7 dagen erna extra voorbehoedsmiddelen gebruiken. Dit hebben we dus niet gedaan en we hebben toch wel regelmatig seks. (gemid om de dag) Blijkt wel dat ik onzorgvuldig ben geweest en door drukte totaal niet aan gedacht.
Dan zou ik gewoon een testje halen en checken of je zwanger bent.
Is dat nu al mogelijk?

Ik las namelijk dat het daarvoor nu nog te vroeg kan zijn
Hoe lang geleden ben je die pil vergeten? Aan het eind van je pilstrip kan je testen. Dat is het moment dat je over tijd zou zijn.
Afgelopen maandag ben ik vergeten.

Deze week heb ik al behoorlijk 'zeurderig' gevoel in mijn buik

Maar mijn afgelopen menstruatie had al een heel ander 'schema'.

Het was ook al een paar dagen afgelopen voordat ik aan de nieuwe strip begon.

Door alles bij elkaar ben ik toch best aan het twijfelen..
Dus haal je meerdere testen, doe je er nu één (mocht je al zwanger zijn, dan weet je het nu al) en als die negatief is, test je weer na je pilstrip, wanneer je ongesteld moet worden.
quote:leeuwin89 schreef op 21 februari 2014 @ 11:39:

In de bijsluiter staat dat bij vergeten in de eerste week de 7 dagen erna extra voorbehoedsmiddelen gebruiken. Dit hebben we dus niet gedaan en we hebben toch wel regelmatig seks. (gemid om de dag) Blijkt wel dat ik onzorgvuldig ben geweest en door drukte totaal niet aan gedacht. En je bent 24? Waarom neem je dit risico?
Zoals boven beschreven staat; niet bij nagedacht door drukte/stress en dus ook pas dagen later bijsluiter gelezen
Je kan nu nog geen verschijnselen hebben.
Of je bent al langer zwanger!

als je alle door de pil-heen-zwangeren van dit forum op de koffie krijgt zit je kamer goed vol

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven