Gezondheid alle pijlers

Help! hoe gebruik je een tampon

21-02-2014 12:16 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit een tampon gebruikt.....ik vond het gewoon raar en mijn menustruatie waren meestal onregelmatig en tja....gewoon nooit aan gedacht. NU ben ik 21 en aangezien ik wel een tampon wil gebruiken (misschien vind ik het wel fijner dan maandverband) heb ik het gisteren avond uitgeprobeerd maar het deed pijn! en het lukt me gewoon niet om het er in te krijgen (sorry TMI). Ja ik ben nog maagd maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. Wat kan ik doen om het de volgende keer (volgende cycle) beter te maken? doe ik iets fout? Niemand van de meisjes in mijn familie gebruikt echt een tampon ...dus vandaar dat ik internet even vraag...ik heb gewoon een regular size gebruikt.

BEDANKT!
Misschien kan je beginnen met de mini's. Want soms als je je mindere dagen hebt dan wordt het idd lastig om een tampon in te brengen en dat kan zeer doen.
Het zal waarschijnlijk voor iedereen anders zijn maar bij mij is het zo dat ik het niet goed geplaatst krijg als ik rechtop sta. Wel als ik op het toilet zit. (wel met de klep open, anders krijg je nog die tampon er niet in )
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Met inbrenghuls ! veel makkelijker
1. Start met een mini.

2. Lees de bijsluiter

3. Kijk dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=--bBWH2cU-0
Oh ja staand krijg ik hem er ook niet in hoor, idd zittend op het toilet. Helemaal niet over nagedacht dan sommige mensen het anders doen
De eerste keer dat ik een tampon gebruikte, lukte het ook niet. Het heeft wat oefening nodig.

Dus geen zorgen, dat is normaal.

Probeer je tampon staande in te brengen, met 1 been op de badrand of rand van de wc, dat gaat vaak het makkelijkst. Je moet hem een klein beetje schuin nar achteren inbrengen.

Misschien helpt het om eens een vinger in te brengen, zodat je voelt hoe het van binnen zit.

Het is gewoon oefening, echt waar, dat je magd bent heeft er niet zoveel mee te maken, een tampon is maar klein.
Oh haha, ik kan het zittend op toilet juist niet goed, dan wil ie er niet goed in.
Hurken werkt het beste bij mij . Hurken, benenwijd, schuin naar achteren duwen.
Ik kan de tampon het beste gehurkt inbrengen.

Touwtje om de vinger, tampon rechtop staand op de vinger en inbrengen. Zover mogelijk doorduwen, je vinger moet er wel voor de helft bij in. Inbrenghuls werkte bij mij niet.

het kan zijn dat e.e.a. onwennig voelt, Mijn zus heeft het mij ooit geleerd en liet me eerst boven een spiegel hurken, kijken hoe het er allemaal uitzag en met mijn vinger voelen. Vertrouwd raken met je vagina, zeg maar.

Ook belangrijk is dat je tampon niet te groot is en dat je hem verwijderd voordat hij helemaal vol zit. Dit doe ik wel zittend op toilet en vaak moet ik het bekken een beetje kantelen.

Succes
Later is nu
Ik zweer bij tampons met inbrenghuls. Zo makkelijk en veel minder "vies". Een gewone tampon krijg ik er echt niet in, zit nooit lekker. tegenwoordig zijn de tampons met inbrenghuls ook een stuk kleiner geworden om mee te nemen.

Inbrengen doe ik met 1 been op de wc, de ander op de grond, staand dus.
Je kunt ook een heel klein beetje glijmiddel op het topje doen als het lastig gaat, zeker voor het oefenen wel aan te raden.
Neem de tampax met inbrenghuls (wel met plasic inbrenghuls, geen karton)
Bij mij werkt zittend op het toilet en tampon met inbrenghuld (de plastieken afgronde) het beste. En de eerste keren dat ik probeerde lukte ook niet, dus niet opgeven!
quote:WellieB schreef op 21 februari 2014 @ 12:23:

Probeer je tampon staande in te brengen, met 1 been op de badrand of rand van de wc, dat gaat vaak het makkelijkst. Je moet hem een klein beetje schuin nar achteren inbrengen.

Ja, zo doe ik het ook altijd. Zittend of hurkend lukt het mij ook niet.

Persoonlijk zou ik het proberen op een dag dat je veel vloeit, want dan is het vochtiger en glijdt de tampon er makkelijker in.

Ik zou in ieder geval nog eens de bijsluiter goed lezen en Ephina's filmpje kijken.

OH! Nog iets... Ik hou het touwtje met duim en wijsvinger vast, en plaats mijn middelvinger achter de tampon, dan krijg ik 'm er wat makkelijker in.
Zorg dat de eerste keren dat je je tampon inbrengt, je goed ongesteld bent. Dat glijdt makkelijker.

Als je dan je tampon verwisselt, tussen door even je heupen heen en weer bewegen, zodat je vagina weer wat vochtiger wordt... of het vocht beter verdeeld oid (jaa. die zus van mij, vol goede tips )
Later is nu
ipv glijmiddel, klein beetje spuug

Zo deed ik dat, toen ik begon
Ik hurk en gebruik inbrenghulzen.

Maar je leest het al, iedereen heeft moeten uitproberen wat voor haar werkt. Ik begon met mini's op de dag dat ik heel ongesteld was. Toen dat eenmaal lukte stapte ik over op normale tampons. Het is even uitproberen en kijken wat je het fijnste vindt.
In het begin kon ik het alleen met 1 been op wc, maar nu kan ik het ook staand met m'n bekken naar voren gekanteld. Gewoon rustig oefenen, dan krijg je er vanzelf handigheid in.
Als je weinig aan het menstrueren bent glijd een tampon niet makkelijk naar binnen.

Dus liever beginnen als je het hevigst menstrueert en dan een mini tampon naar binnen. En misschien 1e keer een klodder glijmiddel, spuug mag ook.

Even diep inademen en weer uitademen zodat je ontspannen bent, niet krampachtig worden. Zachtjes naar binnen, niet recht omhoog, maar stukkie naar achteren duwen.

Ik vond inbrenghulzen 1e paar keren wel handig. Daarna gewone gebruikt.
Gewoon oefenen oefenen oefenen, maar niet 3x achter elkaar, want dan is alles zo droog dat het er niet makkelijker op wordt.
Bij mij ging het niet goed toen ik nog maagd was. Ik kreeg dat ding niet zo op z'n plaats dat ik em niet meer voelde. Vond het toen ook ondingen en heb er jaren niet meer naar omgekeken.

Een aantal jaar (en inmiddels sex gehad hebbend) later, heb ik het opnieuw geprobeerd en wilde het wel. Inmiddels gebruik ik ze liever ipv dat plakkerige, zweterige maandverband.

Oefening baat kunst, succes!
quote:lilalinda schreef op 21 februari 2014 @ 12:42:

ipv glijmiddel, klein beetje spuug

Zo deed ik dat, toen ik begonDeze tip kreeg ik ook ooit toen ik net begon en doe het nog steeds. Probeer ook uit te ademen op het moment dat je het inbrengt, dat zorgt voor de meeste ontspanning in je spieren.
Ook ik zweer bij tampons met inbrenghuls (die van OB, Tampax vind ik ondingen). Geen vieze vingers meer en door die huls glijdt het zo soepel dat ik ze rechtop staand in kan brengen. Met gewone tampons liep ik ook altijd te klooien. Zat ie er eindelijk in, bleek dat ie niet diep genoeg zat, waardoor ik hem voelde zitten. Nu geen last meer van
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Begin met een mini op de zwaarste dag van je ongesteldheid. Hurken is een goeie tip. Er staat in de bijsluiter ook hoe je het beste kan zitten geloof ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven