Vlucht overboekt help!

21-02-2014 13:38 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou maandag ochtend naar Mexico reizen worden we gebeld door het reisbureau dat de vlucht is overboekt.

nu hebben ze ons aangeboden om of dezelfde dag te vliegen via frankfurt met 100euro korting met eerst een vlucht van schiphol naar frankfurt vervolgens overstappen.

of twee dagen later vliegen met een upgrade en 300 euro korting.. en dan ook weer twee dagen later terug

nu vraag ik me af of zij zich er nu makkelijk vanaf maken.. kan ik meer eisen van Arkefly?
Ik heb er geen verstand van, maar het klinkt mij heel redelijk in de oren wat zij bieden.
Ja.

http://www.consuwijzer.nl ... ten-bij-overboekte-vlucht
Niks korting. Een nieuwe vlucht en schadevergoeding. Overboeken is een zeer bewuste actie van de airline. Dan mogen ze ook de gevolgen dragen. Op z'n minst 300 euro als ik het goed lees.
Dit gebeurd wel vaker. Zou zeggen dat je met beide geen genoegen neemt. Naar Frankfurt rijden kost wel iets meer dan 100 euro.

Twee dagen later vertrekken betekent twee dagen minder lang in Mexico. Weet niet of je dat 300 euro korting waard vind. Wij hebben het een keer met een huisje gehad en ook niet geaccepteerd. Toen hadden gelukkig andere mensen de andere optie genomen.
Als je de volgende dag pas vertrekt dan heb je al recht op 600 euro.

Zie het zo. Door te overboeken verdient de maatschappij duizenden en nog eens duizenden euro's extra. Ze verkopen stoelen die er niet zijn in de hoop dat mens niet op komen dagen. Jouw schadevergoeding is peanuts vergeleken met de extra winst die ze maken.
Ik zou het niet accepteren tenzij ze de dagen die je nu later kan vertrekken ook weer toevoegen aan 't eind van je vakantie. Ik zou er géén dag voor in willen leveren, ook niet voor 300 euro. Dus én 300 euro korting en 2 dagen later vertrekken en ook 2 dagen later terugkomen lijkt mij de enige juiste deal.
Wow, ze proberen je wel heel erg goedkoop af te schepen als ik die Europese regels eens lees.
Het is de fout van de organisatie lijkt mij. Als je zelf een vliegticket boekt reserveer je gelijk een stoel en dat gaat nooit mis. Als je via Arke een pakketreis hebt geboekt zijn zij dus verantwoordelijk voor het reserveren van je stoel en hebben zij daarbij dus 'n fout gemaakt. Dus dan lossen ze het zelf maar op zonder dat het je extra tijd/moeite kost en je vakantiedagen verliest.
Mits je niet teveel dagen te plaatse mist, zou ik gewoon 2 dagen later gaan. Voor mij zou 300 euro en een upgrade genoeg zijn.
Ik verlies geen vakantiedagen, de dagen dat ik later ga krijg ik er op het einde weer aangeplakt, maar idd op het internet lees je over vergoedingen van 600 euro.. ik heb ook zoiets van moet/kan ik hierover handelen straks op het reisbureau.. want stel dat ik er niet mee akkoord ga hebben ze een probleem
Het klinkt mij nogal onredelijk in de oren, vooral optie 2.

Twee dagen korter vakantie, met een upgrade en 300 euro.... Zij hebben jou iets verkocht wat ze moeten leveren. Dit is een totaal andere reis, en hoe staat die ¤300 in verhouding tot de totaalprijs van de reis? Stel je ging oorspronkelijk 14 dagen en hebt ¤2500 betaald. Dan krijg je dus veel minder "korting" dan dat je voor die twee dagen hebt betaald. Dan betaal je dus feitelijk je eigen upgrade.

De reis via Frankfurt gaat je veel extra tijd kosten. Dan moeten zij dus een veel hogere vergoeding bieden, zie link van Kadanz. Ik zou ze terugbellen en staan op de uitvoering van de reis zoals jij die hebt geboekt. Ze moeten maar iemand anders vinden die hier wel mee akkoord gaat, of een (veel) betere vergoeding bieden.
Oh, de vakantie is niet korter? Dan zou ik het overwegen denk ik, mits je dit met je werk niet in problemen brengt. Ik zou eerst proberen een hogere vergoeding te krijgen, want het reisbureau zet je vermoed ik express 2 dagen voor vertrek voor het blok, zij hadden dit veel eerder kunnen melden!
quote:elninjoo schreef op 21 februari 2014 @ 13:49:

Het is de fout van de organisatie lijkt mij. Als je zelf een vliegticket boekt reserveer je gelijk een stoel en dat gaat nooit mis. Als je via Arke een pakketreis hebt geboekt zijn zij dus verantwoordelijk voor het reserveren van je stoel en hebben zij daarbij dus 'n fout gemaakt. Dus dan lossen ze het zelf maar op zonder dat het je extra tijd/moeite kost en je vakantiedagen verliest.

Oh jawel hoor. KLM, Lufthansa...ze hebben me rijkelijk beloond

Maar inderdaad, als het reisbureau een fout heeft gemaakt dan is het iets ingewikkelder.
Nou arke heeft de fout niet gemaakt hoor ik vlief met Arkefly dus daar ligt het probleem.. waar wat denk jij kadanz? hogere vergoeding?
Ik zou iig nooit voor optie 1 gaan. Business en poet en dezelfde reis: prima, doen we!
Als je het met je werk kan regelen later te gaan en terug te komen zou ik de upgrade+ een vergoeding accepteren(misschien nog wat steggelen en de vergoeding wat proberen omhoog te krijgen nog).

Toen wij een overstap hadden op Chicago was onze aansluitende vlucht ook overboekt en toen boden ze 500$ pp aan mensen die een vlucht van 5 uur later wilden nemen. Het was dat wij er al uren zaten te wachten en daardoor korter in Las Vegas zouden zijn en er midden in de nacht zouden aan komen(onderdeel van een rondreis) anders had ik dat wel gedaan.
quote:dolfje schreef op 21 februari 2014 @ 14:37:

Als je het met je werk kan regelen later te gaan en terug te komen zou ik de upgrade+ een vergoeding accepteren(misschien nog wat steggelen en de vergoeding wat proberen omhoog te krijgen nog).

Toen wij een overstap hadden op Chicago was onze aansluitende vlucht ook overboekt en toen boden ze 500$ pp aan mensen die een vlucht van 5 uur later wilden nemen. Het was dat wij er al uren zaten te wachten en daardoor korter in Las Vegas zouden zijn en er midden in de nacht zouden aan komen(onderdeel van een rondreis) anders had ik dat wel gedaan.

Als je al op het vliegveld staat, en het vliegtuig vertrekt bijna denk ik dat de compensatie hoger zal zijn dan wanneer je het enkele dagen tevoren weet.

Ik ben ook eens een dag eerder naar Mexico vertrokken omdat het vliegtuig vol zat, heb ik buiten de extra hotelnacht verder niets voor gehad. Misschien toch iets verkeerd gedaan toen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
De upgrade zal niet naar business class zijn (hebben ze volgens mij niet eens bij arkefly) maar het zal een stoel met wat extra (been) ruimte zijn, misschien een drankje en een broodje.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Opgezocht: Ze hebben idd geen star class op die vlucht. Wel premium comfort. Dat dat maar. Altijd beter dan economy
Hetzelfde probleem heb ik ook gehad bij een rondreis die ik had geboekt. We zijn 1 dag van te voren gebeld door de reisorganisatie dat de vlucht 6 uur later ging. Helaas 6 uur minder op de reisbestemming maar wel 600 euro p.p. rijker. Dat was het wachten wel de moeite waard. Probeer de vergoeding dus omhoog te krijgen!
Frankfurt zeker niet doen! Daar zijn ze nu aan het staken en het wordt afgeraden om vanaf daar te gaan vliegen.
Hoe is het afgelopen TO?

Waar je wel rekening mee moet houden is dat je nu 300 euro aangeboden wordt. Je hebt recht op veel meer, maar dan moet je het gaan halen, als je snapt wat ik bedoel.
Een vriendin van me zat al op Schiphol voor een vlucht naar Canada.

Daar bleek dat de vlucht overbooked was. Ze vroegen bij de gate wie er genegen was een vlucht later te nemen.

Dat wilde mijn vriendin wel, zonder dat ze wist wat er tegenover stond.

En dat was een leuke verrassing. Ze kreeg 2 wereldtickets aangeboden.

Gewoon een paar uur later naar Canada en dan ook nog eens 2 wereldtickets, waarheen je maar wilt, wanneer je maar wilt.
Natuurlijk gaan ze niet meteen de volle mep aanbieden - ze kijken eerst wie ze kunnen afschepen. Ik zou me goed inlezen en dan onderhandelen. Vliegtuigen worden vaak overboekt, ze maken calculaties van no shows en wat het kost om mensen om te boeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven