Mode & Beauty alle pijlers

haar fatsoeneren

11-02-2014 17:08 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel slag in mijn haar, en ik krijg het maar niet gefatsoeneerd! Ik borstel het niet vanwege het pluizen, maar het blijft er rommelig uitzien. Tips, iemand?
Masker in je haar voor het slapen, handdoek er omheen en sochtends uitspoelen.

en een stijltang doet bij mij wonderen. Een goede met keramische platen, niet te heet en goede bescherming gebruiken. M'n haar is glad en glanst!
People say 'crazy cat lady' like its's a bad thing..
Sinds 4 maanden doe ik m'n haar volgens de curly girl methode, mss ook iets voor jou? http://www.curlyhairtalk.nl/the-curly-girl-methode/ Stijltang zou ik zeker niet doen.
Het lijkt mss veel gedoe maar het is even wennen. Hier zijn foto's van voor en na: http://www.naturallycurly.com/curltalk/ ... -pics.html
Beetje styling wax.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Niet panieken, je hebt veel verschillende mogelijkheden:

1. Accepteer het. Veel mensen hebben haar zoals jij en die zijn gewoon heel mooi. (Je kunt eventueel je gezicht accentueren met make-up. Gezicht is belangrijker dan haar!)

2. Kam je haar toch. Ook al pluist het, pluis, stijl haar hoeft niet lelijk te zijn. Kijk maar eens naar de clip van Beyoncé "Run the world", daar heeft zij ook erg pluishaar.

3. Verf je haar in een mooie kleur, zoals blond, zodat daar de nadruk op ligt.

4. Dit raad ik je absoluut niet aan, maar je kunt ook je haar gaan stijlen. Nogmaals: absoluut geen aanrader en eigenlijk ook geen oplossing... Believe me!!

5. Laat je haar krullen. Was je haar hooguit 2x per week, kam het dan, doe crème in (net zoals Veronica, typ maar in in YouTube: "Veronica hair") en föhn het daarna goed. Ik doe dit ook, het zit niet geweldig, maar ik leg de nadruk op mijn gezicht met make-up.

6. Luister naar redhothead. Ik ben bang dat dit wel alleen zal helpen als je dik haar hebt, anders wordt het zo plat... Of je moet het heel lang föhnen, als dat helpt.
quote:partyofalice schreef op 11 februari 2014 @ 17:32:

Niet panieken, je hebt veel verschillende mogelijkheden:

6. Luister naar redhothead. Ik ben bang dat dit wel alleen zal helpen als je dik haar hebt, anders wordt het zo plat... Of je moet het heel lang föhnen, als dat helpt.Het helpt ook bij fijn haar met slag. Fohnen is eigenlijk ook geen aanrader, droogt erg uit en blaast de krul uit je haar en de pluis erin.
Bovenop föhnen waar het tamelijk glad moet zijn en van onderen waar de krul aanwezig mag zijn, maak ik het opnieuw nat.

En verder over het hele haar gebruik ik olie/serum, zowel babyolie als het peperdure Überlube. Ze helpen alletwee heel goed en vullen elkaar aan, maar als ik maar één zou mogen houden dan kies ik voor de olie.
Bij mij werkt dat Curly niet. Weleens geprobeerd maar het blijft dan vet, ook na een hele tijd. En mijn haar zit echt mooier met soliconen.
Ik heb ook haar met slag dat snel pluist, ik gebruik anti frizz van etos merk

En goed laten knippen, bij elk kapper bezoek (om de 3 maanden) laat ik het goed uitdunnen, dan is het weer lekker handelbaar

De laatste keer bij de kapster zei het meisje: Nou volgende keer mag je het niet laten uitdunnen hoor, dat is niet goed als je het elke keer doet

Sorry, deze vage opmerking heb ik nog nooit gehoord en trouwens, als ik mijn haar uitgedund wil hebben, dan bepaal ik dat nog altijd zelf
Je moet je haar alleen kammen/borstelen als het nat is. Absoluut niet doen als het al droog is, dat levert pluis op.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-02-2014 20:59
Reden: Spam
% gewijzigd
Ga je nou in elk haar topic lopen spammen Miranda? Dat mag niet namelijk. Kan iemand haar staffen? Forum mobiel..
quote:AnneBoleyn schreef op 21 februari 2014 @ 20:55:

Ga je nou in elk haar topic lopen spammen Miranda? Dat mag niet namelijk. Kan iemand haar staffen? Forum mobiel..Gedaan.
Thanks redhothead

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven