Haar terug naar eigen kleur
zaterdag 22 februari 2014 om 09:20
Ik ben inmiddels bijna 40, van mijzelf donkerblond en heb al denk zo'n 15 jaar blondfolie/coupe soleil. Soms een hele, soms een halve en altijd 2 kleuren. Een lichtere en een warmere.
Het laatste jaar zijn de geblondeerde lokken heel hard achteruit gegaan. Nat is het haar heel stug, amper door te kammen en droog pluizig. Ik wil nu eigenlijk terug naar mijn eigen haarkleur. Dacht misschien een kleurspoeling nemen in m'n eigen kleur en dat herhalen totdat het blond is uitgegroeid? Is dat een goed idee? Iemand andere ideeën? Mijn haar is nu halflang.
Geen idee trouwens of het wel kan ivm grijze haren. Nu heb ik wel wat maar het valt niet op doordat er best veel kleurschakeringen in m'n haar zitten.
Het laatste jaar zijn de geblondeerde lokken heel hard achteruit gegaan. Nat is het haar heel stug, amper door te kammen en droog pluizig. Ik wil nu eigenlijk terug naar mijn eigen haarkleur. Dacht misschien een kleurspoeling nemen in m'n eigen kleur en dat herhalen totdat het blond is uitgegroeid? Is dat een goed idee? Iemand andere ideeën? Mijn haar is nu halflang.
Geen idee trouwens of het wel kan ivm grijze haren. Nu heb ik wel wat maar het valt niet op doordat er best veel kleurschakeringen in m'n haar zitten.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
zaterdag 22 februari 2014 om 10:04
zaterdag 22 februari 2014 om 10:07
Inderdaad kun je denk ik het beste naar de kapper.
Ik heb precies hetzelfde als jij en ben vorige week naar de kapper geweest. Op advies gebruik ik nu om de dag een zilvershampoo en daarna een haarmasker. Dat heeft bij mij al een beetje geholpen!
Ik heb precies hetzelfde als jij en ben vorige week naar de kapper geweest. Op advies gebruik ik nu om de dag een zilvershampoo en daarna een haarmasker. Dat heeft bij mij al een beetje geholpen!
Dat is zeg maar echt niet zo mijn ding en dan heb ik altijd zoiets van doe het dan maar niet.
zaterdag 22 februari 2014 om 10:17
niet meer kleuren, natuurlijk! Dan krijg je laagje over laagje, dus nog erger en niet goed voor je haar. Eerst een wat groter stuk eraf knippen en vaker een stukje eraf. De rest zal uitgroeien. Zeker omdat het je om de conditie van je haar gaat, zou ik niet eens een spoeling doen. Aan de kleur zou ik me niet storen. Dat is toch "in" tegenwoordig
zaterdag 22 februari 2014 om 10:19
zaterdag 22 februari 2014 om 10:26
quote:Onderzoek van de universiteit Mainz heeft aangetoond dat waterstofperoxide (H2O2) indirect de vorming belet van voldoende melanine, de kleurstof van het haar. H2O2 ontstaat van nature bij de menselijke stofwisseling. Het agressieve bleekmiddel wordt bij jonge mensen snel weer afgebroken, bij oudere mensen werkt dat mechanisme niet goed meer. Het waterstofperoxide dat zich in het lichaam ophoopt, breekt vervolgens het enzym tyrosinase af, dat verantwoordelijk is voor de productie van voldoende melanine.Uit: Haarkleur - Wikipedia
it's a big club and you ain't in it
zaterdag 22 februari 2014 om 13:18
Heb je je hele haar gekleurd dan moet het uitgroeien en krijg je kleurverschil tussen de onderkant van je haar en de boven kant van je haar. Dus dan zou ik het laten verven in een kleur die zo dicht mogelijk bij je eigen haarkleur ligt.
Maar juist bij coupe soleil lijkt mij de overgang van gekleurd haar naar je eigen haarkleur makkelijk. Gewoon in steeds minder lokken coupe soleil laten zetten. Dan kan je de overgang geleidelijk laten verlopen.
Maar juist bij coupe soleil lijkt mij de overgang van gekleurd haar naar je eigen haarkleur makkelijk. Gewoon in steeds minder lokken coupe soleil laten zetten. Dan kan je de overgang geleidelijk laten verlopen.
zaterdag 22 februari 2014 om 22:17