De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Star, wat gaan ze daaraan doen nu? Heb je überhaupt ondersteunende medicatie gehad de afgelopen pogingen? En wat wil je zelf? Heb jij je stolling ook laten controleren?

Mijn hematoloog (midden van het land) stond open voor behandeling met prednison. Wel nadat ik daar zelf om vroeg. Dr. Pf. in DD had het vermoeden dat er 'iets' misschien niet helemaal goed was en gaf toen het (doorsnee) advies om 5 mg prednison te slikken. Zelf had ik het idee dat dit te laag was... Uiteindelijk is het bij mij met 30 mg wél gelukt (in combi met 2 bloedverdunners vanwege de stollingsafwijking)

Houston, volgens mij komen artsen daar niet mee. Mijn ervaring is dat je (helaas) zelf veel moet nadenken en aandragen. In de kliniek waar wij liepen was daar niet echt veel begrip voor. Er was 1 arts die eigenlijk alles wel goed vond. Dat zei hij ook "Van mij mag je alles doen en alles slikken, als je er maar zwanger van wordt!"
Houston, ik heb het onderzoek nog niet laten doen. Ik wil deze week in overleg met gynaecoloog uitzoeken hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik heb 2 jaar geleden een onderzoek in Gent laten doen, dit was verplicht na 3 mislukte pogingen. Hier kwam niets bijzonders uit. Na 4 mislukte pogingen in Gent heb ik besloten om weer verder te gaan in het land waar ik woon (niet in Nederland). Ik blijf het idee houden dat er toch iets mis is met mijn immuunsysteem, last van allergieën, eczeem en meer vage klachten. Ik heb al 8 terugplaatsingen gehad, afgelopen maand zelfs met 3 mooie embryo's en nu dus weer een positieve bloedtest maar veel te laag. Er gebeurt dus wel iets maar nooit een blijvende zwangerschap.

In overleg met immunoloog en gynaecoloog wil ik bij de cryo pogingen wellicht Prednisolon gaan slikken. Eerst maar eens alles uit laten zoeken.

Als ik meer weet laat ik het je weten. Ik heb nog niet alles terug gelezen, ga ik zo doen, maar geloof dat jij ook al heel wat hebt meegemaakt...

Wat is het toch een zwaar traject.
Kuuk,

Dank voor je reactie. Ik heb al veel geprobeerd, zelfs al een poging in Gent met Prednisolon (5mg) maar dit was waarschijnlijk te weinig. Aangezien er toen niets te vinden was, heb ik de rest van de pogingen geen Prednisolon meer genomen. Misschien stom, maar er was geen aanwijsbare reden en het is toch een vrij heftig medicijn. Maar ja, nu het onze laatste kansen zijn wil ik het toch een keer helemaal goed laten uitzoeken. Wij hebben alle pogingen met Tese materiaal gedaan en helaas hebben we niks meer over. Mijn man heeft al 2 hersteloperaties (beide mislukt) en 2 Tese operaties achter de rug en dit hoofdstuk hebben we afgesloten. Alle hoop op de cryo's dus.

Ik heb stolling nog niet laten onderzoeken en dat ga ik zeker doen, heb jij nog advies waarop ik specifiek moet laten testen?

Slik wel altijd na TP cardio aspirine en neem hcg injecties ter ondersteuning. Hysteroscopie, pipelle noem het maar op, allemaal gedaan.
Star, ik gebruikte al fraxodi (vanwege trombose in het verleden) en sinds ik wist van de stollingsafwijking (Anti Fosfolipidensyndroom) slik ik ook ascal. Bij tp 10 heb ik 20 mg prednison gebruikt en toen had ik een heel licht streepje op de test en werd toch ongesteld. Poging 11 dus met 30 mg, fraxodi én ascal en toen was het raak...

Ik zeg niet dat dit voor iedereen zou moeten helpen, maar mijn hematoloog was erg enthousiast... Ik heb na de laatste tp trouwens ook pregnyl gespoten (3 keer) én utrogestan gebruikt tot 13/14 weken zwangerschap. Het was de allerlaatste cryo en ik wilde dus alles op alles zetten.

Drie dagen na de tp hadden we in intake in Gent. Daar zei de prof. (na het zien van de foto van ons embryo) "Als je eerder zulke embryo's hebt gehad en het daarmee niet gelukt is, dan lukt deze ook niet!" Zes dagen later hadden we een positieve test....
Hey dames,

Ik heb de balen vanmorgen. Ben al bijna een dag overtijd - wat ik nooit ben - maar m'n temperatuur is al sinds gisteren gezakt en de zwangerschapstest was hartstikke negatief dus hier geen hoop dat het toch nog spontaan gelukt is.

Het goede nieuws is wel dat vriend er gisteren zelf over begon dat hij nog eens nagedacht heeft en toch vindt dat we nu met IUI moeten starten. IVF wil hij nog niet. Met name omdat het bij ons eindelijk rustig is na een heel hectisch jaar. Zoon was heel vaak ziek, ik ben in de ww terechtgekomen, zoon heeft 3x in het ziekenhuis gelegen en zowel zijn vader als mijn moeder zijn overleden en tenslotte natuurlijk de zwangerschap en na 10 weken de MA met een hoop gedoe. Hij wil even de tijd om op adem te komen en dat snap ik heel goed. Ik ook.

Maar hij wil dan wel met hormonen om het zo goed mogelijk te doen. Ik wil daar nog even over nadenken en alles op een rijtje zetten. Ik kan het ongetwijfeld online vinden maar wat zijn de bijwerkingen van de hormonen (pregnyl?) bij IUI?

Star jij ook een knuffel! En Dartel ik vind je heel dapper dat je naar die kraamvisite bent gegaan. Ik had het niet gekund denk ik
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
@ Boannan: Ik vind de bijwerkingen van Puregon en Pregnyl reuze meevallen. Om eerlijk te zijn merk ik er totaal niets van. Ik spoot 100 Puregon, wat best veel is.
@ Boannan. Wat hebben jullie veel meegemaakt het laatste jaar.

Ik heb geen ervaring met IUI, alleen de hormonen voor ICSI behandeling. Ik vind de bijwerkingen van de hormonen ook heel erg meevallen. Het zwaarste gedeelte van de behandeling vind ik echt de laatste wachtweek. Lichamelijk vind ik het allemaal best te doen, emotioneel gezien is het heel zwaar. Ze zeggen dat hoop de sterkste emotie van de mens is en dat geloof ik nu. Iedere keer is er toch die sterke hoop aanwezig, misschien is dat de reden waarom we het allemaal zo lang volhouden. Ik heb al heel veel grenzen getrokken, maar ga er iedere keer weer overheen.
@ Star: Heftige emotionele rollercoaster is het he? Ik heb vaak het gevoel dat ik een dubbelleven leidt. Op mijn werk wisten ze tot vorige week niet hoeveel ik over moet hebben voor een 2e kindje. Nu ik het IVF traject in ga, heb ik aan mijn leidinggevende verteld. Ik krijg alle tijd en ruimte om dit traject zo stressvrij mogelijk door te komen. En daar ben ik heel dankbaar voor. Bij de IUI's had ik altijd stress over de smoesjes die ik moest verzinnen voor de vele echo's.
@ Boannan: Wat een aaneenschakeling van verdriet heb jij te verstouwen gehad, samen met je vriend. Ik vind dat jullie recht hebben op in 1 x raak schieten met IUI.
quote:misstinkerbel schreef op 24 februari 2014 @ 13:21:

@ Boannan: Wat een aaneenschakeling van verdriet heb jij te verstouwen gehad, samen met je vriend. Ik vind dat jullie recht hebben op in 1 x raak schieten met IUI.Dat is heel lief maar ik vind dat we hier allemaal zoveel recht hebben op prachtige gezonde kindjes. Als ik dan die topics lees over bijv ongewenste zwangerschappen enzo dan kan ik soms zo kwaad worden. Bij ons zijn de kindjes zo welkom!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Boannan, ik heb ook vrijwel geen bijwerkingen gehad van de hormonen. Eerder (emotionele) bijwerkingen van het hele proces... Maar ja, dat zal iedereen hier wel herkennen...

Fijn dat je vriens iui nu wel ziet zitten en niet perse meer wil wachten... Persoonlijl zou ik.ook met hormonen doen.omdat de omstandigheden dan optimaal zijn. Succes met het nemen van de beslissing!

Ik zit in de wachtkamer bij de tandarts..... gaaaatsiedarrie! Vind ik echt niet leuk..!
@boannan, tjeetje wat heftig allemaal. Tegelijkertijd veel herkenning (en verdriet) want ik heb de afgelopen 3 jaren ook dat soort heftige dingen meegemaakt. Er leek geen einde aan te komen, elk jaar opnieuw. In 2014 zijn er echt voor ons alleen nog maar goede dingen gebeurd dus dat geeft héél véél positieve energie en hoop . Ik hoop dat het voor jullie nu ook een positieve draai gaat krijgen! Fijn dat je vriend er zelf over begonnen is!

@theepoes héél veel sterkte daar ik moet ook nog steeds!!!!
Ben alweer terug! Viel heel erg mee! Lag zelfs te lachen in de tandartsstoel! Lol met de tandarts, dat is me mog nooooit overkomen
Haha goed bezig! ook wel eens lekker theepoes!
Emma, hoe gaat het nu met je?
Sjeeeez dartel.... Ik had gehoopt hier goed nieuws te lezen na een week afwezigheid. Ik ben er stil van en weet niet wat te schrijven om je een hart onder de riem te kunnen steken. Een hele dikke knuffel en heel veel sterkte gewenst.
Ik ben verder nog niet helemaal goed bij gelezen, maar missor jij ook

En evw gefeliciteerd met de goede echo :-) !
Even afreageren

Ik heb het even helemaal gehad, voel me echt klote. Mocht pas donderdag testen maar ben al vet ongesteld geworden dwars door utrogestan heen...

Mijn laatst ICSI poging is mislukt, heb nog wel 1 cryo maar heb momenteel totaal geen geloof dat deze straks nog goed uit de ontdooiing komt...waarom zou die het wel gaan doen?
@ Puck-eefje: Oh arme schat, wat een klote nieuws. Is er een verklaring waarom het moeilijk gaat? Sorry, ben niet helemaal bijgelezen. Maar die laatste cryo zou zomaar dat kindje op kunnen leveren. Houd moed, de laatste loodjes zijn het zwaarst.
@ Puck-eefje, wat is het toch een oneerlijk proces. Reageer je maar goed af en ben lief voor jezelf. Het helpt mij vaak om een paar dagen na de teleurstelling weer te gaan sporten. Je lichaam weer soort van schoon te maken na alle hormonen. Maar dat is heel persoonlijk. Blijf hoop houden in die laatste cryo, hoe moeilijk dat nu voor te stellen is.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je lieve mensen om je heen hebt om dit verdriet te verwerken.
Ach, puckeefje, wat ontzettend rot voor jullie!!
Puck-eefje wat verdrietig . Misschien een klein sprankje hoop is dat mijn arts zegt dat cryos over het algemeen beter verlopen dan verse terugplaatsingen vanwege meer gecontroleerde hormonen, meer rust aan het lijf etc. Maar kan me voorstellen dat je zegt 'waarom zou het wel goed gaan', dat is zo'n beetje mijn lijfspreuk geworden... Dikke knuffel lieverd

Dartel, wat ben jij dapper zeg! En na 1.5 jaar bij een psycholoog te hebben gelopen (en nog steeds loop) ben ik er van overtuigd dat onvruchtbaar zijn dieper gaat dan rouwen om een dierbare. Als iemand in je naaste omgeving overlijd doet het eerst enorm veel pijn en de pijn zwakt af, wordt nog eens aangewakkerd op verjaardagen/feestdagen, maar met de tijd slijt het verdriet. Je kan weer met een voorzichtige glimlach terugdenken aan de fijne herinneringen. Onvruchtbaarheid blijft je je hele leven in je gezicht slaan, bij elke feestdag/verjaardag/diploma uitreiking, bij elke aankondiging van zwangerschap/geboorte, en in plaats van fijne herinneringen aan wat er niet is is er alleen maar pijn. Nu ik dit teruglees besef ik dat dit geen opbeurende woorden zijn, maar ik wil alleen maar zeggen dat je zo lang mag rouwen als je nodig hebt, want dit is geen kattenpis... :hug::hug: voor alle lieverds die in deze klote situatie zitten...

Boanan & Star knuffel!

Hier was vrijdag BMS 7.3-7.8 mm! Zomaar weer een leuke verassing (en nu dit de goede kant op lijkt te gaan kan ik weer zenuwachtig gaan worden over cryos ontdooien...ik ben ook zo’n zwartkijker). Morgen nog weer een echo om te kijken of het nu meer dan 8 is geworden. Hope so! (maar natuurlijk heb ik ook verhalen gelezen van mensen bij wie het weer kromp en ben ik daar nu bang voor, zoals ik zei.. zwartkijker). Ben wel keihard aan het acupuncturen, dus hopelijk is alles optimaal voor de embies en gaat het gewoon een keertje lukken... Terugplaatsing is volgende week dinsdag.
Puck-eefje, wat ontzettend klote!! Maarre... ik ben zelf wel heel erg fan van allerlaatste cryo's Probeer hoop te houden! Is het een idee om bij de volgende tp pregnyl te spuiten na de tp?

Missor, wat spannend! Fijn dat je bms zo mooi was. Op naar volgende week dinsdag!
Goed zo Missor! Hopelijk is het morgen meer dan 8 en dan dinsdag gaaan met die banaan! Hoop zo ontzettend dat dit em wordt en dat je al die rotjaren eindelijk achter je mag laten!
Kuuk, heel erg bedankt voor je uitgebreide verslag over medicatie etc. Ik neem het allemaal mee in het volgende gesprek.

@missor, wat fijn dat je bms mooi dik is. Heb je wel eens gehoord van framboosbladthee? In het land waar ik nu woon, wordt dit veel gedronken als voorbereiding op ivf om het bms mooi dik te maken. Ik drink het vaak een aantal dagen voor de punctie en stop ermee een dag voor de terugplaatsing. Zoals het er nu uitziet voor jou niet nodig (al mooi dik), maar mocht je nog iets extra's willen doen...Hieronder een stukje over de werking (wel in het duits).

Verschiedentlich wurde über Himbeerblätter- und Frauenmanteltee zum Aufbau der Gebärmutterschleimhaut berichtet. Es gibt dazu vielfältige Meinungen, die Wirksamkeit ist natürlich auch hier nicht sicher erwiesen. Im Kinderwunsch-Forum ist jedoch folgende Vorgehensweise die üblicherweise empfohlene: Bis zur Punktion/Insemination/Eisprung Himbeerblättertee und danach Frauenmanteltee. 2-3 Tassen täglich von jedem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven