Bespaar tips
dinsdag 18 februari 2014 om 13:19
Na je vaste lasten te hebben betaald, kijken hoeveel je over houd en dan per week een vast bedrag pinnen en je boodschappen cash betalen.
Verder goed de reclame's na kijken ,je hoeft niet perse bij de lidl of aldi boodschappen te doen om goedkoper uit te zijn, wat je wel kunt doen is wat meer door je knieen zakken en daar de producten te bekijken zoals bijv bij Appie het merk basic,kijk naar de inhoud en vergelijk de prijs.
Verder goed de reclame's na kijken ,je hoeft niet perse bij de lidl of aldi boodschappen te doen om goedkoper uit te zijn, wat je wel kunt doen is wat meer door je knieen zakken en daar de producten te bekijken zoals bijv bij Appie het merk basic,kijk naar de inhoud en vergelijk de prijs.
dinsdag 18 februari 2014 om 15:20
Wat is precies je doel? Je zegt "meer geld over te houden" maar waarvoor?
Als je bijv. een schuld moet afbetalen, dan zou ik veel harder snijden in mijn vaste lasten (bijv. auto, OV of internet/TV de deur uit).
Als je bezig bent met een buffertje opbouwen, dan kun je het mogelijk rustiger aan doen, en proberen met je boodschappen te besparen.
Als je bijv. een schuld moet afbetalen, dan zou ik veel harder snijden in mijn vaste lasten (bijv. auto, OV of internet/TV de deur uit).
Als je bezig bent met een buffertje opbouwen, dan kun je het mogelijk rustiger aan doen, en proberen met je boodschappen te besparen.
dinsdag 25 februari 2014 om 10:41
Ik heb mij laten informeren bij een adviseur en ze adviseren om te kijken of ik kan bezuinigen op de vaste laten zoals o.a zorgverzekering, autoverzekering en energierekeningen. Met een beetje googelen ben ik erachter gekomen er een aantal handige vergelijkingssites zijn waar je de goedkoopste verzekering kunt kiezen door het bereken van de premie.
Bijvoorbeeld: http://www.goedkoopsteautoverzekering.n ... en-premie/
Bijvoorbeeld: http://www.goedkoopsteautoverzekering.n ... en-premie/
dinsdag 25 februari 2014 om 10:55
Lastig te zeggen, omdat ik natuurlijk niet weet waar je nu geld aan uitgeeft...
Wat zou kunnen schelen:
- boodschappen doen bij goedkope supermarkten, Turkse winkel etc... en letten op aanbiedingen
- merkloze producten kopen (staan vaak onderaan in schap)
- minder dure producten, zoals vlees, kaas e.d. kopen
- andere energiemaatschappij nemen
- geen dingen kopen die je niet nodig hebt
- verwarming lager zetten, zuinig doen met water etc...
- abonnementen e.d. wegdoen
- op je afschriften kijken waar je veel aan uitgeeft en kijken hoe je daarop kunt bezuinigen
Wat zou kunnen schelen:
- boodschappen doen bij goedkope supermarkten, Turkse winkel etc... en letten op aanbiedingen
- merkloze producten kopen (staan vaak onderaan in schap)
- minder dure producten, zoals vlees, kaas e.d. kopen
- andere energiemaatschappij nemen
- geen dingen kopen die je niet nodig hebt
- verwarming lager zetten, zuinig doen met water etc...
- abonnementen e.d. wegdoen
- op je afschriften kijken waar je veel aan uitgeeft en kijken hoe je daarop kunt bezuinigen
dinsdag 25 februari 2014 om 14:20
Kijk voor heel veel bespaar tips op www.rijkerleven.com