Lijf & Lijn alle pijlers

Topic voor thuissporters - deel 4

30-01-2014 10:37 331 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is alweer deel 4 van het thuissporttopic. Hier blijven we elkaar motiveren, elkaar helpen en elkaar informeren. Maar bovenal gaan we verder met fit worden en fit blijven.

Nieuwe schrijvers die een sport in of rond huis beoefenen zijn uiteraard van harte welkom.

Deel 1

Deel 2

Topic voor thuissporters - Deel 3
Totaal op en zeer na vandaag, maar wel een goed gevoel!!!

Oude Zuzka (van de oude Bodyrock.tv archieven) uit de doos gehaald 24 ronden tabata jump rope 609 totaal, deze keer geen records. 25 sandbag deadlift burpees en wat yoga, was bij de laatste yoga zo moe dat ik bijna niets meer kon doen...
Mag ik meeschrijven? Ik begin morgen met thuissporten naast twee keer per week dansen.

Op de planning staan pilatus, bodypump en de crosstrainer. Het doel? Afvallen en me lekkerder voelen.
Iedereen is hier van harte welkom!

Welkom plofkipje!!

Mooie doelen heb je voor jezelf gezet, plofkipje!!!!!

Ik wil zoooo graag een crosstrainer, eerst maar weer een job vinden....
Euro, die crosstrainer stond bij schoonouders te verstoffen... dus ik mag hem lenen om te kijken of ik er ooit een wil kopen :-)

Gelukkig dans ik ook twee keer per week dus qua conditie zal er niet veel veranderen. Maar ik val nu niet af helaas... en ooit sportte ik veel meer. Vond ik zo fijn :-)
Wow, wou dat ik zulke schoonouders had.

Wat voor dansen doe je. Ik heb heel lang ballet/jazz gedaan en weer begonnen met streetdance, moest helaas afhaken door persoonlijke financiële omstandigheden. Zou zo graag weer willen beginnen, vind het zo heerlijk om te dansen (zit in mijn bloed en ik mis het!)
Euro, ik doe jouw soort dansen :-) klassiek en jazz dus.

Vandaag al een abs workout gedaan, mijn hemel wat een uitgezakte spieren heb ik daar zeg!!! Was maar 14 minuten maar kon het maar tien minuten volhouden. Nou ja, toch tien minuten!!!

Vanavond nog even op de crosstrainer of bodypump.... nog ff kiezen :-)
Supercool plofkipje!!! En dat je nog steeds danst!

Ik zou voor de crosstrainer gaan, aangezien je al abs gedaan hebt, en yeah voor de 10 minuten!!!
Potdorie.... spierpijn in de abs...
Goed bezig dan plofkipje!!!

Ik heb een goede dag vandaag en ga weer heerlijk fitnessen!!!
Gisteren een burpee HIIT gedaan en uiteindelijk er nog 20 bij om tot een totaal van 50 te komen 20 squats en veel leuke yoga poses.

Vandaag ga ik hardlopen ( ga me zo klaar maken ervoor), burpees, squats en weer heerlijk wat yoga. Daarna koken voor mijn afhalers van thuisafgehaald. Heerlijk dagje zo!
Na een week met migraine, en pijn in de heup en onderrug, ben ik weer terug en weer heerlijk wat fitness gedaan.

2.09km hardgelopen en ik ben eindelijk weer wat sneller. 50 burpees, 10 lateral squats, 10 jump squats, 5 hand release push-ups. De yoga poses die ik heb geprobeerd lukten helaas nog niet. Moet nog meer aan kracht werken!!
Graag wil ik ook beginnen met thuissporten. Maar waar te beginnen... Iemand tips?
Welkom missitalica,

Ik zou beginnen bij bodyrock.tv (oude archieven), blogilates, of fitness blender. Deze drie hebben uitstekende videos, en goede workouts met uitleg.

Laat maar weten wat je ervan vind

Heb net een leuke voor je gevonden:

http://www.zuzkalight.com/workouts/work ... beginners/
Na een lang weekend van erge hoofdpijn (helaas alweer), gisteren gewerkt aan een fitness area in onze 'huiskamer', deze is nog niet helemaal klaar. Vandaag er wel even 150 burpees in 7 sessies eruitgepompt #trots
Vanwege een knieblessure ben ik sinds kort begonnen met zwemmen. Ik ben begonnen met een zwem4daagse om te kijken of zwemmen wat voor mij was. Ik vond dit een hele leuke activiteit en ben gelijk blijven hangen. Zwemmen is supergoed voor je lichaam en in mijn geval ook vlakbij huis. Nog meer mensen die ook zo'n leuke ervaring hebben met zwemmen of de zwem4daagse?
Zodra ik een job heb ga ik weer zwemmen, vind het echt heerlijk en zeer ontstressend. Kan niet wachten totdat ik er weer aan kan beginnen!!

Op dit moment is mijn focus op thuissporten en hardlopen. Ik hoop later zwemmen en fietsen toe te voegen wil begin volgend jaar heel graag 1/4 triathlon doen en een Tough Mudder!
Mochten jullie zin hebben en op Facebook zitten. Mijn man en ik zijn een FB groep begonnen: Fit Adventure

Er zullen leuke fitness ideeën en uitdagingen daar geplaatst worden. Ook zijn we te vinden op Tumblr Fit Adventure

Instagram @fitadventureeu

Twitter @fitadventureeu

en Pinterest fitadventureeu
Vandaag had ik mijn beastmode on:

150 burpees,

12 squats met ugi

24 alternating lunges met ugi

24 jump lunges

12 jump squats

2.18km interval training hardlopen

5 tricep push ups

5 hindu push ups (soort dive bombers)

en een aantal yoga poses geoefend

Heerlijk allemaal en ik zie wat vooruitgang!
Vandaag weer heel wat gedaan, ben moe en heb een zere rug, de goede pijn :-)

150 burpees

valslide push-ups

push-up pyramid (alleen 9 kunnen doen, te moet)

decline push-ups

scorpion push-ups

en heerlijk wat yoga

eindelijk vooruitgang geboekt met de crow pose, kon één been omhoog brengen, nu nog de andere...maar heel blij
De eerste van de 4 uitdagingen van deze maand compleet!! Voelt enorm goed dat ik 1000 burpees gedaan heb deze maand!! #FFBURPEE van #fitfluential

Nog 3 te gaan vanavond....
#SweatADay uitdaging voltooid met:

horizontal pull-ups met dipstation 5

mountain climbers 10

legged dog mnt climbers 10

gliding mtn climbers 10

decline mtn climbers 10

one arm mtn climbers 10

grasshopper mtn climbers 10

#strongyogi uitdaging voltooid met:

crow pose

tabata push press met ugi 8 rondes 10/20 interval

Lunges 3 rounds of 1 set of 5 front, back and side

plow pose

#happyhealthyyogis uitdaging voltooid met:

Extended side angle pose naar high lunge

dolphin pose

downdog to dolphin

crow pose

chatarunga to one-legged chatarunga

plow pose

shoulderstand
6km gewandeld in het super mooie weer!
Ik kom ook weer even buurten

Euro wat ga jij goed zeg.

Afgelopen weken nog braaf door gegaan met P90x3, heb wel een aantal dagen over geslagen ivm ziek zijn en omdat ik echt in tijdnood zat. Bijna klaar met de eerste maand.

Verandering in mijn lichaam merk ik nog niet echt, maar ik merk wel dat ik al een heel stuk meer kracht heb.

Buikspier oefeningen gaan een stuk beter en ik kan ondertussen al 6 push-ups met volledig lichaam en 10 via mijn knieen, daar ben ik al heel happy mee.

Ook ren ik 3x per week tussen de 2,5 en 3,5 kilometer.

Ik ben sinds vorige week ook maar even wat anders gaan eten, mijn darmen deden weer vervelend en merkte steeds een opgeblazen gevoel. Weer begonnen met Primal eten en hoop het nu eens voor altijd vol te houden

Het opgeblazen gevoel is al weg, op de een of andere manier merk ik het altijd heel snel bij mijn buik, dus die is meteen een stukkie platter. Darmen zijn ook rustiger, dat vind ik een stuk prettiger!
Heb 8.89km gewandeld

Hi moment,

Dank je wel Moment.

Elke vooruitgang is een win, of dat nu cm's, gewicht verandering, of sterker worden is. Je bent super bezig moment. Het is altijd een heerlijk gevoel als je merkt dat je vooruitgang boekt.

Ik let ook op mijn eten, merk echt wel dat het helpt. Ben een enorm voorstander van een gebalanceerd eten. Nergens teveel van maar wel gezonde mix van groenten, fruit, koolhydraten, proteïne, etc.
Arrow mode for my Arrow workout (workouts by neilarey.com) on

Box jumps 20, 20, 20

Russian twists 50, 34, 36

Lunges 20, 20, 20

Leg raises 5, 7, 6

Squats 20, 20, 20

Pull-ups 6, 5, 6

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven