Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Dank je Kissy..! Vrijdag naar de vk, dus dat is bijna gelukkig.

Ik hoor ook vaak 12 wkn levertijd voorbij komen idd. En als er dan nog iets mis gaat ben je toch blij dat je nog niet bevallen bent lijkt me.

Toch maar gewoon gaan dit weekend ;)
Oh, Hopen... Wat een gemene opmerkingen uit je omgeving. Blegh.... Daar word je toch gewoon verdrietig, onzeker en boos van?!

Ik moet eerlijk bekennen (en misschien heb je mijn topic gister ook wel voorbij zien komen), dat ik nog steeds erg onzeker ben. Ik geloof het gewoon niet dat er een kindje mag komen. We zijn (nou ja, mijn man is) ontzettend druk met de verbouwing. (We moeten nog een slaapkamer splitsen, er moeten nog deuren geplaatst, kozijnen veranderd, kasten gebouwd en er moet heeeeel veel geschilderd worden) We doen (gelukkig naar mijn idee) de babykamer als laatste. Ik heb wel wat kleertjes gekocht voor de baby. Maar ik durf bijvoorbeeld nog geen nieuwe kappen voor de kinderwagen te bestellen en een nieuwe kolf enzo. Ik weet niet wat me tegenhoudt....

Angst voornamelijk. Ik ga dat vanmiddag wel bespreken met de gyn.want die angst is best wel overheersend aanwezig.

Visje: wat fijn dat het einde van de zwangerschap in zicht is.

Wat is er allemaal gebeurd dat het zo turbulent was? En hoe komt het dat je kindje zo groot is? Suiker? Of gewoon een stevig mannetje?

Kissy en eetstokje: hoe was de beurs?

Ik ben daar tijdens mijn eerste zwangerschap ook geweest. Wat een hoop reclame krijg je over je heen... Enorm gewoon...maar ik vond het wel leuk om te zien wat er allemaal is.

Florine; wat fijn dat je een kloppend hartje zag op de echo. En stiekem ook een fijne bevestiging dat je wat ziek bent.

@dominoo: bedoelde je dat er een meisje uit dat andere topic nu al is bevallen? Met een week of 26? Wat heftig! Dat zullen wel bijzondere foto's zijn op facebook.

@hier; ik zit voorlopig nog een paar weken in het gips. Gelukkig wel loopgips, dus valt mee. Verder heb ik toch best erg veel harde buiken. Dus doe ik vooral niets en kijk ik toe hoe mijn man aan het klussen is. Gelukkig is hij van Hoera!... Mijn man is klusser en niet van help!... Maar de tijd begint wel erg te dringen en ik probeer hem er steeds meer op te wijzen dat we hulp in moeten gaan schakelen. De hulptroepen staan al tijden te trappelen, maar hij wil het allemaal het liefst zelf doen.
@ Visje; heel veel succes alvast met je bevalling! Dat het allemaal maar goed mag gaan en je snel een gezond kereltje ter wereld mag brengen!

@ Hopen; Gelukkig bijna weer naar de vk dan ;-)! Ik heb zelf een angelsound en kan daarmee zelf ook naar het hartje luisteren. Dat stelt mij vaak ook wel geluk. Alleen in het begin kon ik het hartje bijna niet vinden, maar nu wel. Weet je al wat voor kinderwagen je wilt?

@ South; in ieder geval een voordeeltje dat je loopgips hebt. Hoop dat die 6 weken snel voorbij zijn voor je! Nu moet je bijna wel verplicht rust houden. Kan me je onzekerheid heel goed voorstellen hoor. Heb ik ook last van, al moet ik zeggen dat het de laatste weken wel wat minder wordt en ik wel steeds meer vertrouwen krijg. Maar toch kan ik me nog helemaal niet voorstellen dat er een baby aan komt.

@ hier; volgens mij heb ik gisteren voor het eerst de baby gevoeld. Het waren een soort plopjes die ik niet kon plaatsen dus denk echt dat ze het was. Vind het zo spannend allemaal! Mijn placenta ligt grotendeels voor en rechts een klein stukje niet en dat was ook precies de plek waar ik het voelde. De echoscopiste zei ook dat ik het op die plek als eerste zou gaan voelen.
@Hopen het is inderdaad een rotopmerking. Wij hebben er, vanwege een eerdere MK, voor gekozen om pas zaken te gaan kopen en bestellen na een goede 20 weken echo. De kinderwagen zgan van MP en het kamertje helemaal nieuw. Kamertje is er nu ongeveer 3 weken dus bij ons een levertijd van 11 weken. Als je met 20 weken gaan bestellen ben je echt wel op tijd want als je kleine rond de 32 weken wordt geboren moet hij/zij echt nog even in ziekenhuis blijven. Maar als jullie je er goed bij voelen om nu te bestellen moet je dat gewoon doen.

@Kissy wat fijn dat je de kleine hebt gevoeld

@Visje heel veel sterkte en succes met de as bevalling!

En hoe was de 9 maanden beurs voor diegene die zijn gegaan? Ik hoop leuk, ik ben niet gegaan, niets voor mij!

Hier nog deze week werken en dan verlof, althans eerst een week vakantie opgenomen en dan begint echte verlof. Ik heb er zin in. Vandaag weer controles in ziekenhuis gehad en alles was goed.
Alle reacties Link kopieren
Ff een hele snelle update. Vandaag aan de ctg gelegen. Voel de kleine meid niet meer.

Hartje was lastig te vinden maar alles bleek goed. Ik moet d'r morgen voelen anders moet ik terug.

Hoe dan ook: ik voel me enigszins gerustgesteld maar toch nog niet fijn.
Jemig... Dominoo... Wat enorm schrikken. Maar wat fijn dat ze haar hartje wel hebben gehoord. Is er geen echo gemaakt? Dan kunnen ze toch duidelijk zien of ze beweegt?

voor jou!
Jawel. Ook een echo. Ze bewoog wel wat maar echt te weinig. Hopelijk gaat ze vanavond weer te keer. Het zit me niet lekker :(

Ook een knuffel voor jou en de onzekerheid!
@Dominoo; hoe is het nu? Is ze 's avonds weer lekker gaan bewegen?

Konden ze vanaf de echo ook iets zeggen over de werking van de placenta, of de doorstroming via de navelstreng?

@nena: wat fijn! Al bijna verlof... Geniet er maar van.

@hier: gister was de controle helemaal goed. Kreeg ook weer een echo en cervixmeting. En daar was de cervix zelfs langer op dan 3 wkn terug. Helemaal tevreden ben ik 's avonds met mijn man uit eten en naar de bios geweest. Was echt even gezellig weer met z'n tweetjes. (+kleine buikbaby natuurlijk) Dochter logeerde bij een vriendin.
@ dominoo; he wat klote! Gaat het nu al wat beter? Hoop dat het eenmalig was! Succes en sterkte vandaag!
@dominoo das schrikken. Hoe gaat het vandaag? Wat zit je dan te wachten tot ze een flinke schop uitdeelt. Wat kunnen de redenen zijn dat ze niet zo veel beweegt? Ik hoop gewoon dat je een heeeel rustig kind hebt.

@kissy krijg je volgens je cao niet vrij voor dit soort afspraken? Volgens mij staat er bij mij zoiets in dat ik vrij krijg voor alle verloskundige bezoekjes en artsen bezoekjes rondom de zwangerschap.

@hopen leuke collega....... Het valt mij op zodra mensen weten dat je zwanger bent er allemaal horrorberichten je kant opkomen. Laten ze die lekker voor zich houden.

Qua winkelen wij hebben al een bedje staan. Wandelwagen komt binnenkort ook. We gaan nu zo langzamerhand verzamelen. Vrienden van ons hadden met 16 weken de hele babykamer ingericht.

Alles is goed denk ik.

@south die onzekerheid is zeker herkenbaar. Ik loop eigenlijk al 2 weken met een onrustig gevoel rond. Ik hoop dat dat na vanavond weer even weg is. Maar die onzekerheid blijft. Zou het nog doen. Na een echo is de onzekerheid even weg. Maar daarna floep is het er weer. Ik kan daarom ook niet wachten tot ik de baby voel.

Wordt je juist niet zenuwachtig dat de babykamer als laatste wordt verbouwd? Succes met je been.

En doen ze een cervix meting altijd? En hoe?

@nena geniet van je verlof.

@visje succes met de bevalling.
@biscuit: ik was er dus ook vanuit gegaan dat ik wel zou ontspannen als ik haar zou voelen. Maar helaas. Komt ook omdat het nu nog niet levensvatbaar is en ik dus heel veel last van harde buiken heb. En in mijn eerste zw.schap hebben die voor een dr*eigende vr*oeggeboorte gezorgd. Vandaar ook dat bij mij de cervix steeds gemeten wordt. Maar ondanks de vele harde buiken (10 in een uur gebeurde me regelmatig) de afgelopen dagen en weken, is er dus niets gebeurd met mijn cervix. Dus ik ben heel erg opgelucht nu. Ik heb gister ook mijn angst voorgelegd aan de verloskundige (ik had een afspraak bij de gyn. maar die liep uit... En ik moet eerlijk zeggen dat ik de vk's in het ziekenhuis een beetje domme mutsen vind), maar ze maakte er niet zo veel van. Ze kon me niet echt verder helpen met mijn angsten.
@ Biscuit; ik begrijp even niet zo goed wat je daarmee bedoelt of ik geen vrij krijg? Mijn beroepsgroep valt niet onder een CAO, maar ik kan altijd weg als ik weg moet. Deel redelijk zelf mijn eigen tijd in en heb een volledig eigen clientèle zeg maar, dus ik kan alles wel regelen als het moet. Ik kan zo even niet terugvinden of ik daar wat over gezegd heb?

@ South; vervelend dat je er nog steeds zo onzeker over bent. Ik ook nog wel, maar ben toch wel steeds geruster. Wat zou het fijn zijn als we alvast een heel stuk verder waren en onze kindjes gezond en wel ter wereld zijn gekomen hè!
Ik blijf maar steeds kijken of er al nieuws is van dominoo...

Hebben jullie haar op facebook?

Misschien moet ik ook maar eens lid worden van de facebook-club....

Wie moest ik daar ook alweer voor mailen?
Ah... Ik heb zelf al even teruggebladerd... Kroes... Ik heb je gemaild.
Gezellig South! En we hebben daar ook verder geen nieuws.
@ south ik zit niet goed in m'n vel en voel me er niet fijn bij. Ik heb d'r vandaag wel een paar keer gevoeld maar heel weinig en heel zacht. De vk heb ik niet meer gebelt. Wacht nog af. Verder heel moe en al dagen hoofdpijn. Ik moet vertrouwen op ons meisje maar het zou fijn zijn als ze weer beweegt. Ben zo onzeker momenteel.
Och lieve dominoo... Zorg maar goed voor jezelf. Lekker op de bank hangen met wat tijdschriften en een leuke tv serie ofzo. En veel fruit eten....

Wat trouwens ons mini meisje echt tot actie beweegt is het drinken van wat cola. Dan gaat ze vervolgens behoorlijk tekeer.

Hoe is je bloeddruk verder? En hebben ze de eiwitten in he urine gecontroleerd?
Hoe is het trouwens met je melanoom? Is die helemaal weg? En verder niets meer te zien?
Suikers ook al geprobeerd, chocola, cola etc maar helaas. Eiwitten waren iets verhoogd maar niet verontrustend. Bloeddruk veel te laag.

M'n melanoom is weg maar vrijdag moet ik naar de arts want er zijn meer plekjes die weg moeten. Verder moet ik 1x in de 3 mnd op controle. Toevallig dat je er naar vraagt. Ben daar weer meer mee bezig. Ben als de dood af en toe dat het terugkomt en dat ik dan een kleintje heb.. Moet er maar niet teveel aan denken.

Bah. Rotdagen. Hoe is het met jou?
Knuffel dominoo! Hoop dat het snel beter gaat. Kan me goed voorstellen dat het je heel onzeker maakt.
@domino, dat is ff een domper, hopelijk wordt je mini weer actiever! hoe gaat t nu verder? ga je morgen vk bellen als het zo blijft?
@dominoo, jammer dat suikers niet werken...

En drop, om je bloeddruk wat op te krikken? Ik heb ook vaak last van een lage bloeddruk en eet dan nog wel eens een salmiaklollie. Lijkt wel alsof dat helpt.

Hoe is het nu? Heb je haar vandaag al gevoeld?

Ik vroeg eigenlijk ook naar de melanoom, omdat ik me afvroeg of je daardoor nog erg in de stress zou zitten en dat je kleintje daardoor misschien wat minder bewoog. Kan het me namelijk goed voorstellen dat je je er zorgen over maakt. Ik weet nog dat je alles ineens in een heel ander perspectief gaat zien. Ik kreeg vlak na de geboorte van onze dochter te horen dat er toch echt iets met mijn hart aan de hand is en heb daar best wel veel moeite mee gehad. Maar dan vooral met angst dat ik er voor dochter wilde en moest zijn. (Uiteindelijk valt dat met mijn hart reuze mee)
South, ik snap je! Hier is er ook nog niet echt besef hoor!

Hoe is je voet? Onhandig zo met de verbouwing wel!

Ik heb ook nog nagenoeg niks gekocht. Van de week wel van mijn schoonzus het kamertje mee gekregen en de box, maxi-cosi, badje, wippertje etc! Telkens al ik de spulletjes in t kamertje zie staan denk ik; oh, het is bijna echt! ( we moeten alles nog wel in elkaar zetten hoor!)

Bedankt allen voor de lieve woorden. Inmiddels is alles weer gezakt en gaan we zondag toch lekker naar de babydump ;)

Verder voor iedereen een zwaai! Later even meer!
Nou zeg, wat een ellende! Ik lig klaarwakker in mijn bed... Dus er maar even uit gegaan om mijn bericht hier af te typen ;)

Kissy, ik "mag" geen angelsound van mijn vriend. Die zegt dat ik daar alleen maar zenuwachtiger van wordt, wat waarschijnlijk ook zo is. Gelukkig kan ik op mijn werk wel vragen of ze even willen kijken, dat scheelt wel.

@kinderwagen, ik denk een Mutsy. Die vind ik tot nu toe het mooist, maar zondag gaan we kijken, dus misschien verandert het nog wel.

@nena, we hebben idd besloten gewoon te gaan kijken en als we iets moois zien t gewoon te kopen.

@9-maandenbeurs, ik vond t leuk. Leuke ideetjes opgedaan en veel kortingsbonnen gekregen enzo, dus dat is altijd leuk! En we hebben geboortekaartjes gekeken en daar zag ik een jongensnaam die ik heel leuk vond! Staat nu bij ons beiden bovenaan, dus niet voor niets geweest ;)

@south, fijn dat je weer gerustgesteld bent en jullie heerlijk hebben genoten van elkaar en het goede nieuws!

Jammer he, dat je zo onzeker blijft en zeker dat de vk niks voor je kan doen... Ik hoop dat je je snel weer prettiger voelt.

En begrijpelijk die schrik over je hart! Jeetje, gelukkig is t mee gevallen!

@ biscuit, klopt! Alle gruwelijke bevallingsverhalen heb ik inmiddels gehoord! Ik hoop ze snel weer te vergeten ;)

@dominoo, gelukkig voel je de baby inmiddels weer goed! Hopelijk blijft dat zo. Spannend voor je die controles elke 3 maanden! Dat houd je dan zo bezig he. Succes daarmee! Hopelijk blijft alles goed!

@hier, mijn vel zit gelukkig weer beter. Alleen kan ik dus niet slapen :D wat is dat toch he? Arme wij.

Ik moet ook een cervixmeting ivm eerder operaties aan mijn baarmoederhals. Best spannend, maar wel fijn dat t allemaal kan! Suikertest hoef ik niet dus dat is fijn. Wel heb ik net als Kissy Rhesus C negatief. Dus dat wordt straks extra gecontroleerd. Rhesus D positief, dus dat is fijner.

Ik heb echt een hele lieve verloskundige. Ze is denk ik al bijna 60, en een beetje ouderwets, maar ze stelt me echt gerust en doet alle testjes om me geruster te maken waar kan.

Verder spreek ik de meesten van jullie opmfb, maar even een update voor onze meelezers is altijd leuk ;)

Ik ga weer een poging doen om te slapen.

Weltrusten en nogmaals dank voor jullie positieve woorden!
Het wordt tijd voor een nieuwe doorstromer, meestal zit er 2-4 weken tussen ene en andere doorstromer (aan de tabel te zien), dus t wordt de hoogste tijd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven