Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Biscuit, door mijn voorgeschiedenis mocht ik bij de gyn komen, die maakte iedere twee weken een echo, dus nu al 6 echo's gehad. Nu mag ik deze week over naar de vk. Ik werk in een ziekenhuis en daar zit de VK in huis. Door het 'ons kent ons' gehalte (klein zhs) wil de vk ook wel een extra echo maken. Daarnaast werk ik op cardiologie, daar maken we echo's van t hart, dus kan ik bij wijze van spreken iedere dag even de dopler erop zetten. En Doordat je iemand al kent durf je makkelijk te vragen of ze even wil kijken ipv luisteren. Erg fijn hoor!

Ik ben ook weer vermoeider dan de afgelopen 2 weken! Dus ik ga nu snel slapen, is al weer veel te laat!
O en succes biscuit, duim ook voor jou dat t goed is!
Alle reacties Link kopieren
@biscuit ik zat nuchter op 5.3 Vind dat wel hoog. Hoop echt dat de uitslag goed zal zijn.

Je moet 300 ml drinken. 2 plastic bekertjes. Net 1 beker teveel naar mijn mening.

Wat betreft m'n baarmoeder. In principe kan het geen kwaad nog geloof ik maar door de ligging ervan twijfelt ze steeds aan de groei van het kindje maar dat blijkt goed.

Hij is gewoon te smal en ligt veel te hoog. Raar lichaam.

Hopelijk blijft jouw suiker mooi stabiel!

Groei je al?
Hallo dames,

vandaag de 32 weken groei-echo (GUO) gehad en alles was prima. Vandaag nog precies 4 weken werken en dan gaat mijn verlof in. Ik begin nu wel een beetje last te krijgen van harde buiken aan de bovenkant van mijn buik. Maar verder gaat alles prima. Hebben vandaag ook de bevalling en geboorteplan doorgesproken. Over 2 weken weer controle en echo en daarna elke week controle.

@Hopen en dominoo fijn dat alles zo goed gaat

@Biscuit hopelijk is je suiker nu netjes laag.
he meiden!

sorry voor mijn radiostilte. Heb vorige week flink de griep gehad en daarom weinig op het forum geweest.

@ biscuit, ik heb geen ervaring met cetering pregnancy.Al meer bekend over jouw suikerwaarde? En groeit jouw buik al?

@ hopen, ahhh wat eng opeens bloedverlies!! Ik kan me voorstellen dat je helemaal niet goed werd! Fijn dat je zo snel tercht kon en dat alles goed was! Weten ze hoe het komt dat je bloed hebt verloren? Ja ik zag ook dat de laatste doorstromer al gewoon 9 weken is, de tijd gaat opeens snel voor mijn gevoel!

Ik ga ook naar de 9 maandenbeurs toe. Ik ga met iemand mee die ook zwanger is, maar ik vraag me af of ik die dag niet gewoon gillend gek wordt haha! maargoed, ik wil het wel een keer gezien hebben en wie weet doe ik er nog slimme en leuke ideeen op.

@ dominoo, ik heb moeten googlen wat een glucose test is. Ik ga duimen dat de uitslag goed is!

Jij bent al druk geweest met de geboortekaartjes lees ik, leuk! Wanneer moet je daar ongeveer aan beginnen, of is daar niet echt een richtlijn voor?

@ nena, bijna met verlof dus! het aftellen kan echt gaan beginnen!

@ spullen, ik heb van de week een schommelstoel op marktplaats gekocht voor op de babykamer, eigenlijk onze eerste ' grotere' aanschaf. Heb nog steeds geen kleertjes o.i.d. gekocht voor de babyb. we gaan zaterdag wel voor een kinderwagen kijken maar denk dat we hem uiteindelijk ook 2e hands ergens willen open.

@ hier, ik ben zo benieuwd naar het geslacht! wil het eigenlijk heel graag weten, maar ik moet nog maar een week of 7 geduld hebben. mijn eerst volgende echo is 25 februari, lijkt echt een eeuwigheid te duren.

Hier nog steeds niet echt een buikje ofzo, ik zelf zie wel iets als ik voor de spiegel sta, maar zodra ik kleren aan heb zie ik het zelf al nauwelijks meer. Ben benieuwd wanneer de buik komt, maar wie weet is hij er over 2 weken opeens!

vandaag ook bloedgeprikt, had het eerder willen doen maar omdat ik ziek ben geweest is het er niet van gekomen. Ik vrees dat mijn ijzer te laag is, maargoed ik moet nog wachten op de uitslag.
eetstokje, ik denk ook dat ik het erg hysterisch ga vinden, maar ik ga toch! hihi!

Ik ben wel eens geopereerd aan mijn baarmoedermond en daardoor is de extra gevoelig. Waarschijnlijk is dat de reden van de bloeding, maar t kan ook rustig iets anders zijn. Maar gelukkig daarna niet meer gehad!

Ik ben ook zo nieuwsgierig naar het geslacht! Mijn baas zei vandaag dat hij het met 18 weken kan zien, dus dan gaat ie een echo maken! Ik heb er nu al zin in, nog 2,5 week! Dan met de 20 weken echo de bevestiging, maar hij zei het nog nooit fout gehad te hebben! Wat kun je nieuwsgierig zijn he?

Mijn HB was 8 dus dat is nog keurig gelukkig. vandaag de intake bij de vk gehad, vond het wel leuk! Was een gezellig gesprek en de verloskundige was echt heel aardig! Veel info gekregen, dus nu veel leesvoer om door te nemen.

Ik ga lekker mijn bed in meiden, tot horens weer!
Hee dames,

Hier ook weinig op het forum geweest afgelopen tijd, sorry!

Erg druk gehad met werk e.d. en voel me ook weer niet helemaal fit (zou het samenhangen?). Ik had afgelopen week ineens enorme buikkrampen. Kon gelukkig vrij snel bij de vk terecht en uiteindelijk bleek dat ik weer erge last van obstipatie heb. Heb er nu een middeltje voor gekregen en het helpt al iets gelukkig. Verder was mijn baarmoeder flink gegroeid (schijnt normaal te zijn bij deze termijn?) dus dat kon ook wel wat pijn veroorzaken. Hartje klopte gelukkig goed en het kindje 'zwom' steeds weg dus was erg bewegelijk. Hier volgende week de 20 weken echo, ben echt heel benieuwd! Nog een weekje en dan ben ik op de helft. Ik vind het echt helemaal niet snel gaan, dus hopelijk gaat de tweede helft sneller.

Verder ga ik volgende week zondag ook naar de huishoud- en negenmaandenbeurs. Ben heel benieuwd of het wat is haha.

Ik moet ook de suikertest gaan doen, zie er ook wel een beetje tegenop... Dominoo knap dat je het allemaal hebt binnengehouden! Ik moet het nog maar zien.

@ Eetstokje; wij hebben bij (bijna) 16 weken een pretecho gedaan voor het geslacht. Dan hoef je evt iets minder lang te wachten .

@ Zwangerschapsgym; ben er deze week mee begonnen. Het is eigenlijk gewoon fitness en op het laatst nog wat ademhalingsoefeningen. Beviel me wel prima en kon ook prima meekomen (zal over een aantal weken wel zwaarder worden denk ik).

@ Buik; ik ben nu bijna op de helft, maar zie dus zelf nog helemaal geen buik he. Ben altijd al wat steviger geweest dus ik denk dat ik het daarom niet echt zie. Hij is wel een stuk harder en man zegt dat hij het echt wel ziet. Ook steeds meer andere zeggen dat ze het zien, maar ik kan ook gewoon mijn normale kleding nog aan. Ben benieuwd wanneer hij écht gaat groeien zodat ik het zelf ook zie .

Ik ga er weer snel vandoor, nog een druk dagje werken en dan lekker weekend!

Fijn weekend alvast allemaal!
@kroes ik heb je nu net een mailtje gestuurd. Hoop dat hij aankomt.

@hopen wat fijn dat je zo vaak even een kijkje kunt nemen. Moet ook eerlijk zijn wij hebben ook 4 echo's gehad. Maar wil er nu nog wel weer een. Maar we zijn ook niet meer bij de gynaecoloog dus het zal wel de twintig weken echo worden. Nog 6 weken wachten.

@dominoo heb je de uitslag al van je glucosetolerantietest?

Ik heb nog niks gehoord over mijn suiker dus ga er van uit dat het goed is anders hadden ze wel gebeld. Ik was zelf vergeten te bellen vrijdag. Dus dat doe ik maandag alsnog. Voor zover ik het zelf in de gaten heb gehouden was het ook gewoon goed.

@nena het einde komt nu echt in zicht lekker is dat of niet. Fijn ook dat alles goed was op de echo.

@eetstokje hier ook nog niet echt een buikje hoor. Als je goed kijkt kan je het zien. Maar 'vreemden' zien niks want zo gauw ik kleren aan heb valt het weer weg. De vorm is iets anders geworden. Maar afgelopen week wel voor het eerst een positiebroek aan gedaan en dat zit wel een stuk lekkerder.

Wij hebben ook nog maar weinig gekocht. Nadat de echo goed was hebben wij een knuffeltje gekocht. En we hebben een ledikantje gekocht. Daar liepen wij tegen aan in de koopjes hoek. Verder nog niks. Komt nog wel. We hebben tijd genoeg nog.
Wat leuk toch om al die blije verhalen hier te lezen over eerste aanschaf van spulletjes en kleding, maar ook alweer bijna verlof voor nena. Fijn hoor. Wij zijn met name druk met verbouwen en spullen voor onze nieuwe slaapkamer. Daarna volgt kamer van dochter en als laatste pas de babykamer.... Dat kan dus nog wel even duren.

Waarom moeten jullie allemaal die suikertest doen?

Ik heb daar gelukkig niets over gehoord. Lijkt me echt lastig, zo'n suikerdrankje binnenhouden.

@biscuit en kissy: jammer dat jullie nog niet echt een buikje hebben, maar het zal vast niet lang meer duren.

@hier: ik had van het weekend even een grote schrik. Ik vie*l namelijk 's nachts van de t*rap af. (Moest plassen en we sliepen net voor het eerst op zolder) Ik ben bont en blauw en heb mijn vo*et geb*roken, maar mijn buik is helemaal ongedeerd gebleven. Maar schrikken was het wel.

Ik zat al in de ziektewet (vanwege overgeven, oververmoeidheid en harde buiken) maar ben nu helemaal thuis. Kan geen auto meer rijden.

Moet er op zich ook wel om lachen. Ik moet nu wel echt rustig aan doen, want dat deed ik nog niet genoeg eigenlijk (lastig met een kleuter om je heen en een man die het hele huis verbouwt) en had veel last van harde buiken en ook mijn bmm was alweer aan het verkorten. Nu zit en lig ik verplicht de hele dag.
Jemig south dat moet een flinke smak geweest zijn. Nu echt wel op jezelf gaan passen hoor.

Dus zoveel mogelijk overlaten aan anderen, hoe moeilijk dat ook is.

Die suikertest moet je doen als je pcos hebt. En dat zijn er een aantal bij ons. Maar ook overgewicht of directe familie met diabetes zorgen ervoor dat je zo'n test moet doen.

Ik vind het niet zo erg om nog geen echte buik te hebben. Dat komt vanzelf wel. En ik wil nog vanalles doen en hoe dikker die buik dan is hoe meer last je er dan van hebt.

Ik zit wel te wachten op de eerste kriebeling/beweging. Ik wil dat zo graag voelen. Maar dat is nu ook nog wel erg vroeg.
Biscuit: Ik heb volgens mij mail van je. Ik mail je terug!

South: Das zeker schrikken!!! Gips voor 6 week?

Ik hoop dat je wat back-up hebt voor je kleuter.

Nou rustig aan (moet wel want je kan niet anders!) en beterschap!

Hier alles goed. Alles draait nog wel bijna om Krul. Daarna komt de rest dus ook jullie. En zoals te verwachten was wordt er iemand weer langzaam wakker!
South: jee schrikken!! Rustig aan!!

Biscuit: mijn suiker was goed gelukkig

Suikertest idd ivm pco en omdat ik vreselijke dorst heb.

Dootje: ik ben heel benieuwd hoe het met je is!

Tot zo ver m'n korte bericht

Hier alles goed verder op bekkenpijn na. Nachten zijn pijnlijk. Verder geen klagen.

Waar ik wel van baal is dat ik het prachtig vind dat er een mensje in me groeit maar ik vind m'n lijf niet mooi. Voel me echt een dikke koe. Kont, benen, hoofd, armen, alles groeit mee.

Over 2 wk 4D echo. Ben erg benieuwd.

Kroes: hoop dat je wel kan genieten! Doet krul het verder wel goed?
@South mijn hemel dat moet schrikken zijn geweest. Doe je wel voorzichtig nu. Ik geloof dat mijn VL mij meteen had verboden om gedurende de zwagerschap nog een trap op en af te lopen, heel veel beterschap en gelukkig dat met de kleine alles goed is

@Dominoo ik snap je gevoel van meegroeien van je lijf. Bij mij blijft het vooral bij mijn buik (tot nu toe maar de laatste weken zal ik vast opblazen als een ballon) en nu noem ik mezelf al wel een gestrande potvis (kan er beter zelf om lachen dan huilen)

@Buik bij mij is mijn buik al vanaf week 15 zichtbaar en ik ben echt niet de dunste, maar het schijnt aan de ligging van je baarmoeder, darmen en sterkte van je buikspieren te liggen. Die buik komt ook bij jullie vanzelf

@Suikertest is inderdaad bij PCOS, overgewicht (wel ernstig dan althans dat zei mijn gyn), en bij vermoeden van zwangerschapssuiker omdat de suikerspiegel bij de twee controlemomenten te hoog zou zijn. Daarnaast kan het feit dat je baby erg voor ligt op groei reden zijn om suikertest te doen

@Kissy ik vond de eerste 20 weken veel langer lijken te duren dan de weken erna. Ik denk nu vooral oh jee NOG MAAR 7 weken. En ik weet wel dat ik na de eerste positieve test steeds dacht tussen alle controles door ALWEER 3 weken wachten. Voelde toen zo lang.

Verder gaat het hier allemaal wel goed, dit weekend te enthousiast een stuk gewandeld dus nu last van mn bekken maar ja dat moet je ook niet meer doen op deze termijn. Verder nog 2 weken werken (ik neem 1 week flexverlof) en dan verlof (gaat dus wel officieel 4 weken van te voren in)
@ hopen, super fijn dat je gemakkelijk een echo kan krijgen omdat je in het ziekenhuis werkt!

@ kissy, pff alweer op de helft, dat gaat echt snel!

@ south, moeten jullie nog veel verbouwen? Kun je er goed mee om gaan nu met de hormonen? ah bah, wat eng dat je gevallen bent!!! Ook nog wel gebroken jouw voet!!!

Auwwww!! Meis toch, hopelijk ben je snel de oude!

Ben je nog steeds misselijk dat je aangeeft dat je al in de ziektewet zit door o.a. overgeven en harde buiken?

@ dominoo wat vervelend dat je zo last hebt van jouw bekken. Heb je daar ook speciale therapie voor?

En over je gewicht: ik denk dat ik er ook moeite mee ga hebben, maar ik ben niet van plan om op mijn eten te gaan letten. Het hoort er gewoon bij moet je maar denken, en het is allemaal voor een heel goed doel.

ik mag trouwens naar 14 weken toe in de tabel had het er net nog met virend over dat we ' opeens' 14 weken zijn!

Hier trouwens mensen die roepen dat ze zeker weten dat het een meisje wordt, maar ook mensen die zeker weten dat het een jongen gaat worden. Hadden jullie dat ook? Hoewel ik in het begin dacht dat het een jongen was denk ik nu steeds vaker dat het een meisje is. Ben echt benieuwd maar vriend hoeft geen eerdere echo.

Heeft hier iemand ervaring met een doppler?

Morgen ga ik naar de 9 maanden beurs toe, ben benieuwd of ik gillend gek word!

Wanneer ga jij hopen?
@ Florine, hoe was jouw echo? hoe voel je je eigenlijk?
Ik ben weer terug van vakantie!!!

en de echo was goed, de duur klopt precies, vandaag dus 10 weken, en natuurlijk een kloppend hartje!! het was erg druk aan het bewegen, mooi om te zien!!!! :D (misschien dat iemand het hartje in de tabel wil zetten?)

Ik voel me wel redelijk, soms wat misselijk, maar nooit heel erg. Tot nu toe 2 keer overgegeven maar dat was dan in de combinatie met extreme vermoeidheid door bijv jetlag of 't vele reizen... anders was het 'gewoon een vervelend weeïg gevoel', waardoor ik gewoon soms geen zin had in bepaald eten ;)

maar wat een opluchting dat de echo goed was :-)

ik ga even kijken of ik hier wat bij kan lezen na al die tijd!
Tabel tm 21 februari bijgewerkt!!
Ha meiden!

De tabel is weer bijgewerkt! Ik forum meestal mobiel dus dan kan ik het niet aanpassen, maar vandaag weer eens met de pc ingelogd.

South, meis wat naar! Een gebroken voet! Ik heb met je te doen, veel beterschap! Gelukkig is je buik helemaal ok!

@lijf, ik herken het ook wel hoor, dat ik me niet zo mooi voel. Met kleding aan juist wel, dan zie je mijn buikje al goed, maar als ik bloot voor de spiegel sta, pff! En ik heb veel pukkels op t moment en dat vind ik natuurlijk ook vreselijk!

@9-maanden beurs, ik ga zondag! Ben erg benieuwd!

@Nena, fijn dat alles goed gaat! Lekker genieten van je verlof straks! Heerlijk joh, succes!

@geslacht: op mijn werk hebben ze een pool gemaakt wat het wordt... ikzelf denk een jongen, maar bijna al mijn collega's denken een meisje. Nog 3,5 week, dan weten we het! Spannend hoor, ben echt nieuwsgierig!

@Florine, wat fijn! Hoera! Een mooi hartje in de tabel erbij.

@hier, alles goed denk ik. Vandaag alleen veel steken in mijn buik, waar ik nog steeds wel nerveus van word. Ik voel de baby al geregeld, maar vandaag dus niet en dat vind ik dan ook weer niet zo fijn. Het is toch altijd wat Volgende week alweer controle gelukkig, daar kijk ik wel naar uit!

Fijne avond nog meiden!!
@ hopen ik zit alleen al in de 27 e week ipv 25.

Vandaag 9 mnd beurs geweest. Heel leuk maar ben gesloopt. Dus vandaar m'n korte bericht. Duik m'n bed in.

@eetstokje ja ik loop bij bekken fysio. Maar toch, hoe verder ik kom hoe meer last ik krijg.

Meisje uit een ander topic waar ik schrijf is vandaag bevallen. 1week verder dan ik. Bizar. Foto s gezien op fb. Ooh wat klein!

Gaat vooralsnog wel goed gelukkig.

Slaap lekker!
Dominoo wat ga je snel! Ik zal t morgen aanpassen!

Ik lig ook in bed nu ;)
Up to date hoop ik! Zo niet, laat t even weten...
Hee allemaal,

Hier inderdaad vandaag precies op de helft! Ik hoop dat de tweede helft sneller gaat, want de eerste helft vond ik het maar niet zo snel gaan haha.

Ik moet de suikertest vanwege een verhoogd BMI. Heb wel overgewicht, maar niet heel extreem, geen obesitas gelukkig, maar bij mijn vk is het dan toch beleid om de suikertest aan te bieden, vandaar. Ik ga hem in week 25 doen omdat ik in week 24 op vakantie ben. Voor diegene die hem al gedaan hebben; is het handig om iemand mee te nemen die bij je blijft of kan het prima alleen? Ik moet er een hele ochtend vrij voor nemen en man wil dat op zich wel doen, maar als het niet echt nodig is hoeft dat van mij ook weer niet. Kan het moeilijk inschatten eigenlijk en ben het bij de vk vergeten te vragen omdat ik er niet bij stil stond.

Ik ga zondag naar de huishoudbeurs/9 mnd beurs en kijken of ik hopen tegen kom . Ben best wel benieuwd, heb niet echt een idee wat ik van de 9 maanden beurs moet verwachten. Ben ooit 10-15 jaar geleden of zo wel eens op de huishoudbeurs geweest.

@ Florine; wat super dat alles goed was bij de echo! Lekker van genieten

@ South; ach meid toch wat een pech! Hopelijk heb je niet teveel pijn? En goed rust houden hoor! Lijkt me erg naar net nu je ook zwanger bent! Gelukkig is de buik ongedeerd gebleven!

@ Eetstokje; mijn man wilde ook geen eerdere echo, maar ik heb toch mijn zin gekregen haha. Uiteindelijk wisten we het dus rond de 16 weken. Morgen eens kijken of het nog klopt . En ik heb een angel sound. In het begin kon ik er heel moeilijk het hartje mee vinden, maar nu gaat het steeds beter! Ik moet het geluid wel heel hard zetten om iets te horen. Veel plezier morgen bij de beurs!

Fijn weekend allemaal!
Wat een rotdag!

Eerst een collega met een rotopmerking dat als het rond deze tijd fout gaat je er niks van merkt en je "dus gewoon met een dood kind rondloopt" en vervolgens een familielid die zegt: wat ga je de kinderwagen al uitzoeken? Zou ik niet doen hoor, das echt veel te vroeg, er kan nog zoveel gebeuren...!

En nu zit ik hier al heel de avond om te huilen, ik kan gewoon niet stoppen. Bah, wat naar zeg!

Wanneer zochten jullie de kinderwagen en t kamertje/stoel/maxicosi etc uit? Ik begreep dat er 12 weken levertijd op zit somd, dan wil je rond de twintig weken toch wel iets uit gaan zoeken? Of ben ik echt gek geworden?

Ik moet even mijn hart luchten hoor, vind t zo niet leuk!

Verder alles goed met iedereen? T is wel stil op ons forum hoor! Allemaal te moe om te schrijven ;)
@ hopen; niet verdrietig zijn hoor! Je bent nu al zo'n eind goed op weg laat je niets wijs maken! Wat een nare opmerkingen!! Ik was 12 weken en toen hebben de kinderwagen al besteld. Ik wist al heel lang welke ik wilde en er was nu een aanbieding. Zou drie maanden levertijd op zitten; week later belden ze al dat ie er was.

Heb je binnenkort nog wen afspraak bij je Vk? Dat je even naar het hartje kunt luisteren zodat je wat gerust gesteld kunt worden?
Hoi meiden

Hier een berichtje van mij.

Excuses voor mijn afwezigheid. Ik ben maanden nauwelijks tot niet op het forum geweest. Erg turbulente tijd achter de rug. Gelukkig nu in rustiger vaarwater.

Ik wilde toch voor de bevalling nog even van mij laten horen. Ik ben vandaag 38+2 en zal vandaag opgenomen worden om te primen (baarmoeder mond rijp maken en met 3 cm ontsluiting krijg ik weeën opwekkers). De reden is groot kindje en ivm met vele klachten.

Kan nog rustig 3 dagen duren voordat onze knul er is. Ik vind het spannend maar de zenuwen vallen tot nu toe nog mee.

Hopen wat betreft kinderwagen. De levertijd is vaak 6 weken. Wij hebben onze kinderwagen (bugaboo buffelo) gekocht toen ik 32 weken was. 4 weken later was die geleverd.

Maar moet zeggen dat ik bij mijn oudste 15 weken zwanger was. Ook toen werd de wagen snel geleverd na 2 weken al.

Ik wens jullie hele fijne zwangerschappen toe.

Ik zal nog wel even een berichtje posten zodra onze knul geboren is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven