Mijn Poezen-beest.

27-02-2014 10:58 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen maandag na 14 jaar mijn allerliefste maatje, mijn poezenbeest in laten slapen. Het was voor het beestje het allerbeste.

Maar O, wat mis ik hem.

Niet meer bij me zitten en op me liggen. Niet meer zijn ondeugende kattenstreken. Het is zo stil in huis. Het rare is, ik verwacht hem elke moment, dat hij weer de trap af komt lopen. Mijn verstand weet dat het over is, maar mijn gevoel wil er nog niet aan.

Iemand herkenning of tips?
Geen tips behalve dat je de tijd mag nemen en hier verdriet over mag hebben.
Gecondoleerd met het verlies van je maatje
Bedankt....
Oh dat is zó verschrikkelijk om mee te maken.

Ik geloof dat je een erg goed baasje voor je beestje bent geweest, hij zal het erg goed gehad hebben bij je.

Je hebt hem een mooi leven mogen geven, vergeet dat niet! Veel sterkte
Ah wat sneu .

Misschien wil je over een tijd een nieuw poezenbeestje niet nu niet als vervanging maar wel een nieuw maatje.
Herkenning wel, alleen geen tips..

Zoiets heeft tijd nodig, heel veel sterkte!
Gecondoleerd, ik weet helaas hoe het voelt. Ik weet niet of je er iets aan zult hebben maar toen ik mijn kat liet inslapen kreeg ik ook een soort van rust over me heen, het was goed. Het beestje was op. Ik hoop dat dit voor jou ook zo voelt, het is zo raar zonder hem, maar je hebt hem het beste leven gegeven en hij zal altijd een plaatsje in je hart hebben. Wat is het klote he? Neem gewoon de tijd om het te verwerken, doe rustig aan en als je huilen wil, laat je het toch lekker even gaan?

Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte.
:(

Sterkte!
Herkenning helaas wel, ik heb al afscheid moeten nemen van twee honden, twee katten en een pony en het wordt nooit makkelijker

Sterkte!
Ja, vreselijk. Je moet je maar vasthouden aan het feit dat het voor het beestje beter was, maar het gemis is heftig. Het is toch jarenlang een onderdeel van je leven geweest. Het hielp mij wel om een nieuwe poes uit het asiel te halen, al is dat geen vervanging van je maatje. Ieder beest heeft zijn/haar eigen persoonlijkheid. Sterkte, ik weet wat het is
Jouw diertje is naar de regenboogbrug

Veel sterkte!

Regenboog brug

Er is een plaats in de hemel die Regenboog brug heet.

Als een dier waar je veel van houdt doodgaat,

dan gaat dat dier naar de Regenboog brug.

Daar zijn uitgestrekte weiden en heuvels voor onze lieve vrienden,

zodat ze met elkaar kunnen rennen en spelen.

Er is genoeg eten, water en zonneschijn

en onze vrienden voelen zich daar warm en prettig.

Alle oude en zieke dieren worden daar weer jong en beter.

Alle dieren die gewond of verminkt waren, worden weer sterk en gezond,

precies zoals wij ze herinneren in onze dromen.

De dieren zijn gelukkig en tevreden, er is echter een klein ding:

Ze vinden het jammer dat ze hun baasje of bazinnetje

achter hebben moeten laten.

Ze rennen en spelen met elkaar,

maar dan komt de dag dat er eentje plotseling stopt met spelen

en in de verte tuurt.

Zijn ogen beginnen te stralen, hij begint te trillen van opwinding.

Plotseling verlaat hij de groep,

rent over het groene gras, sneller en sneller.

Hij heeft je gezien en als jij en je lieveling elkaar eindelijk treffen,

houden jullie elkaar stevig vast, bij deze vreugdevolle hereniging.

Om nooit meer uit elkaar te gaan.

De vrolijke kussen overstelpen je gezicht,

je handen aaien zijn liefdevolle kop

en je kijkt weer in die trouwe ogen, die je zolang niet hebt gezien,

maar die altijd in je hart zijn gebleven.

En dan gaan jullie samen over de Regenboog brug...
Wat verdrietig, heel veel sterkte!

Ik herken dit zo goed en het doet vreselijk veel pijn van binnen.

Weten dat je hem de grootste daad van liefde kon geven: hem uit zijn lijden verlossen, kan heel misschien verzachtend werken.

Vergeten doe je hem nooit, hij is altijd bij je, in je hart.

Ik heb ervaringen gehad kort na de dood van de meeste katten waarvan ik dacht dat het een teken was. Eigenlijk dacht ik het niet maar het was echt zo.

De tijd moet de pijn doen slijten, dat duurt even en vaak gaat het nooit helemaal over maar het wordt wél milder.

Je hebt al veel lieve reacties gehad en één daarvan is een hele goede: geef je liefde door aan een nieuwe kat. Neemt het schrijnende gevoel niet weg maar er is weer een dier dat je zorg nodig hebt. En geeft ook wat afleiding. Een compliment voor je beestje dat er niet meer is dat je verder gaat met een kat omdat hij je zoveel plezier en liefde gaf.

Heel veel sterkte!
Wat een lieve reacties. Ben ik erg blij mee.

Raar eigenlijk ik krijg hier meer steun dan uit mensen uit mijn omgeving. Ik ben het luisterend oor van vriendinnen en ik wil nu ook gehoord worden. Dus bedankt voor het aanhoren van mij verhaal.

Ik mis hem en het verdriet is met geen pen te beschrijven.

Ik vind de regenboog brug erg mooi. Dat je dat zo kan bedenken.
Ik mis ze ook nog allemaal. Maar heb ook veel plezier met hun opvolgers. Maar ook katten zijn gewoon gezinsleden hoor!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
ik ken het gevoel ook!! al mijn dieren zijn mijn beste vriendjes en moet er niet aan denken dat er 1 zal overlijden!!

2 zomers geleden hebben wij ons hondje moeten laten inslapen. erg moeilijke tijd! maar denk nog erg vaak aan haar! ik heb haar halsbandje nog alteid op de vensterbank

wat wij wel hebben gedaan is toen dat zelfde weekend een pupje op gehaald! niet als vervanging want dieren zijn niet te vervangen maar wel als niet leven en nieuw begin! verdriet mag je hebben maar wat is nou fijder dan getroost worden door zo zacht diertje.

ik zeg als je er klaar voor bent om een nieuw maatje te adopteren, die zorgt voor afleiding en liefde! en natuurlijk de aller oprechtste steun die er maar is!

sterkte!! een maatje missen is niet niks!
Ik herken het helaas ook....Ik heb mijn kat niet laten inslapen, maar hij ging plotseling dood. Hij was pas 5 jaar oud

Ik kreeg ook weinig begrip uit mijn omgeving, alleen mijn beste vriendin snapte het. Zoveel mensen die zeiden...ach het is maar een kat joh! Haal je toch een nieuwe?

Ik heb daar maar niks op gezegd. Ik heb op mijn manier afscheid genomen, ik heb hem laten cremeren en zijn as heb ik thuis in een urn. Kost geld ja, en ook daarmee verklaarden mensen me voor gek. So be it...

Heel veel sterkte, heel normaal om hier verdriet om te hebben hoor
. Verkeerde topic
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Sterkte!
Sterkte!! Onze lieverd na 16 jaar moeten laten inslapen eind 2012. Als ik eraan denk krijg ik de tranen weer in mijn ogen. Zo veel lief en leed samen gedeeld. Na een paar maanden hebben we 2 jonge kittens opgehaald uit het asiel. Helaas na een half jaar de ene alweer verloren, bleek FIP te hebben. Ook hartverscheurend. Ik hoop dat onze huidige kat weer een jaar of 15 bij ons mag zijn.

Sommige mensen snappen niet wat voor een band je met een dier kan hebben. Wij hebben geen kinderen en onze huisdieren zijn toch een soort van vervanger daarvan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven