Tassencontrole supermarkt

27-02-2014 18:59 166 berichten
Hoi hoi,

Ik vind het absoluut niet erg als ze bij een supermarkt in mijn boodschappentas willen kijken, dus ik laat hem altijd net zo makkelijk even zien als het me gevraagd wordt.

Alleen valt het me de laatste tijd steeds meer op dat het wel aan mij gevraagd wordt en aan andere mensen in de rij niet. Dacht ik eerst nog dat het toeval was, of dat het toevallig een paar keer zo uitkwam. Maar het is mijn moeder ook opgevallen, die er uit zichzelf over begon toen we de laatste keer samen boodschappen deden. Dat doen we zo 2 á 3 keer per maand.

Ik heb er gisteren eens extra op gelet en ja hoor, of ik mijn tas even wou laten zien. Natuurlijk, geen probleem. Maar bij de mensen voor me heb ik het geen enkele keer gemerkt dat het gevraagd was en de mensen na me heb ik extra opgelet tijdens het inpakken van de boodschappen en de 4 die ik langs de kassa zag gaan inclusief tassen hoefden hem ook geen van allen te tonen.

Ik begin het idee te krijgen dat ik een erg onbetrouwbaar uiterlijk heb tegenwoordig, of wat kan het zijn?

Iemand hier een idee? Leuk is anders.
heb het nog nooit gezien en het is mij nog nooit gevraagd

vraag het de volgende keer, of er een reden voor is dat jij altijd gecontroleerd wordt

misschien lijk je op iemand die verdacht wordt van winkeldiefstal?
quote:raccoon schreef op 27 februari 2014 @ 19:48:

Een ex collega had ook altijd dat probleem. Ik ben toen ook een keer naar de bewuste supermarket geweest en deed anders dan normal..om me heen kijken ectr..en ja, ik werd er ook uitgepikt..heb ik ze toen ook duidelijk verteld dat ze belachelijk te werk. Daarna nooit weer gebeurd. Een andere vriendin van me komt nooit zonder problemen bij de koffer controle op het vliegveld.

Sommigen hebben gewoon pech..

Toen mijn vriend nog lang haar had en wat alternatiever was qua kleding werd hij er ook altijd uitgepikt, en ik mocht altijd doorlopen. Behalve toen ik zwanger was, toen deden ze ineens moeilijk en wilde ze me controleren, ook borsten enzo wat ik weigerde want dat doe ik niet bij een mannelijke controleur. Vervolgens hun moeilijk doen (en ik verstond er geen moer van, want spreek geen spaans) Toen ik uiteindelijk met een zwangerschapsverklaring begon te zwaaien mocht ik wel door.

Bij de jumbo vindt ik het super irritant dat je bij de zelfscan heel vaak controle heb. Heb ik alles netjes onderin mijn kinderwagen gehesen mag de helft er weer uit. Vorige keer expres 5 dingen in het netje gestopt zodat ik er makkelijk bij kon, mocht het niet want het mocht niet 3x hetzelfde zijn zucht.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet zo dat jij een ander soort boodschappentas hebt dan de meeste anderen in de rij? In onze supermarkt moet je een tas die gevormd is wel laten zien, maar vragen ze het niet bij boodschappentassen die plat opgevouwen langs de kassa gaan. Logisch, want dan kun je zo zien dat er niks in zit.
Ik herken dit wel hoor.

Elke keer als ik de jumbo snelkassa gebruik ben ik 'toevallig' aan de beurt voor een controle.

En dan niet een paar items scannen. Nee.. Heel die f*cking mand wordt gescand.

Toen het in 1 maand tijd 5 keer gebeurt was vroeg ik aan het winkelpersoneel waarom ik elke keer de pineut was. Zij zeiden dat het absoluut niet door mij kwam. Zo was het systeem gewoon. Ik kreeg een plastic tas ter compensatie -25 cent -

Dus ik dacht; laat ik eens een tijdje bij de kassa blijven. Niemand die gecheckt werd. Echt niemand! -nu zou je kunnen denken, liebling zoek een leven.. Zou ik ook denken, maar ik moest op m'n man wachten en dat duurde 20 minuten en dan sta ik liever binnen dan buiten.

Een paar dagen daarna had ik weer boodschappen nodig en ja hoor; wéér die check.

Ik heb m'n boodschappen laten staan.

Nooit meer jumbo.

Met hun **** reclames en *** service.
Ik doe zelf boodschappen op de fiets. In het centrum zitten zeker 4 verschillende supermarkten die ik dan ook allemaal keurig af ga voor de aanbiedingen. Ik bewaar altijd netjes de bon maar vraag me soms wel af of ik er geen gedonder mee kan krijgen.

Bij de AH kon ik voorheen de andere boodschappen vooraf even bij de klantenservice zetten maar dat mag nu niet meer.

Maar ik ben nog nooit aangehouden, weet niet waar het aan ligt.

Heb het wel een tijdje gehad dat de bewaker van de buurtsuper maar steeds achter me aan liep. Nou is het daar vaak rustig maar dit was reuze irritant. Heb hem hierop aangesproken, aangegeven dat ik daar nu al bijna 3 jaar dagelijks kom en altijd keurig betaal en dat ik dat de komende jaren ook zou doen. Was steeds dezelfde man dus hij herkende me heus wel. Hij is ermee opgehouden en zegt nu vriendelijk gedag.

Kan me wel voorstellen dat het opvallend is als jij er steeds uitgepikt wordt.

Heb je de laatste tijd iets aan je uiterlijk veranderd wellicht (zou geen verschil mogen maken maar denk dat dat toch wel gebeurd)
Boodschappen doen 15 min voor sluitingstijd. Er werd mij ook een keertje gevraagd,toen ik weigerde,belde ikzelf de politie.

Dat ze moesten komen naar de supermarkt met de mededeling dat ik werd beschuldigd voor diefstal.

Die kwam opdagen. Was mevrouwtje achter de kassa uurtjes later thuis hierdoor. Ik denk dat ze het nooit meer doet. Ook haar chef moest blijven,want die moest ook blijven.

Waarom gooien ze niet standaard kluisjes in de supermarkt. In Spanje is dat heel normaal. Net als de mediamarkt.
alles is relatief...dus hangt af van welke plek je woont of bent volgens mij...in Amsterdam val ik niet zo op maar in kleine dorpjes heb ik wel gehad dat ik mijn tas moest openen. Op bepaalde vliegvelden moet ik ook altijd vragen beantwoorden of mijn koffer open doen...en dat hangt af van uiterlijk, nationaliteit, bestemming en welk land je bent...dus het ligt eerder aan een combinatie denk ik dan aan jou alleen hoor..
quote:izalinia schreef op 27 februari 2014 @ 20:41:

Boodschappen doen 15 min voor sluitingstijd. Er werd mij ook een keertje gevraagd,toen ik weigerde,belde ikzelf de politie.

Dat ze moesten komen naar de supermarkt met de mededeling dat ik werd beschuldigd voor diefstal.

Die kwam opdagen. Was mevrouwtje achter de kassa uurtjes later thuis hierdoor. Ik denk dat ze het nooit meer doet. Ook haar chef moest blijven,want die moest ook blijven.

.

Waarom zou je dat doen? Die vrouw bij de kassa doet ook alleen haar werk.

Je kunt toch gewoon je tas laten zien, schouders ophalen en naar huis.
Overigens hangen hier bordjes dat klanten uit zichzelf hun tas moeten laten checken, zonder dat het personeel hier om hoeft te vragen. Net als voor de legitimatie bij alcohol geldt.
quote:marcellav schreef op 27 februari 2014 @ 19:20:

In supermarkt nog nooit gehad.

Mij moeten ze altijd hebben op luchthavens.

Paar jaar geleden zelfs het vliegtuig een half uur later vertrokken omdat na de douane mij verteld werd dat mijn koffer er uit gepikt was en in mijn bijzijn geopend moest worden. Dat was Dominicaanse republiek.

Verder kan ik nooit gewoon doorlopen langs alle controles. Ze hebben bij mij altijd wat extra te controleren.

+1

Altijd word ik uit de rij gepikt en word ik gefoullieerd (spelling?)

Altijd!

Misschien omdat ik alleen reis? Geen idee.

Mijn koffer moet open, er wordt extra gevraagd of ik geen grote hoeveelheden geld bij me heb etc.

Ik vind het niet erg hoor. Alleen dat kruis-grijpen vind ik erg storend
Ben ook altijd de pineut bij de Jumbo. En het is ook nog elke x dezelfde cassiere. Raak er ook een beetje paranoia van hoor.
quote:liebling schreef op 27 februari 2014 @ 20:38:

Ik herken dit wel hoor.

Elke keer als ik de jumbo snelkassa gebruik ben ik 'toevallig' aan de beurt voor een controle.

En dan niet een paar items scannen. Nee.. Heel die f*cking mand wordt gescand.

Toen het in 1 maand tijd 5 keer gebeurt was vroeg ik aan het winkelpersoneel waarom ik elke keer de pineut was. Zij zeiden dat het absoluut niet door mij kwam. Zo was het systeem gewoon. Ik kreeg een plastic tas ter compensatie -25 cent -

Dus ik dacht; laat ik eens een tijdje bij de kassa blijven. Niemand die gecheckt werd. Echt niemand! -nu zou je kunnen denken, liebling zoek een leven.. Zou ik ook denken, maar ik moest op m'n man wachten en dat duurde 20 minuten en dan sta ik liever binnen dan buiten.

Een paar dagen daarna had ik weer boodschappen nodig en ja hoor; wéér die check.

Ik heb m'n boodschappen laten staan.

Nooit meer jumbo.

Met hun **** reclames en *** service.

Uh, die checks doen ze niet omdat ze daar zelf zo'n zin in hebben, de kassa geeft aan dat er gecontroleerd moet worden. Begrijp niet wat daar zo erg aan is.

Zelf overigens ook redelijk vaak aan de beurt met controles bij de zelfscankassa. Een keer vergeten om een artikel te scannen, kun je vervolgens alsnog alles op de band gooien. Dat vond ik wél heel erg triest.
Ik wist niet eens dat het bestond, tassencontrole. Nog nooit meegemaakt, niet bij mezelf noch gezien bij een ander.

Lijkt me heel vervelend als je er steeds uitgepikt wordt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Bij welke supermarkt is het TO? Ik heb nl nooit een tassen controle gezien in de supermarkt. Dat er wordt gecontroleerd bij de zelfscankassa's kan ik wel begrijpen. Maar ik zou wel verontwaardigd zijn als ik steeds gecontroleerd word en de rest niet.

Ik ga btw vaak naar de AH en loop regelmatig met gevulde tassen binnen en het winkelpersoneel heeft tot nu toe niet gevraagd of ze in mijn tassen mochten kijken.
Oh, ik moet op het vliegveld ook automatisch. Vorige week nog. Schoenen uit, in zo'n body scanner, daarna gefouilleerd, tas leeggehaald. En ik ben echt een enorm tenger meisje. Ik snap niet hoe ik het elke keer voor elkaar krijg.
Je kunt NOOIT verplicht worden om je tas open te maken. Dat recht hebben ze gewoon niet. Het is dus altijd vrijwillig als jij je tas openmaakt.

De enige die je tas open mag maken is de politie of een opsporingsambtenaar. En dan alleen bij verdenking van diefstal.

Maar het belangrijkste is dus dat de winkel geen enkel recht heeft om je tas van binnen te bekijken. Ook de beveiligers niet.
Ik zie het ook niet vaak. Jaren geleden een keer bij de Lidl meegemaakt. Ergens anders niet eigenlijk.

Wat me in de Randstad op valt is dat daar bewakers in supermarkten rondlopen, dat heb ik hier in de regio nog nooit gezien.
Wanneer controleren ze jullie dan? Ik heb het namelijk zelf nog nooit meegemaakt, ik wist niet eens dat ze dat regelmatig deden!

Maakt het nog uit of je veel boodschappen doet of grote tassen bij je hebt misschien?

Ik doe nl. elke dag boodschappen dus koop nooit heel veel, en heb altijd een 'gewone' tas bij me.

Ik kom wel alleen in de Randstad. Bewakers zie ik regelmatig staan maar die doen nooit iets (bij mij dan).
Ik heb ook nog nooit tassencontrole meegemaakt of gezien. Vroeger wel, toen ik in de supermarkt werkte, toen was er weleens uitgangscontrole voor personeel. Zijn dat bijv. supermarkten in achterstandswijken of ook gewoon in kleine dorpjes?
quote:AliceV schreef op 27 februari 2014 @ 22:03:

Wanneer controleren ze jullie dan? Ik heb het namelijk zelf nog nooit meegemaakt, ik wist niet eens dat ze dat regelmatig deden!

Maakt het nog uit of je veel boodschappen doet of grote tassen bij je hebt misschien?

Ik doe nl. elke dag boodschappen dus koop nooit heel veel, en heb altijd een 'gewone' tas bij me.

Ik kom wel alleen in de Randstad. Bewakers zie ik regelmatig staan maar die doen nooit iets (bij mij dan).Als ik ze zie doen ze ook niets hoor valt me alleen op dat ik ze alleen tegenkom in de Randstad (man komt hier oorspronkelijk vandaan). In Brabant heb ik ze nog nooit gezien.
Tassencontrole heb ik ook wel meegemaakt, bij de Lidl hier hebben ze het een tijdje vrij consequent gedaan. Bewakers zijn helaas nodig. Dochter zit achter de kassa en er zijn regelmatig incidenten, waarbij soms zelfs de politie gebeld wordt. Hier bij de super heb ik eens meegemaakt dat een winkeldief de zaak uitsprintte met twee medewerkers op de hielen, en daarbij een klein kindje tegen de grond liep. Iedereen was zich rotgeschrokken. Dochter klaagt zelf wel eens dat zij en haar vriendinnen in winkels in de gaten worden gehouden "alleen omdat ze scholieren zijn". Leeftijd kan er dus mee te maken hebben.

Ja, ja, je maakt wat mee als je in de Randstad woont
Nooit tassencontrole gehad, wist niet dat het bestond. Bij de Aldi stop ik alle boodschappen in mijn tas omdat ik nooit klein geld heb voor een kar en daar hebben ze geen mandjes. Ik zie mensen dan wel raar naar me kijken als ik alles rechtstreeks in mijn boodschappentas laad, maar niemand heeft er ooit iets over gezegd.
Nogmaals, je hoeft niet in te stemmen met de tassencontrole.
quote:kadanz schreef op 27 februari 2014 @ 23:14:

Nogmaals, je hoeft niet in te stemmen met de tassencontrole.

Dat is waar, maar de kans bestaat dan dat ze de politie erbij halen en dan zit je daar te wachten. Kun je ze beter even laten kijken dan ben je ervan af. Ik kan het wel begrijpen hoor want er wordt giga-veel gestolen en regelmatige controles schrikken toch winkeldieven af.

In geval zoals van TO, als er nooit iemand gecontroleerd wordt behalve jij, dan zou ik denk ik wel weigeren en dan maar zien wat er gebeurt.
quote:strikjemetstippels schreef op donderdag 27 februari 2014 20:44 alles is relatief...dus hangt af van welke plek je woont of bent volgens mij...in Amsterdam val ik niet zo op maar in kleine dorpjes heb ik wel gehad dat ik mijn tas moest openen. Op bepaalde vliegvelden moet ik ook altijd vragen beantwoorden of mijn koffer open doen...en dat hangt af van uiterlijk, nationaliteit, bestemming en welk land je bent...dus het ligt eerder aan een combinatie denk ik dan aan jou alleen hoor..Klopt helemaal hoor. Ik woon op het platteland, alleen word ik nooit gecontroleerd, ben ik samen met mijn getinte vriend altijd. Zodra hij met zijn boerse accent begint te praten is t meestal goed! Maar er zijn verder geen vooroordelen hoor
Erger je niet, maar verbaas je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven