Gezondheid alle pijlers

Oil pulling

27-02-2014 21:10 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds een dag of twee begonnen met oil pulling. Kort gezegd, je mond elke ochtend 20 min spoelen met kokos- sesam- of olijfolie. Je huid, mondgezondheid, en algemene gezondheid zou erop vooruit door gaan. Het is een soort detoxmanier. Lijkt ranzig, je mond met een eetlepel olie spoelen, maar dat valt reuze mee. Als je het 20 min hebt gedaan, en je spuugt de olie weer uit heeft de olie een hele hoop bacteriën en tandplak los geweekt en opgenomen, geeft wel een schoon gevoel.

http://mens-en-gezondheid ... ling-ontgiftingskuur.html

Hier wat meer info.

Hebben jullie hier ervaring mee? En wat je resultaat?
Mensen weten ook van gekheid niet meer wat ze moeten verzinnen.

Je tandarts zal er wel blij van worden als hij het hoort. Een hoop werk te doen straks.
20 minuten met een mond vol olie? Ik zou t van ellende doorslikken zeg....
20 minuten?!?!
Joh Whop, mijn idee!
Je zal er maar tijd voor hebben!! Pff.

Klinkt leuk maar écht 20 min?!!?!
Olie word toch altijd wit als je het opklopt?
Haha Suze, ik heb wel iets beters te doen 's morgens....
quote:Deze manier van ontgiften is door de jaren heen in vergetelheid geraakt. Dr. Fedor Karach een (oncoloog uit Rusland) heeft de ontgiftingskuur weer in de belangstelling gebracht nadat hij door de kuur was genezen van een chronische bloedziekte.

Dr. Fedor Karach beweert dat oil pulling baat heeft bij een heleboel ernstige maar ook minder ernstige kwalen.Als het echt zo goed zou helpen tegen ernstige maar ook minder ernstige kwalen, zouden er natuurlijk ontzettend weinig ernstige en minder ernstige kwalen meer zijn hè?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Lucky_Birdie, 46 seconden geleden

Olie word toch altijd wit als je het opklopt?

Precies. Dus de volgende keer wel even bedenken dat je dressing vol met bacteriën en tandplak zit hè?
Dat had ik niet willen lezen

Nu kan ik nooit meer zonder dit te bedenken olie opkloppen

Ik doe sinds een week iets vergelijkbaars, maar dan met chocola. Ik merk nog geen effect aan mijn tanden (behalve wat donkerbruine verkleuring), maar in tegenstelling tot oil pulling is dit gelukkig wel lekker.
Haha, de tandarts die straks een hoop werk te doen heeft. Alsof die olie op je tanden blijft zitten en schade veroorzaakt. Ik zie het al voor me.

Ik heb het een tijdje gedaan, maar heb het laten versloffen. Overigens nog steeds mooie tanden, en de tandarts heeft me weer voor een jaar de keuring door laten gaan. Ik merkte dat mijn tandvlees er beter van werd, en had minder gevoelige tanden. Overigens deed ik het gewoon tijdens andere activiteiten. Het is geen hogere wiskunde, multitasken met olie in je mond
Oh de 20 minuten haal ik alleen nooit en uitspugen lukt ook al niet zo best.
Paaseieren zeker Beeld?
Ik doe het al sinds een jaar af en aan en merk veel verschil als ik het doe, positief dus. En voor een ieder die zegt: verzinnen weer iets nieuws...zucht, het is iets wat mensen als sinds eeuwen doen in de ayurveda maar door de modernetijd verloren is gegaan.

Bij mij werkt het in ieder geval. Paradontoloog ook blijer
Desnoods, Suze!
quote:pieterpad schreef op 27 februari 2014 @ 21:19:

Overigens deed ik het gewoon tijdens andere activiteiten. Het is geen hogere wiskunde, multitasken met olie in je mond

Eens kijken; douchen, ontbijten, tandenpoetsen en weg.

Ik zie m niet hoor. en daarbij; monotasken is het nieuwe multitasken
quote:bootje_op_de_golven schreef op 27 februari 2014 @ 21:11:

Mensen weten ook van gekheid niet meer wat ze moeten verzinnen.

Je tandarts zal er wel blij van worden als hij het hoort. Een hoop werk te doen straks.Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik mijn tanden niet meer poets he... Ben benieuwd wat je precies bedoelt...?
Ik doe het sinds vier maanden en ook bij tandarts geweest. Die was (zoals elk jaar) tevreden. Zelf merk ik dat mijn tandvlees beter is en mijn tong een stuk schoner. Die was altijd wit uitgeslagen en dat is weg.

En inderdaad, tussendoor je ontbijt maken etc is geen probleem :-)
Ik dacht trouwens in het begin precies hetzelfde, dat hou ik nooit vol en ik zou het doorslikken, maar dat valt reuze mee. Het is meer dat ik benieuwd ben, zo van blaat het niet dan schaapt het niet... ;)
Oh en ik ben sinds november (vier maanden dus al) niet verkouden geweest terwijl vriend dat regelmatig wel was. Voorheen pikte ik wel wat op van hem.
"Door met de olie je mond te spoelen activeer je de stofwisseling (metabolisme). De activering van de stofwisseling zorgt er dus voor dat de gifstoffen door de slijmvliezen in je mond in je speeksel terecht komen". 

Heh?

Waarom komen die gifstoffen in je mond terecht?

Dat klinkt toch niet logisch?
quote:Sjonnery schreef op 27 februari 2014 @ 21:41:

Oh en ik ben sinds november (vier maanden dus al) niet verkouden geweest terwijl vriend dat regelmatig wel was. Voorheen pikte ik wel wat op van hem.Hé, wat grappig, ik ook niet! En de tandarts was, net als alle jaren, weer erg tevreden en wilde mij een jaar niet meer zien.
quote:Sjonnery schreef op 27 februari 2014 @ 21:41:

Oh en ik ben sinds november (vier maanden dus al) niet verkouden geweest terwijl vriend dat regelmatig wel was. Voorheen pikte ik wel wat op van hem.Aha! Dat is goed om te horen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven