Gezondheid alle pijlers

problemen met nadenken?

28-02-2014 17:00 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zal maar bij het begin beginnen. Ik ben dit schooljaar begonnen aan de 6e klas. Alles ging erg goed en mijn cijfers waren ook goed. In September kreeg ik echter plotseling hoofdpijn die alleen aan de linkerkant van mijn hoofd zat. Deze hoofdpijn werd in een paar weken erger en groeide uit tot een zware stekende hoofdpijn aan de linkerkant van mijn hoofd. We dachten eerst dat het kwam doordat ik een bril nodig had. Ik ben in die periode voor het eerst naar de huisarts geweest. Ik had geen alarmsymptomen of iets dus ik moest eerst maar kijken of mijn bril hielp.

Dit bleek niet het geval te zijn. Ik ben vervolgens weer naar de huisarts geweest, die me vervolgens heeft doorverwezen naar de fysio, omdat hij dacht dat het kwam door de spieren in mijn nek. De fysio hielp in het begin niets, maar na een tijdje werd de hoofdpijn dan toch minder. De hoofdpijn ging echter nog steeds niet helemaal weg.

In de laatste paar maanden is er echter nog een probleem bijgekomen. Ik merkte dat ik moeite begon te krijgen met opletten en teksten lezen en dergelijke. Ook bij gesprekken gaat er nu enorm veel langs me heen. Ik kan niet meer luisteren en tegelijk iets anders doen, en een film kijken gaat bijv. Ook heel slecht. Ik heb geen idee hoe het kan, maar ik heb het gevoel dat ik dommer word. Ik kan niet meer over problemen doordenken en ik heb het gevoel dat ik meer en meer vergeet.

Weet iemand wat dit kan zijn? Ik heb er namelijk erg veel last van en de meest simpele taken kosten me enorm veel moeite. Ik zou graag willen dat ik weer zo gezond word als ik voorgaande jaren ben geweest, maar ik zou op het moment niet weten hoe.
Ik zou meteen weer naar de huisarts gaan. Niet dat ik je bang wil maken, absoluut niet. Maar dit is aanvullende info waar hij wel iets mee kan. Ik zou dus maandag weer een afspraak maken.
Ik zou toch weer naar de huisarts gaan, hij kan je misschien doorverwijzen.
Er mag hier niet gespeculeerd worden over medische problemen. Ik raad je aan om terug te gaan naar je huisarts.
Terug naar de huisarts. Geeft hij onvoldoende antwoord, vraag om een second opinion.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik heb door je omschrijving het gevoel dat je ons een bepaalde kant op probeert te sturen. Sommige mensen geloven graag dat ze iets ernstigs mankeren en praten zichzelf zo tumoren of andere vervelende dingen, terwijl het gewoon niks is.

Als je je echt echt zorgen maakt zou ik terug gaan naar de dokter en om doorverwijzing vragen.
Ik zou met je klacht naar je arts gaan. Misschien is er verband tussen je klachten; misschien niet.
Wat zegt jouw moeder of vader hiervan? Ik neem aan dat je nog thuis woont of in ieder geval met regelmaat je ouders ziet? Misschien vragen of één van hen bereid is om met je mee te gaan naar de HA?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Het eerste gedeelte van je verhaal was mijn verhaal!! Bizar! Behalve het dommer worden daar herken ik niks van. Ik heb verschillende onderzoeken gehad en een tijd bij een neuroloog gelopen. Ook even fysio gehad. Terug gaan naar je huisarts inderdaad. Er werd eerst gezegd dat ik een zenuwontsteking aan de linkerkant van mijn hoofd had. Uiteindelijk is er (ook) migraine vastgesteld.
Ik zou terug gaan naar de huisarts en je laten doorverwijzen naar een neuroloog oid.

Succes!
Niemand wordt natuurlijk dommer van hoofdpijn, maar de pijn belemmerd je dusdanig dat je concentratie minder is geworden. De pijn beinvloed dus behoorlijk je leven.

Ga gewoon weer naar de huisarts, zoals gezegd mogen er hier geen medische adviezen worden gegeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven