borstcontrole vraagje
woensdag 19 februari 2014 om 15:49
Hallo dames
Ik vraag niet of ik iets ergs heb,
Daarvoor moet ik gewoon 2 dagen wachten
Ik vroeg mij af of het bij andere dames er hetzelfde aan toe gaat als bij mij
Kleine voorgeschiedenis (ja doe hem echt kort)
Laatste tijd misselijk hoofdpijn steken in armen en soms bij borst hartstreek.
Ik ontdekte vorige week een knobbeltje en ben naar dokter gegaan. Knobbeltje zit vast en helemaal geen pijn of iets
Vandaag een echo gehad. Ze ging mijn borst bekijken met Apparaat/echo
Tijdens controle zei ze ik wil ook even je oksels doen, dat doen we soms.
Ze was bij oksels bezig en maakte foto en haalde er opeens iemand bij om samen te kijken en deze man maakte ook nog wat foto's.
Daarna waren ze samen nog even weg.
Ik ben met een client wel eens mee geweest, daar werden foto's gemaakt van maag en klaar.( maar maag is geen borst)
Ik wil mezelf gewoon gerust stellen, of eigenlijk dat jullie dat doen, horen dat het de normale Gang van zaken is en ik mij nergens druk om hoef te maken, en gewoon even geduld moet hebben:-)
Ik vraag niet of ik iets ergs heb,
Daarvoor moet ik gewoon 2 dagen wachten
Ik vroeg mij af of het bij andere dames er hetzelfde aan toe gaat als bij mij
Kleine voorgeschiedenis (ja doe hem echt kort)
Laatste tijd misselijk hoofdpijn steken in armen en soms bij borst hartstreek.
Ik ontdekte vorige week een knobbeltje en ben naar dokter gegaan. Knobbeltje zit vast en helemaal geen pijn of iets
Vandaag een echo gehad. Ze ging mijn borst bekijken met Apparaat/echo
Tijdens controle zei ze ik wil ook even je oksels doen, dat doen we soms.
Ze was bij oksels bezig en maakte foto en haalde er opeens iemand bij om samen te kijken en deze man maakte ook nog wat foto's.
Daarna waren ze samen nog even weg.
Ik ben met een client wel eens mee geweest, daar werden foto's gemaakt van maag en klaar.( maar maag is geen borst)
Ik wil mezelf gewoon gerust stellen, of eigenlijk dat jullie dat doen, horen dat het de normale Gang van zaken is en ik mij nergens druk om hoef te maken, en gewoon even geduld moet hebben:-)

vrijdag 21 februari 2014 om 21:17
quote:kiwiwi schreef op vrijdag 21 februari 2014 21:10 Op doorverwijzing staat birads 1v
Kan nergens iets er over vinden
1v staat waarschijnlijk voor IV (= Romeinse 4). Dit is wat ik vind;
BI-RADS 4: wordt gebruikt voor een afwijking die verdacht is voor maligniteit. Hier zijn dan clusters microcalcificaties gezien of schaduwen/andere symptomen waarbij verwacht wordt dat een biopt nodig is. Dit hoeft niet in álle gevallen te betekenen dat er iets ernstigs aan de hand is. Na aanvullend onderzoek kan de conclusie zijn dat er geen sprake is van borstkanker. In 40% van de afwijkingen is sprake van BI-RADS 4.
Kan nergens iets er over vinden
1v staat waarschijnlijk voor IV (= Romeinse 4). Dit is wat ik vind;
BI-RADS 4: wordt gebruikt voor een afwijking die verdacht is voor maligniteit. Hier zijn dan clusters microcalcificaties gezien of schaduwen/andere symptomen waarbij verwacht wordt dat een biopt nodig is. Dit hoeft niet in álle gevallen te betekenen dat er iets ernstigs aan de hand is. Na aanvullend onderzoek kan de conclusie zijn dat er geen sprake is van borstkanker. In 40% van de afwijkingen is sprake van BI-RADS 4.

vrijdag 21 februari 2014 om 23:27
Birads 4, ok. Dan zit je tussen 3 (ziet er normaal uit) en 5 (sterke verdenking op maligniteit) in. Kan alle kanten op, ik hoop voor jou de goede.
Hebben ze gezegd hoe snel de uitslag van punctie/biopt van maandag beschikbaar is?
Je zegt iets over dat ze het vanwege je leeftijd niet goed kunnen beoordelen, hoe oud (jong) ben je dan?
Hebben ze gezegd hoe snel de uitslag van punctie/biopt van maandag beschikbaar is?
Je zegt iets over dat ze het vanwege je leeftijd niet goed kunnen beoordelen, hoe oud (jong) ben je dan?
maandag 24 februari 2014 om 23:52
woensdag 26 februari 2014 om 18:16
Nee helaas,
Ik moes vandaag voor de uitslag terug komen.
Maar werd gebeld dat het niet gelukt is.
Vandaag opnieuw wezen prikken.
Nu via spuit met naald en proberen weefsel los te krijgen. Ik was net een speldenkussen.
Borsten deden vorige x helemaal geen zeer.
Nu erg pijnlijk.lichtste aanraking geeft een brandend gevoel.
Vrijdag als het Goed is de uitslag
Ik moes vandaag voor de uitslag terug komen.
Maar werd gebeld dat het niet gelukt is.
Vandaag opnieuw wezen prikken.
Nu via spuit met naald en proberen weefsel los te krijgen. Ik was net een speldenkussen.
Borsten deden vorige x helemaal geen zeer.
Nu erg pijnlijk.lichtste aanraking geeft een brandend gevoel.
Vrijdag als het Goed is de uitslag

vrijdag 28 februari 2014 om 16:29

vrijdag 28 februari 2014 om 22:04
Jeetje wat naar dat je nog niks duidelijk hebt...
Maar is er kans dat het juist iets met het implantaat te maken heeft of juist door je borstoperaties? Littekenweefsel, of de plek waar vroeger de borst niet gegroeid is?
Maar is er kans dat het juist iets met het implantaat te maken heeft of juist door je borstoperaties? Littekenweefsel, of de plek waar vroeger de borst niet gegroeid is?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
vrijdag 28 februari 2014 om 22:25