Ik haat mijn kat

28-02-2014 18:55 57 berichten
...haar hobby, kabeltjes doorbijten. Tot nu toe heeft dat mij een aantal koptelefoons en opladers van mijn mobiel gekost. Ik wilde van de week mijn mobieltje opladen en vond het vreemd dat het ondanks een paar uur opladen nog steeds leeg was. Ik kijk naar mijn oplader en jawel hoor, Lapje heeft weer toegeslagen. Ik denk dat ik deze week maar wat brokjes minder geef, want ik moet een nieuwe oplader kopen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, draadjes van oordopjes! Ik was het al weer vergeten, die van mij is het gelukkig ontgroeid
Dan berg je het op Pff
.
Ach ja...dankzij mijn hond zijn we jaren geleden overgestapt naar draadloos, als je begrijpt wat ik bedoel.
quote:emagix schreef op 28 februari 2014 @ 19:03:

Mijn Sennheiser heeft vervangbare kabels. Het lost je probleem niet op, maar beperkt de schade.

Voor veel telefoons zijn tegenwoordig draadloze opladers te verkrijgen.

En bovenal: niks is een reden om een kat te haten!

Gaat Sennheiser weer uit de kast vissen om nieuwe kabeltjes te gaan halen, hier heeft de kat ze ook doorgeknabbeld..

En Emagix, TO haat niet haar kat, dat schrijft ze ook nergens, ze schrijft dat ze de hobby van de kat haat..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
quote:MarianneDavids schreef op vrijdag 28 februari 2014 19:00 Ach, de hond van mijn schoonzus heeft inmiddels zoveel mobieltjes opgegeten dat je een beltoon hoort als hij een boer laat. Ook afstandsbedieningen zijn niet veilig voor hem en als je even niet op de tas let ligt de hele inhoud door de kamer. Dat is dan wel mijn eigen schuld want er zitten altijd wel wat kauwstrips of brokjes voor mijn eigen hond in."Ach, de hond van mijn schoonzus heeft inmiddels zoveel mobieltjes opgegeten dat je een beltoon hoort als hij een boer laat.

Whahaha
quote:glijdendepoes schreef op vrijdag 28 februari 2014 19:48 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="duistercontinent in "Ik haat mijn kat"" class="messagelink">duistercontinent schreef op 28 februari 2014 @ 19:07</a>:</b>

De vraag blijft wie is de baas hier in huis, Lapje of ik? Ik twijfel </div></blockquote>Een hond heeft een baas, een kat heeft personeel. Ik ben het personeel van mijn katten. Of eigenlijk; stagiaire. En als ik goed mijn best doe, mag ik misschien wel blijven
M'n Thai had het weer goed voor elkaar vorige week; ik hoor een zacht gemiauw ergens vandaan komen. Hangt ie met z'n nagel achterin 1 van de ventilatiegaten van de tv....
Kabeltjes laat onze kat gelukkig redelijk met rust. Ze eet verder wel alles. In ons vorige huis vooral plastic, latex en schuimrubber. Meestal haarelastiekjes, handschoenen, kattespeeltjes, knuffeltjes kaarsen, sokken. Als je haar een balletje geeft doet ze gewoon alsof het eten is. Na de verhuizing het hele huis dus katveilig ingericht. Maar sinds we hier wonen heeft ze wat nieuws bedacht. Meubels zijn ook heel lekker. Dus echt alle meubels hebben de tandafdrukjes. Ik ben echt zooooooo blij dat ze tot nu toe de kabels met rust laat.
quote:glijdendepoes schreef op 28 februari 2014 @ 19:48:

[...]

Een hond heeft een baas, een kat heeft personeel.Blikopener is my middle name
quote:MarianneDavids schreef op 28 februari 2014 @ 19:00:

Ach, de hond van mijn schoonzus heeft inmiddels zoveel mobieltjes opgegeten dat je een beltoon hoort als hij een boer laat. Ook afstandsbedieningen zijn niet veilig voor hem en als je even niet op de tas let ligt de hele inhoud door de kamer. Dat is dan wel mijn eigen schuld want er zitten altijd wel wat kauwstrips of brokjes voor mijn eigen hond in.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik had ooit een hond die over mijn jaaropgaaf heeft gekotst. Je weet wel, zo'n jaaropgaaf die echt maar 1 keer verstrekt wordt en die ik toevallig net in dat jaar een aantal malen moest laten zien bij allerlei instanties.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:16snoepjes schreef op 28 februari 2014 @ 20:07:

Ach ja...dankzij mijn hond zijn we jaren geleden overgestapt naar draadloos, als je begrijpt wat ik bedoel.

Aha! Zouden innovaties zoals draadloos geboren worden uit frustraties vanwege huisdieren? Kan iemand dat eens onderzoeken?

Een van mijn katten heet Kalle. kutkatkalle bekt heel erg goed!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Joh doe es ff normaal joh, daarom ga je je kat toch niet haten.

Eigen schuld, dikke bult, je kunt een oplader ook gebruiken in de slaapkamer met de deur dicht en de kat niet in de slaapkamer, na opladen de oplader netjes opruimen in een kast of lade waar de kat niet bij kan.

Overigens heb ik hier ook zo'n knagend geval.
quote:mrssippie schreef op 28 februari 2014 @ 21:53:

Joh doe es ff normaal joh, daarom ga je je kat toch niet haten.

Eigen schuld, dikke bult, je kunt een oplader ook gebruiken in de slaapkamer met de deur dicht en de kat niet in de slaapkamer, na opladen de oplader netjes opruimen in een kast of lade waar de kat niet bij kan.

Overigens heb ik hier ook zo'n knagend geval.Goed lezen blijft moeilijk, ik haar mijn kat niet maar haar hobby wel.
Spullen opruimen is hier het enige dat helpt. Dus alles in de kast als ik ga slapen.

Sterkte, tis niet niks als je de hobby van je kat niet kan uitstaan.
God wat herkenbaar.

Vorig weekend heeft mijn kat m'n BH bandje doormidden lopen bijten.. (?) Da's iets nieuws trouwens... Dezelfde dag ging voor de 3e keer mijn oplader eraan. Officiële iPhone oplader; duur grapje.

Maar goed; hoe goed je die rotzooi ook verbergt; het gaat ooit kapot. Zodra ze het ziet begint ze te knagen als een bever.
Opruimen inderdaad. Maar het is misschien ook goed om te kijken of je kat wel genoeg andere hobby's heeft om haar energie en jachtinstinct op los te kunnen laten. Verveling is echt een heel groot (en enorm onderschat) probleem bij veel huisdieren. Op internet zijn daar veel interessante artikelen over te vinden, hier bijvoorbeeld, met eenvoudige tips om de verveling aan te pakken.
Mijn vrolijke vriend deed het als kitten, en bijt nu af en toe mijn oordopjes van telefoon kapot, ach die 79 cent eens in de zoveel tijd, en hij heeft plezier! Kan daar niet wakker van liggen, hij doet wel meer aparte dingen, maar hij is ook een beetje gehandicapt, ik hou zielsveel van hem ookal bijt hij mijn oordopjes soms kapot!
quote:ranny1989 schreef op 28 februari 2014 @ 23:44:

God wat herkenbaar.

Vorig weekend heeft mijn kat m'n BH bandje doormidden lopen bijten.. (?) Da's iets nieuws trouwens...

Oh, mijn hond doe dat! Of liever, ze bijt die plastic versteldingetjes van het bandje. Dat zijn geen grapjes!

Mijn kat is er verantwoordelijk voor dat mijn dure bankstel er niet uit ziet, en dat mijn gordijnen overal kleine gaatjes hebben.

Beiden hebben diverse snoeren gesloopt, maar ik geloof dat ze daar nu redelijk overheen zijn gegroeid, ofschoon ik nog steeds weinig risico's neem

Mijn kat kan niet tegen nieuwe dingen op tafels en kastjes, dat wordt er steevast afgeschoven, waardoor ik al jaren tegen dezelfde accessoires aan zit te kijken die er eerder waren dan zij.

Maar het meest irritante vind ik wel dat mijn bed 2 meter breed is, en ik me elke morgen weer afvraag waarom die kat zoveel ruimte nodig heeft dat ik in een wokkel om haar heen gevouwen lig.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Onze jongste kat doet dit ook! Heeft inmiddels al een iPadsnoer en 2 telefoonoplaadsnoeren doorgebeten. Dus nu worden alle snoeren opgeborgen in een afsluitbaar bakje.
quote:tonkje schreef op 28 februari 2014 @ 20:56:

[...]

Aha! Zouden innovaties zoals draadloos geboren worden uit frustraties vanwege huisdieren? Kan iemand dat eens onderzoeken?

Een van mijn katten heet Kalle. kutkatkalle bekt heel erg goed!

Ken je het boek van Terry Pratchett "De echte kat"?

citaat: waarom doen zoveel mensen zoveel moeite om een speciale " die hoort echt bij de kat-naam" te verzinnen. Meestal noemen ze hem toch :Gavandebankafkreng
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:duistercontinent schreef op 28 februari 2014 @ 21:58:

[...]

Goed lezen blijft moeilijk, ik haar mijn kat niet maar haar hobby wel.Misschien moet je je eigen topic titel nog eens goed lezen dan, daar staat het namelijk vrij duidelijk hoor. :D
Wat zou het toch fijn zijn als mensen even wat verder lezen dan alleen de titel voor ze op een topic reageren...
Voor Sippy Ik haat mijn kat

........haar hobby
Een kat die normaal nooit ergens op kauwde heeft ooit het lichtsnoer in de kerstboom doorgebeten. Vriend hoorde een krijs zag de lichtjes van de boom uitgaan en een kat met de haren overeind onder de boom vandaan komen. Het beest heeft er niks aan overgehouden gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven