Clomid, Wel en wee wie kletst er mee?????

28-03-2008 07:52 1474 berichten

Nieuwe schrijfsters natuurlijk welkom.
Alle reacties Link kopieren
wat een stilte hier?! niks te lezen, jammer hoor!

dory, hoe is het met je? nog steeds niet ongi?? ik duim voor je!

dames, waar zijn jullie???
hoi, ik ben nieuw hier.

vraag ik heb af en toe een eisprong en dan weer niet.

afgelopen maand niet en dan duurt mijn cyclus 35 dagen, normaal 28 dagen.

voor geschiedenis 1 kind spontaan zwanger, 2e kind 1 maal clomid, 3e kind eug waardoor 1 eileider verwijdert, kind 4 clomid 1 maal. 5e zwangerschap spontaan; miskraam, curetage. Nu druk bezig met 6e zwangerschap (hoop 4e levende kind en laatste).

Mijn gyn zij, alleen clomid gebruiken als er geen eisprong is. Hoe kan ik dit zeker weten als ik al op dag 3 moet starten met de kuur. (deze maand wel gedaan). wanneer moet ik alweer sex hebben? ( sorry vergeten te vragen).

hebben jullie tips.

nu 14e dag van de 1e dag van mijn laatste menstruatie. volgens mijn baarmoederslijm en krampen heb ik van deze week een eisprong gehad ( denk zelfs 2) nu zweterig en duizelig.

help wat nu.
Marinde; ik ben er hoor! Ik lees mee maar heb zelf niks te melden.

Volgende week mijn NOD en ik voel van alles en word gek van de onzekerheid. Ben zo gespannen

Je weet er alles van denk ik! Wanneer hoor jij wat jij verder als behandeling krijgt?

Dory: ik had ook zo'n klote dag gister! Eigenlijk nog steeds wel. Word zo moe van het wachten

Daantje: jij hebt waarschijnlijk hele andere 'spanningen' op het moment. Wat gaaf dat je bijna vertrekt!! Heb je kriebels in je buik?

Sneeuwitje: heel veel succes met het spuiten!!

Cecila; blijf ons updaten! Word heel blij van jouw positieve berichten over je zwangerschap!

Beppie; welkom. Helaas kan ik je vragen nu ff niet beantwoorden. Er is hier vast wel iemand die eea kan uitleggen?!
Hoi allemaal,

Hier ook geen nieuws. Ik zit nog altijd braaf op het wachtbankje! en daar zit ik de komende week nog wel...

ik hoop zo dat we deze maand weer een groen vakje kunnen aankruisen? Wie is er eigenlijk het eerst aan de beurt nu met NOD??? ik voel dat we snel weer wat groene vakjes kunnen aankruisen.

Robien, hoe voel je je nu?
ohh, spannend! ik duim voor jullie meiden!!

ikzelf zit in iets rustiger vaarwater. ben toch met clomid 100 verder gegaan. vandaag 2de dag. 9 juli moet ik naar de gyn en dan hoor ik wat de verdere plannen zijn! best spannend, maar wel fijn, die actie. ik ga me nugewoon lekker richten op de verhuizing en dan zien we wel! klinkt heel wat relaxter dan aan het begin van de week he? hihi

Beppe, misschien moet je ovulatietesten kopen, dan zie je precies wanneer je eisprong is en weet je dus wanneer je moet vrijen. je eisprong is altijd 2 weken vóór de eerste dag van je volgende menstruatie. het ligt dus aan de lengte van je cyclus. als je een onregelmatige cyclus hebt dan zijn ovulatietesten een uitkomst. succes!
Welkom Beppie, als ik het goed gelezen heb dan heb je drie kinderen en 5 zwangerschappen gehad.

Clomid wordt idd van de 3e dag tot 7e dag gegeven. Sommige artsen doen ook wel 5e dag tot 9e dag. Meestal is de eisprong zo;n twee weken na eerste dag laatste menstruatie. Zeg maar cyclusdag 14. Verstandig is om vanaf dag 10 tot 20 om de dag seks te hebben. Dan weet je zeker dat je je ei niet mist.
Hoi, ben ik weer......Ik heb misschien een beetje een vreemde vraag: Ik loop al een tijdje met de gedachte om een boek te schrijven, waarin ik een beetje ''luchtig'' het onderwerp (wat als het niet 1, 2, 3 lukt om zwanger te raken) wil aanhalen; dus zowel op informatief, maar ook als ervaringsdeskundige en dat geplaatst tov het taboe, wat er nog steeds een beetje op rust en de wereld om ons heen, waarin het lijkt dat ales vanzelf gaat. Nu is mijn vraag aan jullie: zouden jullie zelf zo'n boek kopen, of zou er al teveel van in omloop zijn?

Ben benieuwd :-)
Dames, ik denk dat ik het eerste bij de NOD aankom. A.s maandag is de 14e dag na inseminatie. Dat is dan cd 29. Verder voel ik me niet echt geweldig. Beetje misselijk (maar daar heb ik vaak last van) vandaag hoofdpijn en mijn darmen zijn vreselijk opgezet. (maar ook daar heb ik altijd veel last van, gebruik ook movicolon) Tja en dan natuurlijk nog de buikpijn. Als ik dit zelf zo lees dan past dit alles ook wel weer bij een zwangerschap. Alleen kan ik dan dat slechte humeur niet plaatsen Zat vanmiddag even in tweestrijd met wel niet testen. Gelukkig niet gedaan.

Shinzy, wanneer is jouw NOD? En de andere dames op het wachtbankje?
Felientje, wat leuk een boek schrijven. Voor je hobby of is dit je werk? Ik geloof dat ik wel een boek over dit onderwerp zou willen hebben. Met daarin veel uitleg en antwoorden op de meeste uiteen lopende vragen. Geweldig idee van je! Kan ik em al bij je bestellen
Felientje, ik zou 'm kopen!! doen!
Hoi Dory, nee het is niet mijn werk, maar ik loop er eigenlijk al wel even mee rond. Ik vind dat wij hier onderhand echt wel experts zijn, en ik word eerlijk gezegd een beetje moe van al die hallelujah boeken (daphne deckers, kluun), die wel een op een hele leuke manier vertellen, maar waarin eigenlijk niets besproken wordt als het niet zo soepel verloopt. En er zijn wel boeken over als het niet 1,2,3 lukt, maar die vind ik dan weer wat ''klinisch''. Dus ik zoek een beetje een mix!

Maar ik zit zomaar wat te brainstormen, het lijkt me een mooi project! dus wie weet, zodra het ooit zover zou zijn, dan laat ik jullie het concept wel lezen )
Felientje wat een geweldig idee! Ik zou hem zeker kopen!

Gisteren eerste spuit gezet. Was een beetje onwennig maar viel heel erg mee. Deed totaal geen pijn. Vanavond mag ik weer! En nu maar hopen dat ie het doet...
Felientje, doen!!!! er is echt behoefte aan zo'n boek. ik zou het in ieder geval kopen.

Dory, ik duim voor je, spannend hoor.

Beppe, welkom!! ik heb zo snel even geen antwoord op je vragen maar inderdaad ovulatietesten kunnen een uitkomst bieden of temeraturen?? alleen weet je dan pas achteraf dat je een eisprong hebt gehad.

Hier weinig te melden, maandag moet ik bloed prikken eigenlijk zaterdag (cd 23) maar dan is het lab dicht. dus dan maandag maar. en dan maar weer afwachten, zucht.
Sneeuwwitje, ik had je post gemist, tegelijk aan het typen hihi

succes vanavond
Sneeuwitje, succes met prikken vanavond. Ik hoop voor je dat het aanslaat.

Vanmorgen werd ik wakker met migraine. Ik ga er dus nu maar vanuit dat mijn mensstruatie vandaag of morgen doorzet. Omdat ik altijd aan begin van menstruatie een migraine-aanval krijg. Heb vanmorgen dus maar naar zh gebeld voor een nieuw recept clomid en pregnyl. Vanwege dag drie en dat die dan net nog op zondag valt.

Hou jullie op de hoogte.
Ha meiden,

@Dory: wat jammer als ongi gaat doorzetten. Ik wens je veel sterkte, doe maar rustig aan

@Felientje: Wat leuk dat je een boek wil gaan schrijven over dit alles. Ondanks dat ik al een paar van zo'n boeken in de kast heb (die zijn idd wat klinisch, of niet helemaal van toepassing omdat dat vaak over echte kinderloosheid of IVF pogingen gaat (wat ik hoop niet mee te maken) , heb ik daar echt behoefte aan. Ik kijk er naar uit. Succes met schrijven!!

@sneeuwwitje: spannend! ik hoop echt zo voor je dat het meteen aanslaat!!

@beppe: welkom! hoop dat je vragen ondertussen al beetje beantwoord zijn. en succes natuurlijk!

@marinde: succes met de verhuizing, 9 juli bij de gyn en nu nog even met de 100mg, wie weet he?!!

Lief dat jullie aan mij dachten! De koffers zijn ondertussen ingepakt, nog wat laatste dingetjes regelen en alvast online inchecken vandaag. Ben nog steeds de hele dag bezig dus geen tijd voor kriebels en zenuwen. komt morgen vast wel.

Ik hoop dat ik daaro gewoon op internet kan op mijn kamertje (als het goed is wel, maar je weet nooit). Weet niet wanneer ik hier weer ben dus, eerste dagen zullen best druk zijn. Maar ik wens iedereen heel veel succes, ik zal aan jullie denken en voor jullie duimen!! En dan wens ik natuurlijk dat als ik weer inlog er weer wat vakjes groen zijn!
Nou Daantje, Succes vanaf morgen en veel plezier daar.

goede reis
Daantje, een hele goede reis!! veel plezier en geniet van deze ervaring!
Daantje: alvast een goede reis toegewenst! Spannend hoor!

Dory: hopelijke zijn de voortekenen die wijzen op een menstruatie onjuist. Je bent nog neit ongesteld dus er is nog hoop!!!! Sterkte ermee komend weekend en hou ons op de hoogte!

sneeuwwitje: gelukkig viel de eerste spuit een beetje mee. Hopelijk slaat ie aan!

Marinde: succes met de verhuizing. Fijn dat de gyn ook vindt dat de cyclus wel erg lang duurt met 50 mg. Op naar de volgende ronde!

Felientje: Wat een leuk idee! Ik zou zeker het boek kopen. Ben nu ook al een tijdje op zoek naar zo'n boek maar onvindbaar.

Beppe: welkom hier. Hopelijk heb je al een beetje antwoord gekregen op je vraag. Ovulatietesten lijken mij dan ook de bete oplossing.

Vandaag ben ik (heel licht) ongesteld geworden na de duphastonkuur. Ik heb er dan een cyclus opzitten van 63 (!)dagen. Zondag beginnen met 100 mg Clomid en volgende wk maandag de FM. WE zullen zien of de 100 mg zijn werk gaat doen! Ik hoop het echt. Het voelt nu deze maand als een eerste echte kans op een klein wondertje. We zullen zien!

Tot zover even dames, ga maar weer eens aan het werk

lfs!
@Sanniene, geweldig dat je eindelijk ongested bent geworden! Ik hoop voor je dat de 100mg aanslaat en dat er een mooi eitje bevrucht mag worden.

@Daantje, alvast een goede reis en veel prezier in de states. Ik hoop dat je ons wel op de hoogte houdt. Kunnen vanuit ons kikkerlandje lekker mee genieten!

Dames, ik heb een vraag. Wanneer zou ik kunnen testen? Ik weet dat ik gezegd heb dat ik helemaal niet ga testen totdat ik het zeker weet. Maar ik sta er deze maand toch weer anders in merk ik wel. Ik zit nu op dat 26 van mijn cyclus en de inseminatie was op dag 15. Ik ben zo op van de zenuwen. Dit heb ik de laatse maanden niet meer gehad. Daar waar ik het de afgelopen maanden rustig kon afwachten, lijkt het nu alsof mijn geduld op is Ik weet verstandelijk ook wel dat ik gewoon rustig moet afwachten, maar ja das zo gemakkelijk gezegd.

Graag jullie advies!
Dory, ik theorie zou je maandag kunnen testen. maar ja wat jij wilt. ik duim op een goede afloop en sterkte met afwachten.
dory,ik zou echt wachten met testen tot je niet ongesteld ben geworden en een paar dagen over tijd bent. ik zou jezelf voor een domper behoeden... ik had het afgelopen maand ook, en dat voelt niet leuk! probeer je gedachten te verzetten, hoe moeilijk dat ook is en wacht het af. das mijn mening hoor, maar ik weet natuurlijk ook hoe ontzettend moeilijk dat wachten is!! hihi
Hoi! tis weer een beetje rustig hier! waar is iedereen, snik!

Daantje, heeeeel veel succes in The States. Geniet lekker van de komende tijd, en lekker koffietjes drinken bij de Starbucks, ik ben helemaal weg van amerika! je gaat het vast geweldig vinden

Dory, ja, ik kan me voorstellen dat je ongeduldig wordt, maar ik zou ook proberen om te wachten, tot je eigenlijke NOD. Ik weet dat het lastig is, ik moet ook gewoon nog een week wachten en heb er ook moeilijk mee.

Sannieme, gelukkig nu eindelijk ongesteld. Succes met de 100 mg, hopelijk brengt die geluk!!

Iedereen fijn weekend!
Nog eventjes een eigen vraag: bij mijn eerste clomid kuur 50 mg duurde mijn cyclus 35 dagen, nu bij de tweede kuur, waarschijnlijk ook. Is dit nog binnen de cyclusduur norm, of zou het bijv. beter zijn om 100 mg te vragen (heeft dat effect op de lengte van de cyclus??), zodat mijn cyclusduur verkort wordt?? Op zich, kan ik wel leven met een langere cyclus, als het tenminste niet minder kans oplevert, en ben ik ook een beetje bang voor bijwerkingen bij 100 mg. Wat vinden jullie?
felientje, mijn cyclus duurde 37 dagen en de 2de 42 dagen. dat is te lang volgens de gyn. die wil echt naar de 28 dgn toe. dus ik moet terug komen en dan zien wat ie gaat doen. missch nu 150mgof iets anders. al weet ik nietwat dat dan is..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven