Rijsimulator

02-03-2014 20:13 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil binnenkort beginnen met mijn rijlessen. Nu heb ik een rijschool gevonden die 26 euro per les rekent, omdat zij met een simulator werken. Hierdoor krijg ik in totaal 30 lessen, 20 in de simulator en 10 in een echte auto. Ik weet niet zo goed of je hier echt goed mee leert rijden...

Heeft iemand hier ervaring mee?
26 euro per les deugt meestal niet, en de gemiddelde leerling heeft ongeveer 40 uur op de weg nodig dus als je geen natuurtalent bent (en dat weet je nog niet) zou ik gewoon een normale rijschool zoeken. Dit klinkt als afzetterij.
10 uur in een echte auto
Dit is dan een pakket van 999 euro, waar ook een examen en alles bij zit. Er zijn meer pakketten waarbij je meer lessen krijgt.

Had trouwens een foutje getypt: 20 praktijklessen en 10 simulator moet het zijn
Vriend (instructeur) zegt: als je al zo'n pakket neemt reken er dan maar op dat je waarschijnlijk nog 20 lessen bij zult moeten kopen.

Ga liever naar een goede rijschool met een normale lesprijs, dikke kans dat je dan uiteindelijk goedkoper uit bent.
Ik heb bij de anwb gelest en die hadden ook een simulator alleen gebruikten ze die niet meer. Volgens mijn instructeur omdat het gewoon niet werkte en niet het echte rijgevoel had.

Maw, ik zou het niet doen.
Ik denk dat als het goed en bewezen zou werken heel veel andere rijscholen dit ook zouden gebruiken, aangezien dit niet zo is zou ik het niet doen. Rijlessen zijn al duur genoeg.

Succes!
Bedankt voor de reacties, ik ga er zeker nog even goed over nadenken!
Ik kan niet beoordelen of je echt goed leert rijden in een simulator, maar kan wel zeggen dat het prettig is om mee te beginnen als je angstig bent in de auto. Ik was doodsbang voor mijn rijlessen en vond het erg fijn om eerst vijf simulatorlessen te hebben om alvast een beetje feeling te krijgen met sturen, remmen, gas geven, schakelen...het verkeersinzicht krijg je er niet mee, maar die basisvaardigheden kun je dan iig alvast oefenen.

Wat betreft aantal lesuren dat je in totaal nodig hebt (in reactie op matroesjka geloof ik): dat is volgens mij nogal regiogebonden. In mijn regio was een les of 30 normaal, maar nadat ik naar een andere regio verhuisde kwam ik er daar achter dat iedereen daar rustig 60 of 70 lesuren maakte!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Neehoor. Ik woon bij het "ergste" CBR om examen te doen. Hier in de regio gemiddeld 45 lessen.
Heb ooit een keer "gereden"in een simulator terwijl ik al jaren mijn rijbewijs had. Wat een verschrikking, totaal niet het gevoel zoals je dat op de echte weg hebt. Bovendien had ik behoorlijk wat schade en crashes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven