Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Ik had net gewoon 6!!! kaartjes in de bus!

Uit Tennessee. Een 32 jaar oude net van de Uni af .. hele geschiedenis van Tennessee wordt verteld (voorzover ik het kan zien met een quickscan) Daarnaast nog 2 uit Moscou, wat ik wel raar vind, want ik wil liever geen dubbel uit 1 land. Oekraïne, Wit Rusland en Japan.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 25 februari 2014 @ 16:21:

Daarnaast nog 2 uit Moscou, wat ik wel raar vind, want ik wil liever geen dubbel uit 1 land. Ik weet niet of je doelt op die optie die je aan kunt vinken over geen repeated countries, maar in dat geval: dit geldt niet voor de kaartjes die je ontvangt. Het is even zoeken, maar als je op het vraagteken bij die optie klikt krijg je een hele tekst te zien met daarin dit:

And note that this only changes the destination of your postcards - it does not change in any way where the postcards you receive will come from.

Ik heb de laatste tijd wat weinig tijd en het lukt me vrijwel nooit alle 10 de kaartjes onderweg te hebben. Komt wel weer Gisteravond wel nog een paar geschreven, want ik had er nog maar 4 onderweg en dat vond ik wel heel weinig.

Wel nog nieuws: de derde kaart die ik naar China had gestuurd is aangekomen, eindelijk dus eentje die wel aankomt -> lege hurray. Maar toch. En ze heeft hem wel gefavoriet dus ik zal haar maar vergeven Dat heb ik gelukkig nog iedere keer gehad, tot nu toe volgens mij 3 lege hurrays, maar ze maakten wel allemaal de kaart favoriet en dan is de domper toch minder groot denk ik, want je weet tenminste dat ze het wel leuk vonden.

En over tape en stickers: ik versier kaarten altijd. Ook veel postzegels (via postzegelsmetkorting, meestal heb je er 3 nodig per kaart), dat fleurt ook op. Ik doe altijd eerst de postzegels, dan het adres, dan langs de randen/in het midden tape, dan tekst en als er nog plaats is nog wat stickers. Tape trouwens bij voorkeur smalle anders ben je teveel ruimte kwijt en ik schrijf graag ook nog zo veel mogelijk.
Daar zat ik dus al aan te denken, dat ik met tape helemaal geen ruimte meer houd om te schrijven. En mijn handschrift is al niet zo goed.

Wat fijn dat 3x toch scheepsrecht bleek

Heeft iemand van jullie de nieuwe 'Terms of service' al gelezen (hebben jullie überhaupt al eens hun Terms of service gelezen?) en wat verandert er? Een samenvatting misschien?
Later is nu
Ik moet trouwens ook weer kaartjes gaan schrijven, zie ik net. Heb er 2 onderweg en sta 215 verzonden én ontvangen..
Later is nu
Hoi allemaal,

Ik ben na een periode niks weer begonnen met postcrossing, omdat ik op het moment veel tijd over heb. Vind het leuk om er ook wat tijd in te steken, te zoeken naar een perfecte kaart. Ik kreeg er van de week een in de bus die echt aan al mijn verzoekjes voldeed, geweldig dat iemand zoiets kan vinden!

Er zijn nu twee kaarten (USA en Rusland) onderweg die eerder expired waren, hoop dat ze nu wel aankomen. En ook maar meteen 7 opgestuurd, naar Rusland, USA, Wit-Rusland, Litouwen, Duitsland, China en UK. Die naar USA was het account onder de naam 'Handsomecat', van een kat dus, dus ik heb hem namens mijn twee katten een kaartje gestuurd

Ik koop veel kaarten online omdat ik hier in de omgeving nauwelijks ansichtkaarten kan kopen. Ik zou het wel leuk vinden om een box met allemaal verschillende kaarten te kopen, weten jullie waar dat kan? Meteen een beetje een flink aantal? Nu koop ik toch snel kaarten die ik zelf zou willen ontvangen, maar het lijkt me leuk om een keer een echt gemengde box te kopen, weten jullie waar dat kan?
Ik had trouwens helemaal gemist dat Europa / Wereld hetzelfde postzegeltarief is. Bij het postkantoor kocht ik vorige week postzegels, daar zeiden ze dat ik voor kaarten buiten Europa twee wereldzegels moest plakken. Maar dat klopt dus niet lijkt me?

En dat postzegelsmetkorting is leuk! Ik word zelf altijd blij van kaarten met twee of drie mooie postzegels, ga gelijk ook even wat bestellen!
Hoi Firene,

Leuk dat je weer begonnen bent met postcrossing.

Zelf bestel ik ook veel kaarten online. Wel merk ik dat de kaartjes van 'mijn' stad snel gaan. Die moet ik weer bij gaan halen. Als ik in een andere plaats ben, koop ik ook vaak kaartjes. Dan maak ik er een verhaaltje van over het bezoek aan die plaats.

Volgens mij hoef je echt geen twee wereldzegels te plakken voor buiten Europa. Je kunt nu nog gewoon de oude Europa en Wereldzegels gebruiken, mits je de Europazegels alleen voor binnen Europa gebruikt. Wereldzegels heb ik niet meer in voorraad, de Europapostzegels ga ik wel zo snel mogelijk opmaken.

Postzegels met korting is inderdaad erg leuk, ik bestel er regelmatig, en de service is snel. Ik ben blij dat ze gewoon doorgegaan zijn nadat de guldenpostzegels niet meer gebruikt mochten worden.
O ik maakte een foutje zie ik, ik bedoelde twee Europazegels voor de rest van de wereld. Ze hadden namelijk geen wereldzegels en gaven dat als oplossing, maar dat klopt dus niet.

Ik maak de Europazegels gewoon op voor de kaartjes binnen Europa en dan gebruik ik de nieuwe zegels voor de kaarten buiten Europa.

Ik hoop dat ik snel weer een nieuw land krijg, de kaartjes die nu onderweg zijn, zijn 'dubbele' landen. Maakt op zich niks uit natuurlijk, maar een nieuw land krijgen vind ik altijd wel erg leuk.
@Dreamer, ik heb er vluchtig doorheen gelezen. Staan verder geen gekke dingen in.

Ik heb geen idee wat er nu nieuw is.

Nog museumkaarten gekocht?

Hi Firene!

Gisteren 2 kaarten in de bus, USA en DL en een leuke hurray uit eigen land.

Ik heb in mijn profiel niets over postzegels staan, maar op de USA kaart zitten hele mooie en dat is toch wel leuk.

Ik heb er nu 7 onderweg en probeer dat aantal maar eens een poosje aan te houden.

Het zijn, op DL na, allemaal wel langzame landen.
Ik heb geen kaarten in het museum gekocht nee.. Ik heb me ingehouden! Wel een boek, dat dan weer wel.. zo is zo'n museumjaarkaart toch niet echt goedkoop

Ik moet dat van die zegels nog maar eens doorlezen. Ik gebruik tot nu toe nog steeds de kerstzegels, die zijn zó leuk! Maar bijna op, helaas.
Later is nu
Tjongejonge ik was vergeten hoe irritant het is om te moeten wachten op een hurray of een kaartje

Wat doen jullie met de kaarten die krijgt? Het lijkt me wel leuk om ze in een rek te zetten aan de muur of een staand rek.
Firene, ik heb een kaartenmolen in de kamer staan. Er kunnen staande en liggende kaarten in en er passen heel veel kaarten in!
Ha, Duitsland is aangekomen!
Ik doe helemaal niets met die kaarten

Mijn man vroeg daar laatst nog naar. Ze liggen op een, steeds groter wordende, stapel in de kast. Ben wel van plan ze ooit te sorteren en dan bijvoorbeeld met zo'n insteekdouchegordijn een Giraffewand te maken ofzo. Verder geniet ik gewoon van de kaarten die ik krijg. Gisteren nog ééntje uit Taiwan
Later is nu
Wat ik met mijn kaartjes doe. Tsjah.. Ik heb er een paar aan mijn wandbord hangen. Ik heb er een paar in een hart waar je kaarten en foto's in kan hangen, en de rest heb ik een bakje. Het mooiste zou zijn als ik ze allemaal aan de muur kon hangen, maar dat gaat helaas niet. Dus nu kies ik de mooiste uit om op te hangen en de rest blijft liggen.
It ain't me
Vandaag twee hurrays gekregen, een uit Amerika zonder wat voor bedankje dan ook, jammer want het was een leuk profiel en ik had er mijn best op gedaan. De andere was van een wat oudere Duitse man waarvan de kaart een beetje een gokje was, en hij heeft een heel enthousiast verhaal teruggestuurd. Grappig, ik had het eerder andersom verwacht gezien de profielen.

Vandaag nieuwe kaartjes gekocht bij Ikea en de postzegels binnen, superleuk al die verschillende! Wordt wel vol op de kaart zo maar ach, das alleen maar gezellig
Ja, die PMK-zegels zijn vaak heel mooi!

Welke IKEA kaartjes heb je ?

Ik heb die serie van de vogeltjes in de slaapkamer hangen.

Vandaag 2 kaartjes bij de post.

Een gewoon leuke uit eigen land en een superleuke uit Duitsland.

Ik heb er nu nog maar 1 'tegoed'.

Het zou mooi zijn als er binnenkort een paar van mij aankomen, maar ik denk dat er weer 2 expired zitten aan te komen.

Fijn weekend allemaal!!

(Met of zonder carnaval!! )
Ik heb ook de vogeltjes, en nog een dierensetje, met een vogeltje en een egel enzo.

Jij ook een fijn weekend! Hier absoluut zonder carnaval
Zo eindelijk een kaartje teruggekregen! Wel jammer dat het een 'groeten uit'-achtig kaartje is, want dat was juist het enige dat ik mijn profiel had aangegeven minder leuk te vinden. Maar wel erg mooie postzegels, dat vind ik ook altijd erg leuk!
Geen kaarten, geen hurray's .

Het gaat echt op en neer met postcrossing.

Wel gaan hier zo de eerste kaartjes van maart op de bus; een Simpsons-kaart naar Finland en een 'Ot en Sien' naar Singapore.

De laatste stond in haar favorietenlijst, altijd leuk om daar iets van in huis te hebben!
IK moet nog steeds sturen, kreeg vannacht wel een blije hurray uit Brazilie. Nu dus nog maar 1 kaartje onderweg (en 3 expired.. dus die kunnen nog aankomen, in theorie)
Later is nu
Een hurray uit Rusland vandaag, een erg enthousiaste. Ik krijg vrijwel geen kaartjes, loop er nu 10 achter. Maar vandaag is het dinsdag en de post moet nog komen, dus ik houd de brievenbus in de gaten!
Nou toch nog een mooie PC dag, maar liefst 5 hurrays, waaronder twee expired kaarten die ik opnieuw gestuurd had. Geen kaartje helaas, maar wie weet later deze week!
Vijf! Dan gaat je brievenbus binnenkort vast hard klepperen!!
En weer vier verstuurd ook inmiddels! Ik wilde wachten tot ze allemaal aangekomen waren, maar das niet helemaal gelukt Toevallig had ik voor alle vier een leuke kaart op voorraad, dus ze kunnen meteen op de bus, naar de UK, Rusland, Duitsland en Maleisië.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven