Hordeuren

04-03-2014 15:49 12 berichten
Hallo,

Ik wil graag een hor gaan plaatsen bij mijn tuindeur tegen de insecten maar merk dat er aardig wat verschillende mogelijkheden in zijn. Een echte hordeur lijkt mij het handigst in verband met de katten die hier in de buurt rondlopen, die kunnen dan ook niet zo binnenlopen. Een hordeur lijkt het me echter gedurende de rest van het jaar zeer irritant wanneer je de tuin in wilt en steeds twee deuren moet openen en sluiten. (of zijn ze makkelijk te verwijderen tijdens de koude maanden?) Van die horlamellen zijn dan makkelijker maar houden de katten niet tegen.

Wat gebruiken jullie als hor? Waar hebben jullie goede ervaringen mee?
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een hordeur, aan het einde van de zomer tilden we hem uit zijn scharniertjes en ging hij naar zolder.

Die horlamellen heb ik ook veel ervaring mee, maar daar word ik echt niet vrolijk van.
ik heb een schuif hordeur.

zo,n ding wat zichzelf oprolt als je hem opentrekt, zie je dus heel weinig van.
wij slapen nooit.
Ik heb een hordeur naar het balkon. Aan die twee deuren die je moet opendoen raak je wel gewend, ik heb er trouwens een veer aanzitten zodat hij vanzelf dichtgaat, als ik even heen en weer moet lopen haal ik die er wel af, met je handen vol is dat lastig. Er moet wel ieder jaar nieuw gaas in maar dat komt omdat mijn hond het sloopt.
verba volant, scripta manent.
Een rolhordeur. Die laat je gewoon open swinters en zit dan niet in de weg.
Niet geschoten is altijd mis
O ja, de rolhordeur hebben mijn ouders gehad, maar die is zo kapot aan de onderkant, waardoor de familie mug alsnog binnen zit ipv buiten.
Die lamellen zijn ruk.

Mijn schoonouders hebben een deurvariant, en die halen ze id winter weg.
Wij hebben een saloonhordeur. Eentje die dus niet op het kozijn klapt maar enigszins tussen het kozijn doorbeweegt. Heeft man zelf gemaakt van aluminium, horgaas en scharnieren.

Man heeft een gruwelijke hekel aan klappende deuren, vandaar.

Hij kan gewoon verwijderd worden.
Ik heb een plisse hordeur.

Deze schuif je open en blijft op elke stad open staan die jij wilt.

Klapt dus niet open als die niet goed dicht is. Ben er super blij mee.

In de winter laat ik de deur zitten maar in 10 seconden kan je hem eruit halen enopbergen
Ik had eerder een plissé hordeur. Boven en onder een rails, was een super dung.

Volgens mij van bruynzeel.

Stond dus altijd ingevouwen tegen het kozijn en als de deur open ging deed ik deze dicht
Wij hebben 5 jaar lang een rolhordeur gehad en die was nog van de vorige bewoners, heel degelijk ding. Mijn vader heeft lamellen en ook die kan je van goede kwaliteit kopen. Ik denk wel dat er veel verschil in kwaliteit is.
Een rolhordeur met magneet klapt makkelijk open, soms is een stevige windvlaag genoeg. Mijn moeder heeft zo'n deur, mijn hond maakt hem ook makkelijk open, gewoon duwen met haar neus.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven