Babyduifje in tuin

21-06-2008 17:41 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat heeft een babyduifje gevonden, wat hij ermee heeft uitgespookt weet ik niet, maar het duifje ziet er niet gewond uit.

Nou heb ik mijn katten even binnen opgesloten in de hoop dat de moeder het duifje komt halen. De moeder is net bij hem langsgeweest om hem te voeren, maar ze neemt hem dus mooi niet mee! Kunnen duiven dat niet?

En wat moet ik er nu mee? Wil dat beest eigenlijk weer uit mijn tuin hebben, het is geen doen met die katten van me.
Moederduif is trouwens kindlief nog steeds aan het voeren.
Het gaat goed met de duif! De moeder zit de hele tijd op het nestje en zorgt goed voor hem. Net was ze even weg en toen zag ik het kleine duifje volop bewegen.

Volgens mij gaat hij het wel redden! Ben ik even blij dat ik hem niet de nek om heb gedraaid.
quote:boebele schreef op 22 juni 2008 @ 14:02:

Ben ik even blij dat ik hem niet de nek om heb gedraaid.

Er bestaat ook zo'n optie als vogelopvangcentrum...

Ongeacht of het nou "maar" een duif of een musje is, ik breng ze altijd langs.
Weet ik yoyo, ik heb het ook niet serieus overwogen. Het werd hier op een gegeven moment geopperd, vandaar dat ik het schreef.
Oew, van dit soort kleine dingen kan ik nou echt gelukkig worden! Zo'n moederduif met haar kleintje.. zucht. Zo lief!
Misschien vernoemt mamaduif babyduifje wel naar jou Boebele!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Of misschien grijpen je katten hem morgen weer......

Geintje, fijn dat het goed met hem gaat.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:boebele schreef op 22 juni 2008 @ 14:08:

Weet ik yoyo, ik heb het ook niet serieus overwogen. Het werd hier op een gegeven moment geopperd, vandaar dat ik het schreef.ohh ok
Ik wilde er maar even mee aangeven dat het dus niet altijd nodig is om zo'n diertje dan maar uit zijn lijden te verlossen.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 22 juni 2008 @ 14:28:

Of misschien grijpen je katten hem morgen weer......

Geintje, fijn dat het goed met hem gaat.Ja, ik heb ook meermalen gedacht aan een stripje van Jan,Jans en de kinderen, waarin Catootje een gewonde vlinder verzorgt tot hij weer beter is. Wanneer ze hem dan weer los laat wordt ie meteen opgevreten door een vogel
quote:calvijn1 schreef op 22 juni 2008 @ 14:20:

Misschien vernoemt mamaduif babyduifje wel naar jou Boebele!
Het gaat supergoed met de duif, hij is flink gegroeid (voor diegenen die het interesseert;-) )

Hij zal binnenkort wel gaan uitvliegen.
Hm, hij is hartstikke dood. Ik dacht vanmiddag dat hij nog leefde, maar waarschijnlijk was hij toen ook al dood, hoewel hij er best goed uit zag. Maar hij beweegt niet meer en ik heb de ouders ook al een tijd niet meer bij het nest gezien.

Shit :(
Hm, hij is helemaal niet dood. Maar zie ook niet of de moeder nou op het nest zit of dat dat het babyduifje is. hoe snel groeien duiven eigenlijk?

Anyway, de duif die op het nest zit leeft nog en sliep gisteren waarschijnlijk gewoon.

Poeh opluchting.

Eh.. leest er eigenlijk nog iemand mee?
ja, ik lees mee! Heb even snel in het begin gepost en toen moest ik weg. Zag het topic weer voorbij komen en heb snel alles gelezen!

Ben benieuwd hoe het afloopt! Duifje vliegt vast binnenkort weg! Ze moeten met 2,5 - 4 weken uitvliegen (nadat ze uit het ei gekomen zijn, verschilt per soort) dus ze zullen ook wel snel groeien denk ik....

http://www.prikpagina.nl/list.php?f=392
hahaha, wat een prachtig verhaal, ik zie het helemaal voor me.

istie dood of leeftie nog.

Nu ben ik natuurlijk ontzettend benieuwd hoe het af gaat lopen.
Nou, leuk dat jullie nog geinteresseerd zijn in de perikelen van een babyduif

Het gaat goed, ik checkte net even of hij nog leefde en het was net voedertijd. Het gaat dus nog steeds goed, gelukkig!
Fijn om te lezen Boebele.

Sowieso fijn om te lezen dat er mensen met een even klein hartje zijn als ikzelf, die ook zo begaan zijn met dieren.
Wat goed dat ie nog leeft!

Ik vind turkse tortels altijd zo schattig, houtduiven trouwens ook. Echte liefde.. Zitten altijd gezellig naast elkaar als stelletje op een tak de nacht door te brengen (en poepen ondertussen de auto van de buurman onder )
quote:Pinksterbloempje schreef op 28 juni 2008 @ 14:13:

Fijn om te lezen Boebele.

Sowieso fijn om te lezen dat er mensen met een even klein hartje zijn als ikzelf, die ook zo begaan zijn met dieren.

Vind ik ook!!!

Het stikt hier ook van de tortel-en houtduiven. We voeren ze iedere dag. Hartstikke gezellig.

Ik heb laatst ook tegen de tuinman gezegd dat hij achter in de tuin de beukenhaag niet mag snoeien omdat ik gezien had dat er een duivennest zit.

Ik hoop dat het goed blijft gaan met het duifje, Boebele.

Hou je ons op de hoogte?
Uiteraard! Ik zal hier een duivendagboek bijhouden, hihi.
De vogel is gevlogen

Ben benieuwd of ik hem nog eens te zien krijg! En of hij niet alsnog wordt opgegeten/aangereden
Ja nou komt er geen foto meer hè? Ik geloof het pas als ik bewijs zie.
quote:boebele schreef op 30 juni 2008 @ 10:24:

De vogel is hem gevlogen

Ben benieuwd of ik hem nog eens te zien krijg! En of hij niet alsnog wordt opgegeten/aangereden

Héeee ??????

Hoe kan dat nou? Eergister wastie nog schijndood. Heb je het gezien? Weet je het zeker ?

Dat is wel een hele wonderbaarlijke genezing.
quote:quattro35 schreef op 30 juni 2008 @ 21:49:

Ja nou komt er geen foto meer hè? Ik geloof het pas als ik bewijs zie.

Ik ook. \\:-)//

Ik heb het nog geen uur geleden man en kinderen zitten te vertellen. Die moesten nog lachen om het "Hij is hartstikke dood, maar ziet er nog goed uit".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven