inhoud handtas

26-06-2008 16:29 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, wat vinden jullie nou dat er altijd in je handtas moet zitten om overal op voorbereid te zijn?

Ik denk aan zonnebril, handcreme, zaklantaarn, aansteker, kaarsje, theezakjes, makeupjes, pen, papier......vergeet ik nog wat?
Portemonnee, 2 mobieltjes, pillendoosje voor de noodzakelijke doseringen over de dag, losse strip pijnstillers, strip antihistamine, notitieblokje, agenda, een stel pennen, potloodje, flesje eau de toilette, flesje Smokersmondspray, strippenkaarten (nogal wat strippen over hier en daar) puzzelboekje(s), sigaretten, aanstekers, briefjes die ik waarschijnlijk al had moeten lezen van school, loonstrookje, bonnen van diverse winkels, flesje dinken, Wasa tomaat en/of kruidenkaas, mapje met pasjes en visitekaartjes, diverse afsprakenkaarten, dropjes, rolletje pepemunt......dit is zo ongeveer wat ik per dag meesleep. En dit is zo ongeveer het basispakket dat zo nodig wordt uitgebreid met dossiermappen en meer ellende.

Ik was vandaag op het politieburo en mijn dochter kon het niet naleten wat snerende opmerkingen over mijn tas met inhoud te maken. Oh, er zit nu dus ook de uitdraai van de aangifte in...pffff.
Sorry, heel klein mierenneukerig opmerkinkje: het is portEmonnee, niet portOmonnee.
quote:JWvB schreef op 26 juni 2008 @ 19:36:

Magic4??? Ik heb niet eens een iPod!

ik noem het de Magic4, als ik de deur uitga, dan tel ik altijd eerst tot 4 (zoekend naar de 4 dingen) mensen die dat voor het eerst zien denken dat ik gek ben

Mag alles vergeten, behalve die dingen!
Ik ben een echte tassenmens, maar lijk hier vreselijk achter te lopen wat de inhoud betreft.

En ik maar denken dat ik er te veel instopte.
quote:pemberley schreef op 26 juni 2008 @ 17:24:

waarom heb je dan batterijen in je handtas nodig? Voor mijn MP3-speler natuurlijk, je wilt toch op alles voorbereid zijn en zeker niet zonder muziekje komen te zitten!

Ik weet het, ik ben een beetje gek, maar ik voel me echt een stuk beter op mijn gemak als ik een goedgevulde goed-voorbereide handtas bij me heb...
Ik kies mijn tassen uit op of er een dik boek inpast naast mijn andere meuk. Dus altijd een boek.

Daarnaast:

noodvoer voor kind en mijzelf

kam

wat make up

kauwgom

sigaretten

sleutels

portemonnee

pijnstillers

iets van snoep

flesje water

mp3 speler

En dat was 'm wel geloof ik.
Hahahahah, ik dacht echt wat een idioten om zo veel mee te nemen, totdat..... ik mijn eigen tas even ging checken, hahahaha!

Elastiekjes

borstel

haarklem

schuifspeldjes

tampons

paracetamol

strepsils

post-it

pennen

potlood

puntenslijper

gum

agenda

portemonnee

sleutels

mobiel

zonnebril

kauwgom

pepermunt

smint

drop

water

lipgloss

lippenbalsem

deo

parfum

mascara

oogschaduw

foundation

blush

tandenborstel

tandpasta

flos

tandenstokers

wattenstaafjes

bodylotion (kleintje)

handenwasspul (zonder water)

spiegeltje

Ik ga echt opruimen, niet normaal eigenlijk dit.
Fortis et liber
Pakt handtas erbij

Portemonnee

Winkelwagenmuntjes

Flesje water

3 pakjes zakdoekjes

Rijbewijs

Telefoon

Sleutels

MP3-speler

Haarspray

Deo

Handcreme

Wax

Haarborstel

Desinfecteergel

Smint

Kauwgom

Neusspray

Nagelvijl

Nagelriemverzorgingsstift (2x)

Tampons

Spiegel

Lippenstift (3x)

Labello

Camouflagestick

Paracetamol

Ibuprofen

Loperamide

Wattenstaafjes

Pincet

Etui met pennen, potlood en markeerstift

Usb-stick

Voicerecorder

Klein notitieblokje

Groot notitieblok

sleutels, peuken en pinpas.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Zo dat zijn een hoop reacties.

Hebben jullie nou ook altijd dat je zoveel spullen bij je hebt maar dat je altijd net datgene wat je zoekt niet kunt vinden? Blijkt het er later wel in te zitten maar door al die zooi zag je het niet. Hoe lossen jullie dit op?

Ik had dus zo'n tas gekocht met weinig zijvakken en één grote ruimte, ik dacht dat dat overzichtelijker was, maar niet dus.

Ik zit nu te overwegen om dan maar kleine felgekleurde tasjes in mijn tas te doen (voor de kleine prulletjes die je nooit kan vinden), zoals dus een apart tasje voor de makeupjes, want ik zoek me altijd rot naar die ene kleur lipgloss, of de camouflagestift...

Dus inrichtingstips please

Ik heb ook geen handtas maar een schoudertas, lekker groot zodat mijn sportkleding er ook in past als ik ga sporten na het werk.
quote:vinobianco schreef op 27 juni 2008 @ 21:44:

Zo dat zijn een hoop reacties.

Hebben jullie nou ook altijd dat je zoveel spullen bij je hebt maar dat je altijd net datgene wat je zoekt niet kunt vinden? Blijkt het er later wel in te zitten maar door al die zooi zag je het niet. Hoe lossen jullie dit op?

Ik had dus zo'n tas gekocht met weinig zijvakken en één grote ruimte, ik dacht dat dat overzichtelijker was, maar niet dus.

Ik zit nu te overwegen om dan maar kleine felgekleurde tasjes in mijn tas te doen (voor de kleine prulletjes die je nooit kan vinden), zoals dus een apart tasje voor de makeupjes, want ik zoek me altijd rot naar die ene kleur lipgloss, of de camouflagestift...

Dus inrichtingstips please

Ik heb ook geen handtas maar een schoudertas, lekker groot zodat mijn sportkleding er ook in past als ik ga sporten na het werk.Ik ben een echte tassenfreak, mag van mijn gezin geen nieuwe meer kopen. Gevolg is wel dat ik vaak van tas wissel en dan eerst alle zooi eruit gooi. Dat ik vervolgens niet allemaal direct opruim, altijd haast namelijk. Gevolg is zooi bij thuiskomst óf en dat is erger iemand anders heeft het opgeruimd en dan ben ik het kwijt.

En dus ben ik, chaoot als altijd, vaak dingen kwijt. Tassen met grote vakken zijn in mijn geval een ramp. Steeds ben ik dan telaat bij mijn telefoon, kan mijn pillen niet vinden of zoek me een blaar naar mijn pasjes. Zo ben ik dus overgeschakeld naar meer vakken voor als ik naar mijn werk ofzo ga en hou de ruime eenvaks voor als ik niet persé bereikt hoef te worden. Iets dat helaas door de ontwikkelingen hier steeds minder voorkomt.

Ik ben nu zover dat ik bij de tassen met meer vakken ik standaard dingen op dezelfde plek probeer te stoppen. Dat scheelt een hoop stress en tijd.
Mijn tassen zijn altijd groot en de inhoud bestaat uit zo'n beetje alles wat in deze 2 bladzijdes beschreven is.

Het is geen rommeltje, alles heeft een vaste plek en ik ben zelden iets kwijt. Man en kinderen profiteren mee, want die stoppen alles wat onderweg erbij komt in mijn handen voor in de tas.
wat er altijd meegaat: (dus een keertje als ik ga fietsen,zonder tas)

-telefoon

-sleutels

-portemonnee

-zakdoekjes (vaak verkouden)

In de tas komt daar dan bij:

-ponsplaatje

-autopapieren (zijn niet zo belangrijk;))

-agenda

-2 pennen

-maandverband

-schone slip

-parfum

-kauwgom

-paracetamol

-hibitane of strepsils

-lipgloss

-lippenstift

-soms ook nog mijn fototoestel (werk met kinderen..)
Leuk topic!

De inhoud van mijn tas is best wel belangrijk voor mij, zonder mijn tas voel ik me ongemakkelijk.

Wat ik met me meedraag:

iPod, oordopjes, memorystick, pda met TomTom, telefoon, pen, handcreme, Labello, tampon, visitekaartjes, zakmesje, keychain met huissleutels, autosleutel, een stapel lidmaatschapskaartjes en pasjes ...

Daarnaast een sleutelhanger met een hondje, jaren geleden van een goede vriend gekregen. De sleutelhanger gebruik ik niet, maar ik ga echt niet de deur uit zonder m'n hondje

Oh en een klein briefje van vriendje heeft ook al verschillende opruimrondes overleeft. Er staat niets bijzonders in, gewoon iets als "tot straks" maar van zulke kleine dingen word ik wel blij
ik heb altijd een vrij grote tas inhoud:

portomonee

mobiel

sleutels

mp3

zonnebril

sultana/liga

flesje water

zakdoekjes

handencreme

zeep zonder water

labello

maandverband/tampons

kauwgom/pepermunt
Ik heb zand nog niet voorbij zien komen. Moet er van mij niet per se in zitten, maar zit er sinds de laatste zandvakantie wel in.
Ga in therapie!
Als ik met mijn man wegga neem ik hem mee....m.a.w. geld en telefoon duw ik zijn zakken!

Heerlijk geen tas en geen volle zakken!

Zonder hem wil ik nog wel eens mijn zakken vullen met geld, telefoon en sleutels maar anders neem ik een tas met:

Agenda

Portemonnee

Sleutels

Telefoon

Tampons

Reisnaaisetje van een of ander hotel
Ik heb ook zowat al het hieronder genoemde,

maar dan heb ik wel een klein toilettasje waar spiegel, nagelvijl, beetje make-up en alle soorten medicijnen inzitten, genoeg voor 10 man ofzo (want ja, misschien geef ik net een paracetamol weg en krijg ik daarna zelf hoofdpijn). Maar als ik van tas wissel, gewoon dat kleine tasje er weer in en daarnaast dan gsm, geld enz. Best handig.

Verder neem ik meestal een paraplu mee, behalve als het gaat regenen, en als de zon schijnt ben ik net m'n zonnebril vergeten en zit ik daar met een paraplu.
Komt ie;

Portemonnee

Autopapieren en rijbewijs

Sleutels ook van werk

Telefoon

Handsfreesetje telefoon

Parfum

Handcreme

Dagcreme

Deodorant mini

Lipgloss

Foundation

Concleaner YSL

LIippenstift

Poeder

Paracetamol

Kaugum

Mondspray

Bonnetjes

Secondelijm

Pennen

Elastiekjes

Nagelvijl

Jeetje wat een rotzooi heb ik in mijn tas zitten,,,maar er kan altijd nog wat bij!!!!!!!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven