Zo moe s'avonds?

06-03-2014 20:20 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Herkennen jullie dit? S'avonds als de kids op bed liggen, uurtje of 19/20 ben ik kapot, ga het liefst gelijk naar bed maar dat vind ik zonde van m'n avond.

Eigenlijk ben ik smiddags al moe, maar ja je moet door, ik slaap vanaf 23.00a00.00 tot 7.00 prima nachtrust toch lijkt me?
Nou dat vind ik voor mezelf ook weinig. Sta om 6.30 op.

Eigenlijk moet ik toch wel rond 21.30/22.00 slapen.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Kun je s middags niet even een dutje doen, of als dat niet gaat toch even relaxen zodat hè er weer even tegen kan?
Ik heb geen kinderen, werk fulltime en slaap doordeweeks van 22.00-6.30 uur. Met minder slaap word ik er niet vrolijker op.

Misschien iets eerder naar bed en kijken of dat helpt?

Heb je dit al lang?
Ja als het kan doe ik s'middags wel een dutje op de bank, merk wel dat ik dan s'avonds minder moe ben, misschien toch maar een uurtje eerder gaan slapen s'avonds, vind 23.00 al zo moeilijk om me aan te houden.
Heb je je bloed wel eens laten nakijken? Je hebt wel een erg laag energielevel. Dat kan natuurlijk, maar het kan ook zijn dat er iets medisch aan ten grondslag ligt.
Ja, ik ben 's avonds ook moe. En eerst was mijn bloed niet goed, toen werd ik ook niet uitgerust wakker, nu is mijn bloed wel goed en word ik uitgerust wakker, maar ben 's avonds wel flink moe.
Ik zou eens beginnen met gewoon een uur extra slaap te pakken want zeven maximaal acht uurtjes kan best gewoon te weinig zijn.
Heb je niet gewoon last van "voorjaarsmoeheid"? Mijn energieniveau is altijd redelijk laag (heb 2x Pfeiffer gehad plus bijwerkingen medicijnen) maar sinds het mooi weer is ben ik me daar moe zeg! En mijn moeder klaagde er ook al over!
Ik ben ook moe, voorjaarsmoeheid.

Maar 7 uurtjes slaap kan te weinig voor je zijn.

Probeer gewoon eens 22.30 te gaan slapen.

Of eerder als je moe bent.
Als ik structureel laat naar bed ga, ben ik ook kapot als ik thuis kom. Soms dwing ik mezelf op tijd er in te gaan, en dan voel ik me echt beduidend beter.

Ik zou zeggen; probeer het eens.
Gister 21.30 d'r in.. We zullen zien.. Wie weet voorjaarsmoeheid, thnx allemaal
Hier twee jonge kinderen. Ben ook veel moe. Ik ga er meestal rond 21:30u en lees dan nog wat tot ongeveer 22:30u. Om 7u staan we op.

Ik heb écht wel 8 tot soms 9u slaap nodig. Terwijl ik vroeger (zonder kinderen) na 23:00u of later naar bed ging. (Ik hoefde er dan niet om 7u uit).
Een paar keer later oke.. Maar na een week loop ik dan de hele dag met een zwaar gevoel in mijn hoofd.

Probeer t gewoon eens een tijdje. Als de klachten dan nietweg zijn zou ik naar de ha gaan.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik zou als het binnenkort niet beter gaat, je bloed eens laten prikken bij de huisarts. Misschien een ijzertekort? Daar kun je heel moe van zijn (heb het momenteel ook).
Naast ijzertekort is het ook slim om eens vit. B12 te laten controleren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven