Gezondheid alle pijlers

Bijna altijd koude voeten

06-03-2014 22:02 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Hoewel deze winter toch niet echt koud te noemen is toch heb ik het vaak koud (mn hele lichaam) en heb ik bijna ieder moment van de dag koude voeten. Vaak heb ik ook koude handen maar het meest heb ik koude voeten.

Dit had ik voorheen nooit. Ik had het weleens koud maar veel minder vaak dan nu. Ik heb het afgelopen jaar wel veel afgevallen dus misschien dat het (deels) daar door komt?

Nu ben ik op zoek naar tips, trucs en oplossingen. Alvast bedankt voor alle reacties.
Wollen sokken
Rook je?
Is de doorbloeding in je voeten wel goed?

Maar het zou inderdaad goed kunnen dat je het nu met wat minder vetlaagje gewoon een stuk sneller koud hebt! Dat hoor ik van wel meer vrouwen die aardig wat kilo's zijn afgevallen :-)
Heb het ook. Altijd koude voeten, koude handen en koude neus:( Ik zit als ik niet in beweging ben, vaak met kruik in mijn handen/op voeten. Ook draag ik niet te strakke schoenen en warme sokken.

In de ochtend rondje hardlopen helpt voor een paar uur ook vaak.

Eet je nu wel genoeg? Ik heb het namelijk erger bij "trek"
Dat kan heel goed door het afvallen komen.

Roken is ook een oorzaak, ik weet niet of je rook? En weinig bewegen.

Veel bewegen helpt vaak wel een beetje, dat houdt je circulatie op gang.
Lief zijn voor je voeten!

Kuurtje doen: een week, twee weken, elke avond wisselbaden nemen voor je voeten: bak warm en bak koud naast elkaar, paar minuten in de ene, paar minuten in de andere. Daarmee stimuleer je je doorbloeding en passen je voeten zich op den duur weer beter aan.

Maak het leuk voor jezelf en doe er lekkere badzouten in. Elke week een keertje schubben, elke week even eelt bijwerken met een puimsteentje, na het badderen een lekkere voetencreme.
Voor de koude handen-mensen: daar helpt het ook bij.
Toen ik nog 6 kilo lichter woog, had ik het gewoon altijd koud. Nu dus, gelukkig, niet meer! Heerlijk!
Extra dekentje 's nachts om je voeten heen? Of dubbele sokken, heel dunne eerst en dikkere sokken daaroverheen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Beenwarmers of kniekousen dragen onder je broek.

Ginkgo biloba slikken (de tuinen, 5 euro voor een potje)
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik heb overgewicht en altijd koude handen en voeten, dus wat is dan de oorzaak?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Herkenbaar.. mijn voeten voelen als ijsblokken en zelfs als ik de dekens er 5 keer omheen sla of ze tussen mijn vriend zijn benen doe trekt dat niet zo 123 weg.. het is wel eens voorgekomen dat ik er snachts voor uit bed ga om een hete douche te nemen.. dat wilt meestal wel goed helpen.. ook heb ik een kruik waar ik heel erg gehecht aan ben.. maar die leg ik dan toch uiteindelijk het liefst op mijn buik... de oorzaak hiervan weet ik eigenlijk ook niet.. ik heb het wel altijd al gehad volgens mij.. zolang je verder geen rare klachten hebt zou ik me er niet al te druk over maken en voor thuis lekkere gevoerde pantoffels kopen
Ik heb ook altijd koude voeten, zelfs in de zomer.

Heb in bed een elektrisch onder-dekentje, daardoor slaap ik weer heel de nacht door en dat was lang geleden.

Overdag kreeg ik ze niet warm ook niet met dikke sokken die eerst op de verwarming hadden gelegen.

Nu ik sinds ruim 2 maanden een hondje heb en veel met hem loop,is toch goed voor de circulatie, heb ik overdag veel minder last van koude voeten.
Veel bewegen, je voeten (laten) masseren en altijd naar je hart toe masseren, hansaplast kouden voeten crème, een warme douche nemen.
Dank voor al jullie reacties. Als antwoord op jullie vragen:

- nee ik rook niet en gelukkig ook nooit gedaan;

- ik ben 45 kg afgevallen maar nog steeds geen maatje 36 (wel 46)

- ik draag iedere dag al normale sokken en skisokken over elkaar aan;

- mijn deken is op de bank mn grootste vriend en ik ga niet zonder kruik in bed;

-ik beweeg gewoon gemiddeld denk ik (incl af en toe sporten).

Wat wel is is dat de warmte van mijn voeten snel veranderen kan. Dus het ene moment heb ik ijsklompen en vijf minuten later warme voeten om vervolgens drie mjnuten later weer erg koude voeten te hebben.

O en grappig ik heb ook vaak een koude neus (weet ff niet meer wie nog meer).
Ik heb altijd koude handen en voeten..

Zeker mijn voeten zijn in de winter letterlijk alleen warm als ik hard gesport heb of geslapen heb, daarbuiten zijn het ijsblokken.

Maar bij mij is de ziekte van Raynaud vastgesteld dus ligt het waarschijnlijk net even anders.
Dat heb ik ook Beagle. Slik je al ginkgo?

beenwarmers en schoenen met fatsoenlijk dikke zolen zijn mijn maatjes in de winter. In huis had ik nepuggs en nu slofsokken.
Ginkgo, dat is een bepaalde bes toch?

Weet niet precies wat het is dus nee slik het niet ;).

Ja ik draag honderd lagen tijdens de winter om mijn voeten en handen maar toch dringt de kou vaak door.

Godzijdank hebben we een zachte winter nu.

Vorige winter was een ramp.
Idd ik denk niet dat ik renaud heb. Mijn vingers zijn doorgaans prima doorbloed en ik heb het sinds dit jaar en ik ben het afgelopen jaar dus flink afgevallen. Omdat ik ook veel meer moe ben dan voorheen heb ik mn bloed laten prikken. Mss komt daar iets uit.
Ginkgo biloba is een japanse tempelboom.

Mijn vader heeft ook behoorlijk last van raynaud en had altijd buitenwerk. De huisarts zei dat er niets aan te doen viel maar hintte wel naar ginkgo. Hij heeft het jaren geslikt en ik neem het ook in de wintermaanden. Het helpt echt super zonder je bloeddruk te verhogen if andere van dat soort zaken.
@ apatura, dank je voor de tip ik zal er eens naar kijken.
En deze eigenwijze doos ging vandaag naar buiten in n tshirt en n lentejasje. Leuk hoor tot t zonnetje ondergaat brrrrrrr……

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven