Mode & Beauty alle pijlers

Make-up poll

06-03-2014 23:33 23 berichten
Ik vroeg me af of het normaal is om make-up te dragen of juist om dat niet te doen. Ik draag het eigenlijk nooit. Om allerlei redenen. Duur, veel moeite, het jeukt, loopt uit, ziet er bij mij niet echt mooi uit, etc.

Waarom dragen jullie wel of juist geen make-up?

ik draag make-up:

Totaal aantal stemmen: 51

Altijd (39%)
Vaak (25%)
Soms (16%)
Nooit (12%)
Bij speciale gelegenheden (6%)
Ik heb permanente make-up (2%)
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er gewoon echt niet tegen. Loopt uit, jeukt aan mijn ogen, krijg er traanogen van. En altijd dat gedoe van opbrengen en er weer afhalen. Voor mij dus permanente make - up.

Maar dat is ook het enige. Lippenstift is aan mij niet besteed. Staat mij gewoon niet.
begin het nu pas (25) te ontdekken.CC-creme, oogschaduw(beetje), mijn wel dagelijkse mascara er bij, wat vaker een glosje op mijn lippen.

Het staat mij wel moet ik zeggen. Voordeel van die CC vind ik dat het niet de dikke laag look en gevoel geeft en toch wat dekkend is. En bij jeuk moet je een merk verder gaan kijken.
Ik schilder al 50 jaar, vanaf mijn 13e, zonder make-up vind ik kaal.
verba volant, scripta manent.
Ik ben mezelf sindskort aan het aanwennen het op te smeren. Dat gaat wel. Nu het onthouden het er weer af te halen ..

Beetje oogschaduw, beetje bbcream, beetje rouge. Geen mascara.
Ik denk dat je BB Cream bedoelt angel

Eigenlijk altijd, tenzij ik de hele dag thuis blijf. Sowieso oogpotlood, mascara en blush. Soms oogschaduw en vaak een gloss.

Sinds een jaar of twee pas, daarvoor maakte ik me nauwelijks op.

Moeite valt wel mee toch? Ik ben met 5 min. opgemaakt, duur is het ook al niet aangezien je er maanden mee doet.

Als het uitloopt en jeukt heb je gewoon niet de juiste producten denk ik, en dat het er niet uit ziet? Oefening baart kunst en/of je moet er even aan wennen.

Ik vond het in het begin ook maar een raar gezicht, heb heel lang alleen mascara en blush gebruikt maar het wordt steeds meer
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
CC cream bestaat ook hoor.

Ik gebruik bijna dagelijks make up.

Vandaag alleen mascara en lippenstift, en wenkbrauw poeder.
Ik draag bijna altijd makeup, voel me dan mooier. Heb blonde wimpers en weinig bijzonders aan mijn gezicht. Met makeup krijg ik sprekendere ogen en kan ik meself wat leuker maken :-)
Bijna dagelijks, alleen op 'zondag brakke dag' niet. Dan loop ik ook rustig twee uur rond met een haarmasker in en douchemuts.

Sinds mijn dertigste wel: primer, foundation, blush, oogpotlood en mascara. Voor feestjes wel een naturel kleurtje op de lippen, oogschaduw, eyeliner en dat werk.

Voor werkdagen wil ik er eigenlijk alleen uitgerust en verzorgd mee uitzien.

als ik een echte baaldag heb, dan stift ik alleen mijn lippen knalrood.
Ik gebruik ook make-up. Dat doe ik sinds 10 jaar. Ik heb ook een dagelijkse routine. Gezicht reinigen/verzorgen. CC crème, mascara, eyeliner, blush, lipstick /glos. En s'avonds alles weer eraf halen en reinigen, dan smeer ik Serum en nachtcreme op.

Ik heb parfumallergie dus ik gebruikt alles van Clinique en dat loopt nooit uit en jeukt ook niet.
Waar een wil is, is een weg
Elke dag toch wel make-up op als ik de deur uitga of werken. Wel zo natuurlijk en minimaal mogelijk. BB cream, mascara en gloss op de lippen.
Either take me as I am, or watch me as I go.
Ik ook altijd mascara en eyeliner, tenzij ik de deur niet uit hoef. Nu ga ik rustig zonder make up naar de supermarkt als het een snelle boodschap is. And as we speak heb ik net, door het mooie weer, mijn teennagels gelakt
Altijd met niks op vind ik zo kaal, en het jeukt niet wat ik op mijn huid smeer is van Clinique . Oogschaduws heb ik van verschillende merken.
Ik gebruik veel makeup en ook opvallend en dat vind ik leuk.
Ik laat mijn wimpers en wenkbrauwen verven, en daar houdt het mee op. Ik wrijf te veel in mijn ogen om dagelijks make-up te gebruiken. Dan word ik zo'n pandabeertje
Adem in, adem uit
Ook altijd BB-cream mascara en poeder.

Maakt mij gezicht toch net wat sprekender. Alleen op tijdblijfdagen heb ik een 'rust' dag
Ik gebruik nooit make-up. Een echte reden daarvoor heb ik eigenlijk niet, ik denk vooral: onbekend terrein. Ik heb het in het verleden bij het uitgaan of op een feestje wel eens gedaan, maar het voelde net of het niet helemaal bij me hoorde.
Hier BBcream , oogschaduw, oogpotlood, mascara en lipgloss. Met uitgaan ietsje meer.

Als ik thuis ben/blijf dan helemaal niets.
Call it magic, Call it true, I call it magic, When i'm with you !
Eigenlijk altijd als ik buiten de deur moet zijn. Voor werk heel basic: minerale poeder, blush, naturelkleurige oogschaduw en mascara.

Voor alle andere dingen pak ik graag wat meer uit. Het is niet dat ik er niet uitzie zonder, maar het oogt mijn inziens vrouwelijker en verzorgder.
Beetje concealer voor de donkere kringen onder mijn ogen, laagje CC-cream, dun laagje poeder, beetje blush op de wangen.

Mascara, oogschaduw (soms ook niet) en wenkbrauwen bijgetekend omdat die heel blond zijn.

Af en toe lipstick ook.
Ik draag alleen make-up op mijn ogen, nooit op mijn gezicht. Heb een mooie huid dus het hoeft niet. Gebruik ook nooit creme's ed. Het enige verzorgingsspul dat ik heb is shampoo.

Ik draag altijd mascara (geen waterproof) en deze loopt nooit uit. Verder meestal oogschaduw in de kleur bruin of donkergroen en de helft van de tijd een oogpotlood op boven en onder oogleden.

Heeeeel soms gebruik ik lippenstift.

Het blijft altijd goed zitten, jeukt nooit. Weet niet waarom, want ik gebruik goedkoop spul.
Ik heb altijd make-up op. (Behalve als ik de hele dag binnen blijf)

Ik vind het mooier. Heb van mezelf een hele vlekkerige huid en dikke kringen onder mijn ogen. En vind het zelf zonder make-up erg onverzorgd staan.

Ik gebruik consealer en foundation om huid egaler te krijgen en een beetje mascara. Bij feestjes ofzo ook nog klein beetje oogschaduw, vind wel dat het er een beetje natuurlijk uit moet zien.

Heb ook nooit last van jeuk terwijl ik ook gewoon heel goedkoop spul gebruik. (Met reden dat dat goedkope merk voor mij precies de juiste kleur foundation heeft. Vaak zijn ze te donker voor mijn lichte huid)
Van A tot Z

- foundation

- poeder

- bronze poeder

- blush

- wenkbrauwen laat ik epileren met draad en verven

- oogschaduw

- mascara

- oogpotlood en lipgloss

en toch zie ik er natural uit

Oh ja en gellac op mijn nagels en tenen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven