Uitgerekend half september 2014

02-01-2014 07:46 1715 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo aanstaande September-moeders!

Welkom in ons topic. We schrijven over alles wat ons op dit moment bezig houdt. Je bent van harte welkom om mee te schrijven.

Wil je in de tabel? Geen probleem. Vraag even om de login gegevens of vraag een van de andere schrijfsters om de aanpassing te doen.

NaamLeeftijd#uitgerekende datumBijzonderhedenHBtje010301e8 september GEBORENPink-t311e10 september 9 apr controle vk

24 apr 20 weken-echo happy_wenn 27 1e 12 september VERRASSING 1mei controle, 22 april 20 weken echo

bengeltje411e13 september GEBOREN DOCHTER Ienemienepien 27 1e 14 september 2e echo 7 maart route38 30 2e 14 september Siska74391e14 september ZOON LiesjeS 32 1e 15 september 20 wk-echo 29 AprilElvie30 301e 15 september 25 april 20 wk-echo lilo 34 2e 16 september 2e echo 10 mrt millie81 32 1e 17 september DOCHTER

5 mei 20 weken echo -Florine-27 1e 17 september ZOON 23 april 20wk-echo vrouwtje1983 30 1e 17 september DOCHTER 28 april 20 wk-echoSarah1428 1e+2e 19 september + GEBOREN Missml 29 2e zw na mk19 september Tesske2 32 1e 21 september 18 maart vkPat26 26 1e 25 september GEBORENpetite_section301e 25 september controle 17 aprilHilliej1985281e 26 september 2e echo 4 maartKnopie344e 26 september 6 mei 20-wk echoCheery33 1e 28 september VERRASSING 19 mei 20-wk echoSuckerpunch 30 1e 29 september DOCHTER 21-wk echo 22 meiSummergirl8528 1e 30 september 2e echo 12 maart

Lisch, Sanne, Curly en Mila veel sterkte!!!

We gunnen jullie het allerbeste

Ugg, MamaSara, lievezuster, pimpelmees en Juud, jullie zijn altijd welkom
We zijn maandag wel naar de verjaardag geweest, konden we het meteen aan een aantal familieleden vertellen die nog van niks wisten, we hebben het alleen niet laat gemaakt, ik trok het na twee uur echt niet meer. Helaas is het in de familie van mijn man de gewoonte om het op de dag/avond zelf te vieren, ik ben er niet voor, maar we komen er regelmatig niet onderuit......

Dinsdag voor de NIPT naar Antwerpen, stelde echt weinig voor, te erg dat het niet gewoon in NL kan. Een gesprekje over de erfelijke aandoeningen in de familie, die zijn er dus behalve borstkanker niet, maar bij de borstkanker is in de familie al onderzoek gedaan en er is geen gen-afwijking gevonden, dus daar hoefden ze niks mee., bloedprikken en na iets meer dan een half uur konden we weer weg, lekker geluncht en wat boodschappen gedaanbij de Carrefour van dingetjes die we niet kunnen krijgen hier!

Ze raadden trouwens in Antwerpen wel aan om toch de echo met nekplooimeting te laten doen (wordt vanwege mijn leeftijd toch vergoed....) dus daar ga ik morgen even voor bellen.

Nu ongeveer twee weken wachten en dan hebben we de uitslag, inclusief wat we krijgen (jongen of meisje) wij zijn echt te nieuwsgierig!

Komende dinsdag mag ik naar het hartje luisteren! Daar kijk ik wel naar uit, want ik heb het nog niet gehoord.

Vandaag trouwens op werk weer over mijn nek, was weer een fles wijn die sneuvelde....... Bah, wat een vreselijke lucht!
ugg: veel plezier in het november topic!!

mila: hoop voor je dat het over 6 weken bij de controle goed is! zal voor je duimen

elvie: verwacht je ook niet meer een inwendige echo bij 12 weken! maar gelukkig was alles goed wij willen het ook niet weten, althans mijn man en ik twijfel nog ;)
Ugg: Ik snap ook dat het veel leuker is om met tijdsgenoten te delen. Je zit dan toch wat meer in dezelfde fases. Heel veel plezier en geniet er van.

Mila: Ik hoop dat je baarmoeder snel schoon is, want je wilt toch graag door.

Siska: Dat ging wel erg snel.. Hopelijk snel goed resultaat. Gaan jullie het geslacht ook bekend maken aan de omgeving? En heb je het al verteld aan mensen ondertussen of wacht je nog 2 weken?

Elvie: Fijn dat jullie ook een mooie echo hadden. Ik zou inderdaad ook niet verwachten dat je met 12 weken nog een inwendige echo nodig hebt. Gelukkig dat alles wel goed was.

Geslacht: Wij willen het niet weten. We wisten het de vorige keer ook niet en dat vonden we erg leuk spannend. Op de dag van de 20-weken echo heb ik wel getwijfeld, maar gelukkig hield man voet bij stuk.
Route: ik ben het nu wel aan het vertellen op mijn werk, vooral omdat nogal wat collega's de afgelopen weken steeds vroegen of het wel goed met me ging, 's middag ben ik zo moe en dat zien ze aan me, dan wordt ik ook wit...... En ik wilde niet iets verzinnen als smoes.

Voor vrienden en familie wat verder weg hebben we besloten te wachten tot de uitslag van de NIPT.

De reacties tot nu toe zijn in ieder geval erg leuk, behalve een collega die zei dat ik hier wel te oud voor was, maar die werd bijna onmiddellijk door een andere collega afgeblaft dat dat onzin was, dus.......

Wat het geslacht betreft, manlief wil het wel gewoon vertellen aan vrienden en familie, ik twijfel nog, wil het zelf wel weten, maar vind het ook wel leuk om een geheim te hebben voor onszelf, maar mijn lief is niet zo goed met geheimen zullen we maar zeggen!
Wij willen geslacht wel weten. Gaan wel wachten tot 20 wekenecho. Niet al eerder zeg maar.

Ik had ook al 2 x inwendige echo. Vrijdag liet hij/zij zich inwendig goed zien. Draaide naar beneden hihi..

Maandag weer..zin in!

Krijg veel echo's bij de VK. Luxe merk ik dus..

Wij gaan 5juli met vakantie hoop ik hihi. Vandaag besloten last minute te gaan boeken.

Liefs!
Zijn er meerdere a.s. mama's die maar 1 slaapkamer hebben?

Ons appartement staat te koop.

Verwacht niet dat het verkocht gaat worden.
Pat, wij hebben twee slaapkamers, maar de tweede kamer is ingericht als studeer-/logeerkamer. Daar zou eerst nog veel aan moeten worden gedaan voordat die kamer geschikt is voor een kleintje. En dan hebben we geen plek meer voor onze administratie. Het wordt dus nog een gepuzzel hier.

Maar wij gaan in eerste instantie voor Rooming-in, er is nl ruimte genoeg voor een klein wiegje.

Siska, wat fijn dat er zo positief op je zwangerschap wordt gereageerd! Ook fijn dat iemand meteen wordt afgesnauwd als ze het wagen iets naars te zeggen.

Over het willen weten van het geslacht, wij vinden het wel handig om te weten ook ivm de naamkeuze. Wij zullen het als alles goed gaat over een week of drie weten. De nipt geeft in ons geval nl ook uitsluitsel over het geslacht.

Hebben jullie trouwens al namen in jullie hoofd? Als ons kindje een meisje wordt hebben we de namen al compleet. Voor een jongen moeten we het prisma namenboek nog goed doorneuzen.

Ik heb me ook al bij de kraamzorg aangemeld. Aangezien september een drukke maand schijnt te zijn, leek het me wel nuttig het op tijd te regelen. Hebben jullie al over de kraamzorg nagedacht?

Verder gaat het met mijn moeheid en vooral misselijk zijn veel beter! Daar ben ik erg blij om
Canmorgen termijnecho gehad, alles was goed en de kleine erg beweeglijk, hij/zij sprong maar steeds op en neer en kroop naar een hoekje. Het was lastig om te meten, maar het is uiteindelijk toch gelukt. Nu 12w2d

Dus voor de tabel:

UD: 16 september 2014

Vanaf nu mag de omgeving het weten: gelijk aan twee collega's verteld en de rest zal snel volgen.

Wij willen wel graag weten wat het wordt en wat ons betreft mogen andere mensen het ook weten, ben wel erg benieuwd hoor!
liesjes, wat fijn dat alles goed is!
Hier vanochtend de combinatietest (nekplooimeting) gehad en alles was goed, geen verhoogde kans, 2 armpjes, 2 beentjes, zelfs 5 vingers kunnen tellen aan 1 handje... dus weer helemaal blij! nu 12+1 weken :-)
Wat fijn Florine!

Kraamzorg ga ik me voor aanmelden na de uitslag van de NIPT, is toch een soort psychologische drempel merk ik die ik eerst graag wil nemen...... Ach en als die uitslag er is ben ik veertien weken zwanger, dus dat is nog wel netjes op tijd, ik weet al wel waar ik heen ga.....

Zij er meer dames die begeleid worden in het ziekenhuis? Ze hebben me daar gezegd dat ik nog wel een eerstelijnsverloskundige moet regelen voor na de bevalling (het kraambed) zeg maar, want als er anders iets is moet je zelf naar het ziekenhuis, en de eerstelijns komt naar jou. BeetJe apart, maar oké.

Voor namen hebben we een lijstjes gemaakt waarop nu zowel voor een jongen als een meisje ongeveer zes tot acht namen staan. We hebben er allebei ongeveer drie of vier opgezet, sommige vind ik wel leuk en hij minder en andersom, en een aantal (twee tot drie) vinden we allebei leuk, maar als we weten wat het wordt gaan we er pas serieus over nadenken.

We willen graag in ieder geval twee namen, en niet iets wat heel veel voorkomt of een naam is van iemand die we kennen..... (Zo had ik een jongensnaam wat een collega van mijn man blijkt en hij een meisjesnaam wat een collega van mij is, die gaan het dus sowieso niet worden!)

Mijn zwager en schoonzusje hebben drie namen een aantal weken onderling uitgeprobeerd, of ze het na een paar weken steeds de naam te noemen nog steeds leuk vonden

Pat: wij hebben de luxe van een eensgezinswoning, vorig jaar de zolder verbouwd (leefbaar gemaakt) de studeerkamer gaat leeg voor de kleine en de spullen daaruit gaan naar de nu zo goed als lege zolder. Die kamer is trouwens de grootste, dus die kleine krijgt het luxe!
Yeah weer goed baby nieuws!! :D

Hier vandaag een controle, en ze konden geen hartje vinden :(

Daarom toch een echo!!! :D echt tof is nu 7 cm en ging zelfs voor ons draaien zodat we zijn rug konden zien en hartje doet het! :D en hij was aan het zwaaien ze kon de vingers al tellen :D super vet!!!

Bloed was gelukkig goed, alleen mijn suiker iets te hoog, nu gaan ze met 24 weken nog een keer kijken om uit te sluiten dat het zwangerschapssuiker is ofzo?

en mijn bloeddruk was de 1e keer perfect en nu was die 150/70, dus de bovendruk te hoog, dat gaat ze nu ook in de gaten houden en anders moet ik daar ook voor naar de gynaecoloog, daar moest ik zowiezo halverwege al heen ivm mijn medische verleden, maar anders ook voor mijn bloeddruk, dus we staan onder controle en ik maak mij er niet zo druk om, denk dat de hoge suiker kwam doordat ik gegeten had voor het bloed prikken (totaal niet aan gedacht) en bloeddruk was voor zwangerschap ook wisselend, en 150 is voor mij niet schokkend, maar goed vinden ze dus wel iets om in de gaten te houden.

Nu heb ik het iedereen verteld!! ben nu zo blij dat het goed gaat :D :D ook op facebook is er een melding de deur uit!! :D de reacties stromen al binnen hihi! zo leuk!!

Vandaag met mijn moeder voor het eerst in een baby winkel gekeken, echt zo leuk!! hebben wel al wat gekocht, ze gaat van stof zelf baby doekjes knutselen en borduren op een rompertje :D

Bij ons zit in de stad een outlet van miss etam en daar een zwangerschapsbroek voor 10 euro gescoord!! echt beter :D heb er nu 2

voor de tabel 20 weken echo 22 april en 3 april normale controle
@happy_wen wat leuk dat je een echo hebt gehad en dat alles goed was, wow!! jammer dat je suiker iets te hoog was maar ik vraag me af hoe ze dat bepalen als je inderdaad niet nuchter was! en ook balen van je bloeddruk, maar goed dat je in de gaten wordt gehouden... :-)
overigens wel apart ik ben 12+1, dat is zeker, kan niet anders zijn, maar de echo van vandaag liet steeds 12+5 zien als ze het gingen opmeten... maakt verder niet uit, ik blijf 12+1, maar stel dat dit een termijnecho was geweest, was ik ineens al verder... collega van mij waarvan eigenlijk 99% zeker is dat ze minder ver is dan ik (toen ik 2 dagen overtijd was en duidelijk positief testte met middagurine, testte zij nog negatief met ochtendurine), is nu volgens haar termijnecho ineens 1 dag verder... (maar als ik van mijn echo uit zou gaan, zou ik weer verder zijn), maar ik vind het dus wel grappig om te zien hoe dat kan verschillen!
Ik ben ook veel te nieuwsgierig, wil het graag weten wat het is! Dan kunnen we ook een beetje gericht shoppen enzo.

Wij hebben thuis 5 kamers, ik moet nog even kiezen welke het wordt. Luxe probleem dus, maar baby krijgt kamer met eigen badkamer

Siska, ik word ook begeleid in het ziekenhuis. Geen idee hoe dat zit met eerstelijns verloskundige, het zal hier allemaal ook wel anders gaan.

Florine, fijn dat alles goed is!

Mila, ik hoop voor je dat een curettage niet nodig is.

Liesje, ook fijn dat alles goed is!

Cheery, we hebben al wat namen op papier gezet maar wij wachten ook even totdat we weten wat het is!

Over twee weken weer een echo en als alles goed is mag het nieuws ook de wijde wereld in. Ik kan niet wachten.
@ florine: ik zou nu met deze meting van 7 cm ook 13,2 zijn en ben 12,6 maar hoorde dat de eerste metingen toch het meest betrouwbaar zijn, ze passen dus ook nu niks aan.

Anders was ik nu 3 dagen vooruit gezet. en zou ik op 9sep uitkomen.

Hier ook genoeg kamers, huis op de groei gekocht.
Goeie morgen meiden!!

Hier is het weekend al begonnen, kom maar op met de zon!! Lekker genieten dit weekend van het weer!!

De afgelopen dagen is hier weer lekker bijgeschreven, ik zal eens terug scrollen en ff kijken waar ik ook alweer op wou reageren..

Geslacht, willen we graag weten, ben nu al heel nieuwschierig!! Vanmiddag met een vriendin eens de nub theorie op de echo's los laten gewoon omdat het leuk is! Maar we moeten nog ff wachten tot de 20 weken echo vandaag precies nog 9 weken.. En ja dan gaan we het geheim houden! Hihi dat wordt nog een hele klus maar wel leuk dat we samen dat geheim gaan bewaren!

Slaapkamer, we zijn in november verhuisd, gelukkig moet er niet aan denken dat we dat nu nog moesten doen.. Zijn nu druk met de boven verdieping. We hebben boven 3 slaapkamers en een grote zolder dus ruimte genoeg.. Volgende week de vloerbedekking er in.. En dan kunnen we rustig aan beginnen met de baby kamer!

Kraamzorg, geregeld!!!! Alles eigenlijk al, hoef ik me daar niet meer druk om te maken, kraampakket ook al aangevraagd.

Namen, hier zijn we al een poosje mee bezig. Als we een leuke naam horen dan komt ie op het lijstje.. Laatst al een selectie gemaakt.. Nu eerst maar wachten tot de 20 weken echo.

Vertellen, zo leuk om te lezen dat iedereen het nu verteld! Hier weet iedereen het al een poosje qua familie, vrienden en collega's.. Vond ik wel heel fijn ook omdat ik me zo beroerd voelde.. Sinds deze week wordt dat gelukkig iets makkelijker! Heb weer meer eetlust en iets minder moe. Alhoewel ik gisteravond gesloopt was van mijn werkweek.

Hopen dat het met iedereen goed gaat, blijft gaan..

Fijn weekend allemaal! Xx
Mooie berichten weer, gefeliciteerd met de goede echo's en ik duim mee voor goede nipt uitslagen.

Hier weten goede vrienden en fam het nu, laatste staartje en vooral mn collega's vertellen we het na de 12 weken echo. Nog 1,5 week!!

Wij hebben 3 slaapkamers, gaan langzaam beginnen met leeghalen en witten rommelkamer. En laminaat leggen in onze eigen slaapkamer, pakken liggen nu nog in de rommelkamer. Verder wasmachine naar schuur verplaatsen etc.

We gaan zo trouwens naar het kinderdagverblijf. Beetje vroeg maar er is maar vier keer per jaar open dag en we willen echt heel graag deze want op kruipafstand.

Fijn weekend vast allemaal, geniet van het zonnetje!
Vandaag een heerlijk dagje, ik ben namelijk vrij!

Vanochtend voor het eerst sinds tweeeneenhalve week weer wezen sporten, ik ben gaan zwemmen, was echt heerlijk en als het goed is kan ik dat ook heel lang volhouden tijdens de zwangerschap.

Vanmiddag met de kat naar de dierenarts en verder lekker rustig aan.

Misschien dit weekend toch maar vast gaan shoppen voor een positiejeans en verder genieten van het mooie weer!
Ik had weer wat terug te lezen van de afgelopen dagen!! Maar wat een fijne berichten allemaal!

@ Cheery wat fijn dat je je beter voelt zeg!!

En dan dat heerlijke weer!! Ik ga zondag toch nog even mijn wielrenfiets uit de schuur halen en een stukje proberen!

Wij hebben op de 1e verdieping 3 slaapkamers dus de kleine krijgt een eigen kamertje. Moeten natuurlijk nog wel wat dingen verbouwen.

Kraamzorg heb ik een paar weken geleden al geregeld. Dacht kan maar gedaan zijn.

Dan babynamen.. Meisjes zijn we redelijk uit maar jongensnaam jeetje wat vinden we dat moeilijk.

@ Siska, ik moet ook echt nieuwe broeken, ben nog geen gram aangekomen maar toch zit alles te strak.

Nog leuke plannen dit weekend??
Wij moeten de kraamzorg nog kiezen, dit weekend maar even doen!
Ja jongensnamen zijn moeilijk!!! Mijn vriend heeft een leuke naam, maar om ons kindje nou xxx jr. te noemen
Wij zijn al uit een jongensnaam, maar ik heb het gevoel dat het een meisje is.. hebben jullie dat ook?

Wat een heerlijke berichten over het weer, klein beetje jaloers. Hier ligt nog een meter sneeuw, maar het wordt morgen voor het eerst sinds oktober boven nul, dus lente is in zicht.
Ja ik kijk al uit naar het zonnetje!!

Hier nog niet echt over namen gehad, nu wel een het liefste babynamen boek, wie weet helpt het wat! blijft heel moeilijk!

In het begin dacht ik een jongen, maar heb nu ook gevoel een meisje.... geen idee!! :P

Ben nu aan het kijken naar kinderopvang, is echt meg duur! beetje jammer... maar goed moet wel :P en kijk naar mogelijkheid van ouderschapsverlof maar dat is i.p voor maar 1 jaar, en alleen met accoord van werkgever kan je dat uitsmeren over meerdere jaren, dus wil niet altijd zeggen dat het mag... dus nog ff goed denken wat we gaan doen!!

Jullie je dagen al bedacht?
Wenn: ik werk nu twintig uur per week, alleen nu heel onregelmatig en dat zal wel moeten gaan veranderen, voor alle collega's met kinderen kan dat, dus ik verwacht voor mezelf daar geen problemen......

Mijn moeder wil een dag gaan oppassen en mijn. Schoonmoeder twee of drie dagen, die past nu ook al twee dagen op mijn nichtje van vier maanden en ze vind het geweldig! dus dat wordt geen probleem., bovendien kan het ook nog zijn dat ik op zaterdag moet werken en dan is mijn man gewoon thuis, dus ik heb een behoorlijk luxe situatie denk ik.

Crèche of opvang zou ik wel willen vanaf een jaar of twee, dan gaan ze toch ook samen spelen en zo, maar voor de eerste anderhalf jaar hoeft het wat mij betreft niet als het anders kan.

Wat betreft het geslacht, ik denk de ene dag het ene en de andere dag het andere, dus eerlijk gezegd geen idee...... Wel onwijs nieuwsgierig! (Nog even anderhalve week wachten op de nipt uitslag, dan weet ik dit ook!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven