Lamp boven eetkamertafel

01-08-2010 05:29 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had altijd een klein, vierkant tafeltje (met 2 rieten stoelen) waar ik 2 kleine, melkglas lampjes boven had hangen.

Nu krijg ik een grote, houten tafel van 160 cm lang met stoelen die met een antracieten stof bekleed zijn.

Ik heb alleen geen idee welke lamp(en) ik het beste boven mijn tafel kan hangen. Het lijkt me wel mooi om 2 dezelfde (grote) lampekappen op te hangen, maar is dat mooi? Of misschien 4 strakke lampjes op een rij?

Mijn woonkamer (waar ook eettafel in staat) heeft nog niet zoveel kleur. Wat witte meubelen (boekenkast, bureau), grijze bank en dus de houten tafel. Misschien is een felgekleurde lamp mooi?

Wat hebben jullie boven de tafel hangen?
Bij nader inzien vind ik die bovenste twee dus echt alleen mooi boven een eettafel in een tuin of in de zomer. In ieder ander interieur kan het mooi staan, behalve bij mij.

De onderste vind ik wel een goed maar dan met een dunne plasticverf zodat het minder plastic lijkt. Het doorschijnende is het mooie van die lamp.

Google stalkt mij....
Alle reacties Link kopieren
quote:emaille schreef op 01 augustus 2010 @ 07:47:

Maar zo groot is 160 niet hoor. Kroonluchter is misschien wat overdreven.

Kroonluchters heb je in allerlei soorten, maten, kleuren, landelijk, heel chique of juist robuust. Dat is het leuke aan kroonluchters.

Ik vind van venetiaans glas heel mooi. Maar ik vind ze ook mooi als ze in echt Delfts blauw zijn gemaakt.

Ik denk dat wat betreft kroonluchters voor iedereen wel iets te vinden is, maakt niet uit wat voor smaak je hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven