Lamp boven eetkamertafel
zondag 1 augustus 2010 om 05:29
Ik had altijd een klein, vierkant tafeltje (met 2 rieten stoelen) waar ik 2 kleine, melkglas lampjes boven had hangen.
Nu krijg ik een grote, houten tafel van 160 cm lang met stoelen die met een antracieten stof bekleed zijn.
Ik heb alleen geen idee welke lamp(en) ik het beste boven mijn tafel kan hangen. Het lijkt me wel mooi om 2 dezelfde (grote) lampekappen op te hangen, maar is dat mooi? Of misschien 4 strakke lampjes op een rij?
Mijn woonkamer (waar ook eettafel in staat) heeft nog niet zoveel kleur. Wat witte meubelen (boekenkast, bureau), grijze bank en dus de houten tafel. Misschien is een felgekleurde lamp mooi?
Wat hebben jullie boven de tafel hangen?
Nu krijg ik een grote, houten tafel van 160 cm lang met stoelen die met een antracieten stof bekleed zijn.
Ik heb alleen geen idee welke lamp(en) ik het beste boven mijn tafel kan hangen. Het lijkt me wel mooi om 2 dezelfde (grote) lampekappen op te hangen, maar is dat mooi? Of misschien 4 strakke lampjes op een rij?
Mijn woonkamer (waar ook eettafel in staat) heeft nog niet zoveel kleur. Wat witte meubelen (boekenkast, bureau), grijze bank en dus de houten tafel. Misschien is een felgekleurde lamp mooi?
Wat hebben jullie boven de tafel hangen?
zondag 1 augustus 2010 om 08:29
zondag 1 augustus 2010 om 08:42
zondag 1 augustus 2010 om 09:27
quote:emaille schreef op 01 augustus 2010 @ 07:47:
Maar zo groot is 160 niet hoor.
Nee weet ik, het liefst had ik een tafel van 180 cm, maar dat past niet in de kamer. Maar voor MIJ is hij wel groot vergelijken met de vorige tafel.
Daffyduck, ik zie mooie lampen staan. Dat met hout eronder vind ik erg leuk.
Liesse, ik ben bang dat het mijn tafel kleiner doet lijken als ik een lampp OP tafel zet. Heb je je lamp in het midden staan of aan de kop van de tafel? Op zich heel origineel!!
Maar zo groot is 160 niet hoor.
Nee weet ik, het liefst had ik een tafel van 180 cm, maar dat past niet in de kamer. Maar voor MIJ is hij wel groot vergelijken met de vorige tafel.
Daffyduck, ik zie mooie lampen staan. Dat met hout eronder vind ik erg leuk.
Liesse, ik ben bang dat het mijn tafel kleiner doet lijken als ik een lampp OP tafel zet. Heb je je lamp in het midden staan of aan de kop van de tafel? Op zich heel origineel!!
zondag 1 augustus 2010 om 10:04
Sam, let ook op hoeveel lichtpunten je hebt. Als je 1 stekkerdoos op je plafond hebt, maar je wil 4 aparte lampjes, kan dat minder mooi zijn, omdat je dan veel snoeren over je plafond hebt lopen. Maar wat is jouw stijl verder? Ik vind 't prachtig om een lamp met 'n glazen kap in een kleur boven de tafel te hangen. Ga eens bij de bouwmarkt kijken, praxis, karwei, hornbach.
Liesse, heb jij zo'n paddestoellamp? Fantastisch! Hoe doe je dat met de snoer? Of staat je tafel tegen de muur?
Liesse, heb jij zo'n paddestoellamp? Fantastisch! Hoe doe je dat met de snoer? Of staat je tafel tegen de muur?
zondag 1 augustus 2010 om 10:35
quote:Honingvogel schreef op 01 augustus 2010 @ 09:50:
Hiervoor had ik 2 witte hangen met een zilveren bloemmotief.
Dat lijkt me ook wel mooi.
Ik zag laatst ergens een foto van 2 gekleurde lampekappen en dat stond heel mooi.
Hoe lang is jouw tafel? Misschien is mijn tafel er te kort voor. Of het doet de tafel juist langer lijken, geen idee eigenlijk.
Ik heb op mijn slaapkamer op elk nachtkastje een rode lamp van Ikea. Staat erg mooi/warm maar wel hoerig maar ik zorg er wel voor dat niemand dat ziet van buitenaf. Hahaha!
Hiervoor had ik 2 witte hangen met een zilveren bloemmotief.
Dat lijkt me ook wel mooi.
Ik zag laatst ergens een foto van 2 gekleurde lampekappen en dat stond heel mooi.
Hoe lang is jouw tafel? Misschien is mijn tafel er te kort voor. Of het doet de tafel juist langer lijken, geen idee eigenlijk.
Ik heb op mijn slaapkamer op elk nachtkastje een rode lamp van Ikea. Staat erg mooi/warm maar wel hoerig maar ik zorg er wel voor dat niemand dat ziet van buitenaf. Hahaha!
zondag 1 augustus 2010 om 10:38
quote:Ann Liv schreef op 01 augustus 2010 @ 10:04:
Sam, let ook op hoeveel lichtpunten je hebt. Als je 1 stekkerdoos op je plafond hebt, maar je wil 4 aparte lampjes, kan dat minder mooi zijn, omdat je dan veel snoeren over je plafond hebt lopen.
Dat is waar. Tenzij het uit 1 snoer komt (dan zitten de lampen aan een ijzeren stellage bv).
De rest van de woning is aardig strak. Ik woon er nog niet. Ik wil het juist warm maken met gekleurde kussentjes, kaarsen en wat houten dingen. Misschien juist met een vrolijk gekleurde lampekap (of 2).
Sam, let ook op hoeveel lichtpunten je hebt. Als je 1 stekkerdoos op je plafond hebt, maar je wil 4 aparte lampjes, kan dat minder mooi zijn, omdat je dan veel snoeren over je plafond hebt lopen.
Dat is waar. Tenzij het uit 1 snoer komt (dan zitten de lampen aan een ijzeren stellage bv).
De rest van de woning is aardig strak. Ik woon er nog niet. Ik wil het juist warm maken met gekleurde kussentjes, kaarsen en wat houten dingen. Misschien juist met een vrolijk gekleurde lampekap (of 2).
zondag 1 augustus 2010 om 11:12
Ik had drie lampjes boven mijn 2 meter lange tafel hangen en stootte er telkens mijn hoofd tegenaan. Hoger hangen zag er lijp uit.
Nu staat de tafel met een kopse kant tegen de muur en heb ik daar een heel mooie muurlamp opgehangen. Voor mij perfect: ik stoot mijn hoofd niet meer, en heb toch voldoende licht op de tafel.
Nu staat de tafel met een kopse kant tegen de muur en heb ik daar een heel mooie muurlamp opgehangen. Voor mij perfect: ik stoot mijn hoofd niet meer, en heb toch voldoende licht op de tafel.
zondag 1 augustus 2010 om 12:37
Als je er nog niet woont, zou ik niet nu al nieuwe lampen gaan kopen. Ik merk altijd als ik er zit wat wel en niet handig is, dus eerst even provisorisch oplossen en dan bedenken wat het beste in de ruimte past. Je weet dan ook hoe je muren eruit zien (misschien besluit je om een muur een felle kleur te geven?) en hoe de tafel het beste in de ruimte kan staan.
Juist de kleinere dingen kan je vaak beter bekijken als je de ruimte ingericht hebt. Tenzij je heel goed bent in het inrichten van een huis natuurlijk, interieurarchitecten snappen ook zonder de ruimte hoe dingen uitpakken. Ik kan dat vaak beter ter plekke
Succes en veel plezier in je nieuwe huis!
Juist de kleinere dingen kan je vaak beter bekijken als je de ruimte ingericht hebt. Tenzij je heel goed bent in het inrichten van een huis natuurlijk, interieurarchitecten snappen ook zonder de ruimte hoe dingen uitpakken. Ik kan dat vaak beter ter plekke
Succes en veel plezier in je nieuwe huis!
dinsdag 11 maart 2014 om 13:50
quote:Anita1973 schreef op 01 augustus 2010 @ 09:54:
Onze tafel is iets groter dan 2 meter en daar hangen 3 lampen boven.
Mooie kappen in een creme kleur met een bruin motiefje in.
Beste Anita, mag ik vragen wat de grootte/diameter van de lampen is? Ik heb een wit steigerhouten eettafel van 2 meter lang en 1 meter breed en vind dit (zie onderstaande link) echt geweldig mooie lampen. maar ik twijfel of dat ik er één van 70cm (diameter) of 2 van 40cm wil aanschaffen…
http://www.lampenlicht.nl/hanglamp-magn ... ilver.html
Onze tafel is iets groter dan 2 meter en daar hangen 3 lampen boven.
Mooie kappen in een creme kleur met een bruin motiefje in.
Beste Anita, mag ik vragen wat de grootte/diameter van de lampen is? Ik heb een wit steigerhouten eettafel van 2 meter lang en 1 meter breed en vind dit (zie onderstaande link) echt geweldig mooie lampen. maar ik twijfel of dat ik er één van 70cm (diameter) of 2 van 40cm wil aanschaffen…
http://www.lampenlicht.nl/hanglamp-magn ... ilver.html
dinsdag 11 maart 2014 om 13:52
quote:naatb schreef op 11 maart 2014 @ 13:50:
[...]
http://www.lampenlicht.nl/hanglamp-magn ... ver.htmlIk denk dat er na 4 jaar wel al een lamp hangt.
[...]
http://www.lampenlicht.nl/hanglamp-magn ... ver.htmlIk denk dat er na 4 jaar wel al een lamp hangt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 11 maart 2014 om 14:49
Lampen!!!!! Hier zijn er weer een paar.
Deze komen van 10x creatief met Ikea (passie voor wonen.) Maar volgens mij kan het ook met andere. Leuk idee is ook de kralenketting die als klerenhanger (als een roede van gordijn, maar dan voor kleding) wordt gebruikt.
En deze lamp kost weinig bij Ikea. Is er in twee maten.
Deze komen van 10x creatief met Ikea (passie voor wonen.) Maar volgens mij kan het ook met andere. Leuk idee is ook de kralenketting die als klerenhanger (als een roede van gordijn, maar dan voor kleding) wordt gebruikt.
En deze lamp kost weinig bij Ikea. Is er in twee maten.