Geld & Recht alle pijlers

kantonrechtersformule

12-03-2014 07:44 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
beste,

nav een eerdere vraag over deze formule ben ik benieuwd hoe het in dit geval is.

Als je in 2012 te horen hebt gekregen dat het bedrijf uiteindelijk opgeheven gaat worden, en de opheffing vindt plaats in 2016, wordt dan de regelgeving mbt de kantonrechtersformule uit 2012 of 2016 gehanteerd?

Dit alles natuurlijk wanneer er in de tussentijd geen nieuwe werkgever gevonden is en je dus echt het licht uit gaan doen.

alvast dank voor de antwoorden
Ligt aan de reden van de opheffing. Als het wegens economische omstandigheden is en er gewoon geen geld meer is dan kan de rechter besluiten dat er geen kantonrechtersformule is.

Toen mijn vader zijn bedrijf moest sluiten was dat er ook niet voor de medewerkers
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ik betwijfel ten zeerste of je uberhaupt een kantonrechtersformule meekrijgt. Ik zou er in ieder geval zeker niet op wachten TO.
Hangt er vanaf ontslag om bedrijfeconomische redenen is soms een proforma procedure waarbij geen enkele ontslagvergoeding wordt betaald.

Gaan er veel mensen uit? Dan moet e.a. mogelijk via een sociaal plan worden geregeld.

De kantonrechtersformule is geen recht, eerder mazzel wanneer je het mee krijgt en afhankelijk van welke ontslagprocedure wordt gevolgd kun je ook niets krijgen of veel minder.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
nee is niet vanwege bedrijfseconomische redenen.

moederbedrijf heeft besloten dat huidige bedrijfsvoering niet langer "preferred method" is. Bedrijf wordt in clusters overgedragen naar nieuwe eigenaren.

Kantonrechtersformule is toegezegd voor diegene die aan het eind nog "over" zijn, aankomende veranderingen in regelgeving zijn reden voor mijn vraag. Kan voor sommige binnen bedrijf flink andere uitkomst betekenen tov huidige regelgeving.
quote:koningswens schreef op 12 maart 2014 @ 08:41:

Kantonrechtersformule is toegezegd voor diegene die aan het eind nog "over" zijn, aankomende veranderingen in regelgeving zijn reden voor mijn vraag. Kan voor sommige binnen bedrijf flink andere uitkomst betekenen tov huidige regelgeving.En die toezegging heb je zwart-op-wit?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 12 maart 2014 @ 09:00:

[...]

En die toezegging heb je zwart-op-wit?ja
wat staat er precies over op papier? dat maakt in deze nou net het verschil.
Ik denk dat de kantonrechtersformule gebruikt wordt die op het moment dat jij je vaststellingsovereenkomst tekent geldt.
Bij een reorganisatie-ontslag heb je in de basis nergens recht op. De werkgever kan een vergunning aanvragen en bij het verkrijgen daarvan de medewerkers zonder afscheidspremie op straat zetten. Als zij wel een premie willen toekennen, dan is dat dus "extra".

In principe geldt dat de regels worden toegepast zoals deze op het moment van ontslagaanzegging van toepassing zijn. Als de werkgever daar vanaf wil wijken, dan mag dat. En als die toezegging nu al wordt gedaan, dan zou ik de werkgever vriendelijk verzoeken om dat op papier te laten zetten. Want een toezegging is nog geen afspraak en dat betekent dat je vooralsnog nergens op terug kunt vallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven