Ik heb me laten gaan :(
donderdag 13 maart 2014 om 20:19
Ik voel me zo klote, wil het even van me afschrijven.
Ik had een broer. Had ja, want 4 jaar geleden is hij overleden. Heel onverwacht en heel plotseling. 28 jaar oud.
Nog steeds doet het pijn maar het beheerst niet (meer) mijn dagelijks leven.
Vandaag is het precies 4 jaar geleden dat hij overleed. Zijn beste vriend had een foto op Facebook gezet en hier een mooi bericht onder gezet.
Ik zat in de bus naar mijn werk en las dat bericht. Natuurlijk deed het me pijn. Ik zoomde de foto in om mijn broer goed te kunnen bekijken. Zitten er twee tienergrietjes achter me die ineens in mijn oor schreeuwen "dat ik nooit zo'n knappe jongen kan krijgen". Ik werd zo ontzettend boos, normaal ben ik helemaal niet zo. Ik schaam me diep maar heb het kind bij haar kin gegrepen en geschreeuwd dat die knappe jongen mijn overleden broer is.
De hele bus keek natuurlijk. Misschien wel omdat het te genant voor woorden was. Nu baal ik dat ik mezelf zo heb laten gaan.
Wilde het verhaal even kwijt.
Ik had een broer. Had ja, want 4 jaar geleden is hij overleden. Heel onverwacht en heel plotseling. 28 jaar oud.
Nog steeds doet het pijn maar het beheerst niet (meer) mijn dagelijks leven.
Vandaag is het precies 4 jaar geleden dat hij overleed. Zijn beste vriend had een foto op Facebook gezet en hier een mooi bericht onder gezet.
Ik zat in de bus naar mijn werk en las dat bericht. Natuurlijk deed het me pijn. Ik zoomde de foto in om mijn broer goed te kunnen bekijken. Zitten er twee tienergrietjes achter me die ineens in mijn oor schreeuwen "dat ik nooit zo'n knappe jongen kan krijgen". Ik werd zo ontzettend boos, normaal ben ik helemaal niet zo. Ik schaam me diep maar heb het kind bij haar kin gegrepen en geschreeuwd dat die knappe jongen mijn overleden broer is.
De hele bus keek natuurlijk. Misschien wel omdat het te genant voor woorden was. Nu baal ik dat ik mezelf zo heb laten gaan.
Wilde het verhaal even kwijt.
donderdag 13 maart 2014 om 20:22
donderdag 13 maart 2014 om 20:23
donderdag 13 maart 2014 om 20:24
Nou Minnimouse, ik kan me helemaal voorstellen dat je dat meisje heel graag wilde vertellen hoe het precies zit... En ik kan me zo voorstellen dat andere mensen in de bus er net zo over dachten.
Denk maar zo dat je die meisjes een goede levensles hebt geleerd...
En ik acht de kans dat jou dit nog een keer gebeurt heel erg klein. Je hebt er waarschijnlijk zelf ook wel van geleerd...
Sterkte!!
Denk maar zo dat je die meisjes een goede levensles hebt geleerd...
En ik acht de kans dat jou dit nog een keer gebeurt heel erg klein. Je hebt er waarschijnlijk zelf ook wel van geleerd...
Sterkte!!
donderdag 13 maart 2014 om 20:25
Die mutsen moeten gewoon hun mond houden! Blaten omdat zij vinden dat de hele wereld om hen draait....
Begrijpelijk dat je zo hebt gereageerd, in je emotie doe je soms dingen die je nooit had gedaan als je er rustig over na had kunnen denken.
Jij wat geleerd, zij wat geleerd. Verder niet druk om maken en sterkte!
Begrijpelijk dat je zo hebt gereageerd, in je emotie doe je soms dingen die je nooit had gedaan als je er rustig over na had kunnen denken.
Jij wat geleerd, zij wat geleerd. Verder niet druk om maken en sterkte!
donderdag 13 maart 2014 om 20:26
Die twee dames zullen niet snel weer zulke 'grappige' dingen roepen tegen zomaar iemand.
Ik zou een volgende keer toch tot tien tellen en het heel kalm en rustig aanpakken. Dat maakt namelijk nog meer indruk en jij loopt er dan met een kalm gemoed vandaan. Dubbel 'winst'.
Ik zou een volgende keer toch tot tien tellen en het heel kalm en rustig aanpakken. Dat maakt namelijk nog meer indruk en jij loopt er dan met een kalm gemoed vandaan. Dubbel 'winst'.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 13 maart 2014 om 20:27
Sterkte... wat een nare dag vandaag! Ik kan mij voorstellen dat je zo gereageerd hebt. Jij bent ook maar een mens. De bewuste dames zijn nog jong en hebben de sociale vaardigheden nog niet helemaal onder de knie. Reken er maar op dat dit bewuste meisje haar les ook wel heeft geleerd.. wellicht gingen ze giebelend de deur uit (want samen), maar thuis zal er heus wel over zijn nagedacht.
Niet te lang bij stil staan...denk liever aan de fijne en mooie herinneringen van je broer. Dat is veel belangrijker.. zeker vandaag.
Niet te lang bij stil staan...denk liever aan de fijne en mooie herinneringen van je broer. Dat is veel belangrijker.. zeker vandaag.
donderdag 13 maart 2014 om 20:27
Wat naar voor je!
Stom dat die meiden zich met jou bemoeiden.
Jij h niet fysiek moeten worden, dat is niet oké.
Maar daar doe je nu niets meer aan, behalve jezelf inprenten dat je ook bij heftige emoties van een ander af moet blijven.
Het waren onbekenden, neem ik aan?
Het is gebeuerd, laat het los.
Stom dat die meiden zich met jou bemoeiden.
Jij h niet fysiek moeten worden, dat is niet oké.
Maar daar doe je nu niets meer aan, behalve jezelf inprenten dat je ook bij heftige emoties van een ander af moet blijven.
Het waren onbekenden, neem ik aan?
Het is gebeuerd, laat het los.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
donderdag 13 maart 2014 om 20:28
Wat verdrietig, ik kan me je reactie goed voorstellen.
Toen mijn man met leukemie in het ziekenhuis lag zat in de metro op weg naar hem toe, het ging slecht met hem. Achter mij zaten 2 pubbermeisjes te lachen en te schelden met kanker. Niet 1 keer, niet 2 keer maar rustig 5 keer. Dus ik werd boos en draaide me om of ze daarmee op wilde houden mijn man lag daaraan dood te gaan. En weet je wat ze deden? Ze lachte me uit! Eerlijk gezegd wou ik dat ik daar nog op gereageerd had maar ik sloeg dicht.
Mensen hebben geen benul wat ze soms zeggen.
Toen mijn man met leukemie in het ziekenhuis lag zat in de metro op weg naar hem toe, het ging slecht met hem. Achter mij zaten 2 pubbermeisjes te lachen en te schelden met kanker. Niet 1 keer, niet 2 keer maar rustig 5 keer. Dus ik werd boos en draaide me om of ze daarmee op wilde houden mijn man lag daaraan dood te gaan. En weet je wat ze deden? Ze lachte me uit! Eerlijk gezegd wou ik dat ik daar nog op gereageerd had maar ik sloeg dicht.
Mensen hebben geen benul wat ze soms zeggen.
donderdag 13 maart 2014 om 20:30
Terecht moeten ze zich maar niet dingen zeggen die nergens op slaan en eens nadenken! Snap wel dat je je rot voelt als je normaal niet zo reageert, maar los laten was de emotie en al gebeurd voordat je er waarschijnlijk erg in had, logisch!
Veel sterkte!
Veel sterkte!
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
donderdag 13 maart 2014 om 20:34
Lieve TO . Wat moet dat moeilijk zijn om je broer te moeten missen. En dan vooral op zo'n dag als vandaag.
Wat fijn dat zijn vrienden ook nog steeds aan hem denken en zo'n lief bericht plaatsen.
Onvoorstelbaar wat sommige mensen uit hun strot krijgen zeg! Ik snap echt niet waarom sommige mensen het nodig vinden om iemand de grond in te trappen, en al helemaal niet iemand die je niet kent. Waar is dat nodig voor, ik snap dat echt niet.
Jouw reactie kan ik me goed voorstellen. Je gevoel daarover nu ook. Maar kijk maar eens goed naar mijn foto....... Sommige mensen halen iets in je naar boven.
Sterkte vandaag.
Wat fijn dat zijn vrienden ook nog steeds aan hem denken en zo'n lief bericht plaatsen.
Onvoorstelbaar wat sommige mensen uit hun strot krijgen zeg! Ik snap echt niet waarom sommige mensen het nodig vinden om iemand de grond in te trappen, en al helemaal niet iemand die je niet kent. Waar is dat nodig voor, ik snap dat echt niet.
Jouw reactie kan ik me goed voorstellen. Je gevoel daarover nu ook. Maar kijk maar eens goed naar mijn foto....... Sommige mensen halen iets in je naar boven.
Sterkte vandaag.
donderdag 13 maart 2014 om 20:35
Groot gelijk dat je zo reageerde. Al was het zomaar een jongen, dan vind ik het al ongelofelijk onbeschoft om zoiets te zeggen. In jouw geval lag het ook nog eens anders, en heel gevoelig, en dat risico loop je door zomaar te blèren tegen iemand die je niet kent, over iets waar je niks van weet - dat je een keer de plank heel faliekant misslaat.
Ik zou er geen spijt van hebben, ik hoop dat ze zich achteraf de ogen uit hun kop schamen.
Ik zou er geen spijt van hebben, ik hoop dat ze zich achteraf de ogen uit hun kop schamen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 13 maart 2014 om 20:49
Wat vreselijk van die rotmeiden! Ik hoop dat je ze flink hebt laten schrikken en dat ze nooit meer zoiets achterlijks doen.. Is logisch dat je op zo'n moment even flink uit je slof kan schieten. Niet bij stil blijven staan hoor!
Maar wat mooi dat die vriend ook nog steeds zo aan je broer denkt. Sterkte!
Maar wat mooi dat die vriend ook nog steeds zo aan je broer denkt. Sterkte!