Stront verkouden
woensdag 12 maart 2014 om 13:06
Ik ben ruim 25 weken zwanger en echt stront verkouden, niet 1 maar 2 neusgaten zitten dicht, werd vannacht benauwd wakker omdat ademen steeds moeilijker werd.
Ik heb wel van die baby neusspray maar dat werkt natuurlijk voor geen meter!
Heeft er iemand tips behalve stomen dat ik aankomende nacht tenminste weer wat beter kan slapen.
Loop echt met een soephoofd en ben zooo moe..
Precies vandaag heeft zoon van 1,5 zo'n lekkere dram dag, hij kan er ook weinig aan doen dus ik sleep mijzelf steeds maar van de bank zodat hij ook nog een beetje van het zonnetje geniet, maar het liefst lig ik in bed.
Zo even lekker geklaagd, tips zijn welkom!
Ik heb wel van die baby neusspray maar dat werkt natuurlijk voor geen meter!
Heeft er iemand tips behalve stomen dat ik aankomende nacht tenminste weer wat beter kan slapen.
Loop echt met een soephoofd en ben zooo moe..
Precies vandaag heeft zoon van 1,5 zo'n lekkere dram dag, hij kan er ook weinig aan doen dus ik sleep mijzelf steeds maar van de bank zodat hij ook nog een beetje van het zonnetje geniet, maar het liefst lig ik in bed.
Zo even lekker geklaagd, tips zijn welkom!
woensdag 12 maart 2014 om 13:09
Sommigen zeggen dat een halve ui naast je bed goed helpt, maar als ik hem zelfs onder mijn neus hou merk ik nog geen verschil (behalve dat de hele slaapkamer meurt).
Ik smeer regelmatig wat tijgerbalsem onder mijn neus, dan komt de boel wel los en snuit ik mijn neus een paar keer. Maar even later zit hij weer vol (ik vraag me altijd af waar al dat snot toch vandaan komt..).
Sterkte.
Ik smeer regelmatig wat tijgerbalsem onder mijn neus, dan komt de boel wel los en snuit ik mijn neus een paar keer. Maar even later zit hij weer vol (ik vraag me altijd af waar al dat snot toch vandaan komt..).
Sterkte.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

woensdag 12 maart 2014 om 13:13
Ik weet niet of je dat mag gebruiken gezien je zwangerschap, maar bij mij helpt Otrivin Duo neusspray heel goed.
Wat je wellicht ook kan proberen is een Rhinocaps (groene balletjes die je hoort te gebruiken om te stomen) kapot prikken in een zakdoek, en die zakdoek over je neus leggen. Let op: als je neus schraal is, houdt dit dan niet tegen je neus aan, want dan geeft het een branderig gevoel.
Verder hoorde ik afgelopen week dat het kan helpen om wat bakboter onder je neus te smeren maar dat heb ik zelf niet uitgeprobeerd, en het lijkt me eerlijk gezegd ook niet echt dat dat kan helpen. Anyway; zelfde als de ui, bij de een zal het helpen, bij de ander niet.
Sterkte!
Wat je wellicht ook kan proberen is een Rhinocaps (groene balletjes die je hoort te gebruiken om te stomen) kapot prikken in een zakdoek, en die zakdoek over je neus leggen. Let op: als je neus schraal is, houdt dit dan niet tegen je neus aan, want dan geeft het een branderig gevoel.
Verder hoorde ik afgelopen week dat het kan helpen om wat bakboter onder je neus te smeren maar dat heb ik zelf niet uitgeprobeerd, en het lijkt me eerlijk gezegd ook niet echt dat dat kan helpen. Anyway; zelfde als de ui, bij de een zal het helpen, bij de ander niet.
Sterkte!
woensdag 12 maart 2014 om 13:14
Wat vervelend! Ik heb het ook gehad toen ik 23 wk zwanger was...zat toen in het buitenland en daar is otrivin echt strikt verboden bij zwangerschap. Had toen mijn huisarts in NL gebeld en ik mocht enkel voor de nacht een x per neusgat sprayen met de xylometazoline spray. Maar bij de apotheek daar kwamen ze met een zoutoplossing met een hogere druk spray en die hielp fantastisch! In NL is deze verkrijgbaar als physiomer, ik vond t uiteindelijk veel fijner dan de otrivin. Verder idd een ui naast je bed en heet douchen voor je gaat slapen.
Beterschap!
Beterschap!
woensdag 12 maart 2014 om 13:26
woensdag 12 maart 2014 om 13:28
@dymo, de meningen zijn verdeeld. Mijn verloskundige adviseerde het niet te gebruiken ivm mogelijk verminderde werking placenta. Huisarts idem maar echt in noodgevallen alleen snachts omdat slaaptekort ook slecht is tijdens de zwangerschap. En in Italië waar ik toen was is het gewoon verboden, krijg je het ook echt niet mee van de apotheek!
woensdag 12 maart 2014 om 14:04
woensdag 12 maart 2014 om 14:10
woensdag 12 maart 2014 om 14:42
quote:amperbroekies schreef op 12 maart 2014 @ 14:12:
Dan haal ik een neusspray met xylometazoline die ik gebruik voor de nacht! Bedankt!
Zwangerschap en borstvoeding
Xylometazoline HCl Sandoz neusspray 1,0 mg/ml kan voor zover bekend zonder gevaar volgens
voorschrift en niet langer dan een week worden gebruikt tijdens de zwangerschap. Opname in het
bloed vanuit het neusslijmvlies kan optreden, maar blijft meestal zonder nadelige gevolgen voor u
en het ongeboren kind. Voorzichtigheid is geboden wanneer u last heeft van een hogere bloeddruk
of er sprake is van een verminderde doorbloeding van de placenta (moederkoek). Bij langdurig
gebruik van hoge doseringen kan een verminderde doorbloeding van de placenta niet worden
uitgesloten.
(enne... slaap lekker!)
Dan haal ik een neusspray met xylometazoline die ik gebruik voor de nacht! Bedankt!
Zwangerschap en borstvoeding
Xylometazoline HCl Sandoz neusspray 1,0 mg/ml kan voor zover bekend zonder gevaar volgens
voorschrift en niet langer dan een week worden gebruikt tijdens de zwangerschap. Opname in het
bloed vanuit het neusslijmvlies kan optreden, maar blijft meestal zonder nadelige gevolgen voor u
en het ongeboren kind. Voorzichtigheid is geboden wanneer u last heeft van een hogere bloeddruk
of er sprake is van een verminderde doorbloeding van de placenta (moederkoek). Bij langdurig
gebruik van hoge doseringen kan een verminderde doorbloeding van de placenta niet worden
uitgesloten.
(enne... slaap lekker!)