Uittredingen geest uit lichaam

14-03-2014 11:25 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week heb ik een hele heftige paniekaanval gehad waarvan ik nu nog aan het bijkomen ben. Maar wat ik die nacht had vond ik wel heel vreemd. Ik was wakker, en ik had het gevoel dat mijn geest zich uit mijn lichaam probeerde te werken. Ik dacht nog ok, dat was het, laat maar gaan, heel berustend zonder emotie. Op een gegeven moment kreeg ik een schok door mijn lichaam en was ik weer terug. Dit gebeurde 3 tot 4 keer. Ik wist niet wat ik meemaakte, ik dacht aan een psychose of dissociatie, maar mijn behandelaar had het over uittreding van de geest uit het lichaam. Ik stond daar echt van te kijken, want zij is een heel nuchter mens en ik ben ook niet bekend met dat soort dingen.

Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben, ik zou ze graag horen, ik wil er graag meer van weten en ik hoop dat het me niet meer gebeurt.
Wat had je gevraagd dan, Isis? Het was toch niet off-topic?
Ga in therapie!
Ik begrijp niet waarom er gemodereerd moet worden. TO misschien kan je het bij je volgende consult vragen wat de VP bedoelde en of dat wel een objectieve, onderbouwde conclusie is die ze trekt. Je kan ook aangeven dat jij er niet in gelooft en het niet waardeert dat je behandelaar je zo'n richting op manoeuvreert. Ik zou me niet bepaald serieus genomen voelen
Salander, ik denk dat je je af moet vragen wat voor mensbeeld je hebt om te weten waar je de verklaring moet zoeken.

Geloof je in 'wij zijn ons brein'? Dan zou ik googelen op slaapverlamming en op hyperventilatie.

Geloof je in de ziel, of in een astraal lichaam, dan kun je googelen op uittreding.

Geloof je dat de mens bestaat uit energie, en dat je kunt voelen (of zien) waar die energie ongeveer zit, dan kun je googelen op chakra's en aura's.

Maar in alledrie gevallen zou ik zeggen: geen paniek. Geen van de verklaringen betekent dat je gek of psychotisch aan het worden bent. Zelfs al is het uittreding, of zit je aura door de war: met een keer diep ademhalen ben je gewoon weer terug.

Uittreden is trouwens helemaal niet zo makkelijk. In mijn puberteit was ik er zeer in geïnteresseerd en heb ik er hard op geoefend - er doen verhalen de ronde over hoe je dit zou moeten doen - maar het is me nog nooit gelukt. Wel heb ik bij een bepaalde manier van ademen wel eens het gevoel gehad dat ik een grotere afstand tot mijn lichaam had, maar dat ging meteen weer over als ik anders ging ademen. De schok die jij beschrijft, ken ik van slaapverlamming.
quote:lamaatje schreef op 14 maart 2014 @ 12:19:

[...]

Echt niet, pas als het koord loslaat.

Dat kun je niet zeggen..' Echt niet'.

Zo' n koord is iets waar je in kunt geloven, niet iets wat er is. Net als God. Ik heb m nooit gezien. Zowel God niet als dat koord. Dus je stelligheid vind ik niet op zijn plaats.
Jij misschien niet, maar paranormaal begaafden wel.
odi et amo
Er zijn ook mensen die heilig in kabouters geloven, die beweren ook dat ze ze hebben gezien. Geloof jij die ook?
Ik geloof overigens ook niet in paranormaal begaafd zijn. Wel in mensen die kwetsbaar zijn en die heel graag iets willen geloven en dan dus dingen gaan zien en beleven. En mensen die daar dankbaar gebruik van maken.
Dan zijn we uitgepraat hè Whopper.
odi et amo
Iedereen mag geloven wat ie wil maar ik vind het heeeeel kwalijk dat een psychiater en een psychiatrisch verpleegkundige zich niet bij de feiten houden.
quote:funkyfun schreef op 14 maart 2014 @ 19:13:

Iedereen mag geloven wat ie wil maar ik vind het heeeeel kwalijk dat een psychiater en een psychiatrisch verpleegkundige zich niet bij de feiten houden.Ik vind het überhaupt kwalijk als artsen zich niet aan de feiten houden.
quote:lamaatje schreef op 14 maart 2014 @ 19:11:

Dan zijn we uitgepraat hè Whopper.Jep. Tenzij jij mij een kabouter kunt tonen.
TO, als je meer over dit onderwerp wilt weten, dan kun je beter op een spiritueel forum zoeken. Daar kom je mensen tegen die je hier meer over dit onderwerp en jou ervaring kunnen vertellen.
quote:whopper schreef op 14 maart 2014 @ 19:15:

[...]

Jep. Tenzij jij mij een kabouter kunt tonen. Die ga je zelf maar zoeken hoor
odi et amo
Waarom perse naar een paranormaal forum? Dat kan je beter vooral doen als je op zoek bent naar paranormale antwoorden. Indien dat je doel niet is, dan werkt dit forum ook prima. Hier zitten allerlei soorten mensen.

Ik heb dus iets soortgelijks meegemaakt (denk ik) en dat heeft ongetwijfeld meer te maken met oververmoeidheid en rare spelletjes die een brein kan spelen tijdens een droom, dan wat anders.
quote:lamaatje schreef op 14 maart 2014 @ 19:18:

[...]

Die ga je zelf maar zoeken hoor

Heb ik al gevonden. Wonen naast God.

Even zonder gekheid, ik ben nu eenmaal van t eerst zien dan geloven. Maar ik vind je nog steeds aardig hoor
quote:whopper schreef op 14 maart 2014 @ 19:14:

[...]

Ik vind het überhaupt kwalijk als artsen zich niet aan de feiten houden.Dat bedoel ik.
quote:whopper schreef op 14 maart 2014 @ 19:22:

[...]

Heb ik al gevonden. Wonen naast God.

Even zonder gekheid, ik ben nu eenmaal van t eerst zien dan geloven. Maar ik vind je nog steeds aardig hoor Trouwen ?
odi et amo
Salander,weet je zeker dat het geen slaapverlamming was?

Dat kan namelijk ook erg beangstigend zijn.

De keren dat ik het had zag ik de slaapkamer om me heen maar kon me niet bewegen,ik probeerde dan te schreeuwen maar er kwam geen geluid uit mijn keel,duurde een paar minuten en dan werd ik écht wakker..
quote:Imazigen schreef op 14 maart 2014 @ 19:16:

TO, als je meer over dit onderwerp wilt weten, dan kun je beter op een spiritueel forum zoeken. Daar kom je mensen tegen die je hier meer over dit onderwerp en jou ervaring kunnen vertellen.Dan vergeet je dus dat TO psychische klachten heeft (anders loopt ze niet bij de psychiater). Lijkt me niet dat een spiritueel forum dan echt handig is.
Whopper

En waarom kan dat niet gezegd worden?

Je moet dan niet letterlijk denken aan een koord, maar ik vond de benoeming heel treffend.

Mijn vader is in januari overleden na lang ziek geweest te zijn.

Lichamelijk was het niets meer, maar hij was nog heel goed bij de tijd op 92 jarige leeftijd.

Wilde niets weten over leven na de dood en alles wat er maar een beetje mee te maken heeft. Een paar dagen voor zijn dood vertelde hij dat hij zich zelf had zien liggen in zijn bed van een afstand, hoorde engelenmuziek, ging door een soort poort. Heeft zichzelf met kracht weer terug door de poort gewrongen en was weer terug. Ik was tijdens dit gebeuren er niet bij.

3 dagen er na was ik er wel en heb gezegd dat hij los moest laten.

En dat is voor mij het koord waar lamaatje het over heeft.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, toen ik 20 jaar terug heel moe was, zag ik mezelf op bed liggen (ik had geen drugs gebruikt)

Volgens mij is het bij slechter geaarde mensen (zoals ik helaas) zo, dat als diegene heftige emoties meemaakt, de geest uit het lichaam wil.

Ik heb toen tegen mezelf gezegd dat ik dit nooit weer wilde en het is ook nooit meer gebeurd.

Maar m.i heeft het dus alles te maken met heftige emoties en moeheid.
De keren dat ik slaapverlamming had was ook in periodes van hevige stress en vermoeidheid.
quote:marcellav schreef op 14 maart 2014 @ 19:32:

Whopper

Je moet dan niet letterlijk denken aan een koord, maar ik vond de benoeming heel treffend.

Lichamelijk was het niets meer, maar hij was nog heel goed bij de tijd op 92 jarige leeftijd.

Wilde niets weten over leven na de dood en alles wat er maar een beetje mee te maken heeft. Een paar dagen voor zijn dood vertelde hij dat hij zich zelf had zien liggen in zijn bed van een afstand, hoorde engelenmuziek, ging door een soort poort. Heeft zichzelf met kracht weer terug door de poort gewrongen en was weer terug. Ik was tijdens dit gebeuren er niet bij.

En dat is voor mij het koord waar lamaatje het over heeft.Ik bedoel wel letterlijk een koord, maar wel in energetische zin, dwz in energie. Niet een koord dat je vast kan pakken.
odi et amo
quote:marcellav schreef op 14 maart 2014 @ 19:32:

Whopper

En dat is voor mij het koord waar lamaatje het over heeft.Wat mij betreft kan dat alles geweest zijn. Maar ik geloof niet in koorden. Ik werk wel met stervende mensen die nog niet willen gaan, stervenden die er klaar vor zijn, onlangs zijn mijn beide ouders overleden, die wilden ook nog niet dood maar koorden....? Nee. Niet gespot.
quote:miedo schreef op 14 maart 2014 @ 19:39:

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, toen ik 20 jaar terug heel moe was, zag ik mezelf op bed liggen (ik had geen drugs gebruikt)

Volgens mij is het bij slechter geaarde mensen (zoals ik helaas) zo, dat als diegene heftige emoties meemaakt, de geest uit het lichaam wil.

Ik heb toen tegen mezelf gezegd dat ik dit nooit weer wilde en het is ook nooit meer gebeurd.

Maar m.i heeft het dus alles te maken met heftige emoties en moeheid.Dat is ook zo Miedo. Daarom hebben de gevoeligste mensen er ook het snelste last van. En daarom is een goede ademhaling ook zo belangrijk. Ik ben bij tijd en wijle ook heel slecht geaard. Maar veel lopen en bewegen helpen heel goed. En dansen.
odi et amo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven