Echte succes-cadeaus

14-03-2014 20:55 69 berichten
Naar aanleiding van een ander topic werd ik hier benieuwd naar. Wat zijn de meest geniale cadeaus die jullie ooit hebben gekregen? Dingen waarvoor je de gever nog steeds dankbaar bent, en misschien heb/gebruik je het cadeau nog wel?

Ik trap natuurlijk af!

- Mijn eerste set contactlenzen, voor mijn 13e verjaardag van mijn ouders

- Mijn zilveren slavenarmband, gekregen van mijn vriend

- Mijn prachtige verlovingsring, natuurlijk

- Een hele mooie sjaal uit Azië, gekregen van mijn beste vriendin

- Een trouwfoto van opa en oma, gekregen van mijn moeder

- Twee identieke kaarsenstandaards, ooit voor Sinterklaas van mijn ouders

- Mijn zwarte dekbedset met zwarte ornamenten in formaat 220x240, van de moeder van mijn vriend

- Twee platte vierkante zwarte borden, ik serveer er graag meloen met ham op, of gebruik ze voor iets anders speciaals.

En jullie?
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeders ketting van Nefertiti.

Mijn moeder heeft voor haar overlijden ons allen iets persoonlijks cadeau gedaan. Mijn moeder had die ketting altijd om. Ik heb hem een half jaar gedragen, na haar overlijden, daarna kwam de jongste (die zij niet meer heeft meegemaakt) in de ketting-trek-fase ;)

Een Poesie-album van mijn oma.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ketting met een hangertje met mijn naam erop en achterop "opa" kreeg ik de avond voor hij stierf. Draag ik al 10 jaar, nooit een andere ketting...
Ring van Man, gekocht op onze eerste vakantie samen. Was ook één van de weinige dingen die hij voor me kocht zonder vooraf te vragen wat ik zou willen hebben.

Een gouden kruisje, gemaakt van de trouwringen van mijn ouders. Gekregen van mijn moeder nadat ze hertrouwde (mijn vader is overleden). Hoewel ik niet gelovig ben is dat kruisje aan mijn nek vastgeplakt .

Een hartje van stof, gemaakt door Dochter, voor een moederdag. Het meeste heeft de jaren niet overleefd, maar dat hartje dus wel.

En nog wel een paar dingen waar ik heel blij mee was en die ik nog steeds heb staan. Maar dit zijn toch wel de meest dierbare.
Iedere dag een kadootje van mijn ma in mijn kraamweek, armbandjes, een doos qualitystreet, een heerlijke parfum, en zo een week lang. Was echt heel erg lief en persoonlijk.
Heb trouwens wel meer.

Ring die mijn moeder kreeg op haar 17e van mijn opa, heb ik nu gekregen.

Helft van mijn oma's trouwring (was een brede ring, andere helft heeft mn zusje)

Kookboek van Wannee van mn peettante

Onze kat, gekregen van mijn zwager.

De gordijnen van onze slaapkamer van mn schoonouders, haha!
SpringDing: Wat lief, een ijsbeerknuffeltje

suzyqfive, wat bijzonder. En kleine kinderen en sieraden zijn doorgaans geen goede combinatie inderdaad... Wat spijtig dat je moeder je jongste niet meer mee heeft mogen maken

lovemadness: oh hier krijg ik tranen van. Ik kan me voorstellen dat je het kettinkje koestert.

Exces, dat is speciaal, een ring van de eerste vakantie en het kruisje gemaakt van de trouwringen. En lief, een hartje van stof voor moederdag
Eigenlijk zijn vooral de 'zomaar!' cadeaus bij mij altijd een succes. Ik bedoel de cadeaus die je zomaar van iemand krijgt, onder het mom van 'ja ik zag dit, en ik dacht meteen aan jou!'

Dan voel ik me altijd heel speciaal en dan word ik heel warm van binnen, of het nu klein is of groot, grappig of serieus. Dat zijn de succes-cadeaus voor mij.

Pff, sorry, ik ben gewoon heel erg emotioneel ingesteld wat dat soort dingen betreft.

Wat een mooie cadeaus beschrijven jullie allemaal zeg. Dáár word ik ook warm van van binnen. Goed topic!
Mijn trouwring, een heel mooi beeldje van man gekregen na de geboorte van dochter, draagdoek van 2 goede vriendinnen. Ehhh verder een schilderij van mijn oma gekregen war ik van kinds af aan al mooi vond.

Een gouden armband van dezelfde oma, draag hem nooit want niet mijn stijl, maar bijzonder vanwege de gelegenheid en omdat zij hem weer van haar ouders had gehad.
Tricella: Leuk is dat he, als iemand echt aan je denkt. Laatst was de Robijn-wasverzachter in de aanbieding en toen stond een goede vriendin voor mijn neus met twee flacons, die kreeg ik van haar Vond het zo lief dat ze aan mij had gedacht!

Floortje_1981: Wat een mooie cadeaus beschrijf je. Wat leuk om een armband te hebben die nog van je overgrootouders is geweest!
Ik heb ook een prachtige ring van mijn overgrootmoeder die op de 18e verjaardag doorgegeven wordt aan de dochter. Over 16 jaar zal die dus naar mijn dochter gaan. Hoop dat zij er net zo blij mee is als ik!
quote:Floortje_1981 schreef op 14 maart 2014 @ 21:42:

Mijn trouwring, een heel mooi beeldje van man gekregen na de geboorte van dochter, draagdoek van 2 goede vriendinnen. Ehhh verder een schilderij van mijn oma gekregen war ik van kinds af aan al mooi vond.

Een gouden armband van dezelfde oma, draag hem nooit want niet mijn stijl, maar bijzonder vanwege de gelegenheid en omdat zij hem weer van haar ouders had gehad.Hier hetzelfde dus, toevallig! En de geboorte van een kind is heel bijzonder dus cadeaus daaraan gerelateerd zijn speciaal, dat geloof ik meteen!
quote:Floortje_1981 schreef op 14 maart 2014 @ 21:51:

Ik heb ook een prachtige ring van mijn overgrootmoeder die op de 18e verjaardag doorgegeven wordt aan de dochter. Over 16 jaar zal die dus naar mijn dochter gaan. Hoop dat zij er net zo blij mee is als ik!Wat een ontzettend MOOIE traditie! Ik hoop dat je dochter er over zestien jaar heel veel plezier van zal hebben, en dat ze de ring zal koesteren en op haar beurt ook weer door zal kunnen geven
quote:suzyqfive schreef op 14 maart 2014 @ 21:32:

Een Poesie-album van mijn oma.
Bij succes cadeaus dacht ik aan iets heel anders. Mijn eerste ingeving van succescadeau was een cadeau dat altijd goed is. Aan wie je het ook geeft, iedereen is er blij mee! Zo'n cadeau wat altijd goed ontvangen wordt, en dat is hier in het dorp; een cadeaubon van de ijssalon!

Voor mij zelf is het een ringetje dat ik kreeg voor mijn diploma, ringetje was van mijn oma en zij kreeg het ook voor haar diploma, van een vergelijkbare opleiding. Later vonden alle zussen en broers van mijn moeder dat de erfenis van haar materiaal ook naar mij moest gaan. Een trommel knopen, een doos met kant en band, een doosje met garen, een doos met maas- en stopgaren. En oma's naaimandje.
Sandt, zo kun je het ook interpreteren ja Daar had ik zelf nog helemaal niet aan gedacht! Een cadeaubon van de ijssalon zou bij mij ook goed in de smaak vallen, haha!

Wat een toeval dat jij en je oma een vergelijkbare opleiding hebben gedaan En mooi dat jij de ring hebt gekregen.

Vast fijn om al die persoonlijke dingen van je oma te hebben.
Ik heb op mijn 18e een ringetje van mijn moeder gekregen. Het was een ringetje dat zij van haar oma heeft gekregen. De ring is door oma's broer gemaakt van een cent tijdens de 2e wereld oorlog. Het idee erachter vind ik erg mooi. De ring is nu kapot door slijtage, maar ik bewaar hem zorgvuldig.

Verder een klok van de Spice Girls. Deze heb ik van de broer van mijn opa gehad toen hij al erg ziek was. Enkele weken later is hij overleden. Ik was destijds groot fan, maar ook nu dat toch al even geleden is blijf ik de klok bewaren. Weliswaar heb ik de klok niet meer aan de muur, maar toch nog altijd in de kast.
Ik denk toch het Thai Siameesje dat ik van mijn vriend heb gekregen. Ik had mezelf nooit zo'n dure kat cadeau gegeven, maar gezien het karakter van de andere kat was een onderdanig, relaxed type nodig.

Mijn brede, Buddha-achtige ring die ik heb gekregen van mijn vriend. Ik heb 'm nu al 4 jaar en nog steeds vind ik 'm supermooi.
De typmachine waar mijn oma in de jaren '20 van de vorige eeuw op heeft leren typen. Die kreeg ik van haar toen ik hetzelfde werk ging doen als zij 50 jaar eerder deed.

Als ik de linten laat inkten doet hij het weer.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wat mooi sandt, al die persoonlijke spullen van je oma!

En wat een prachtige typemachine Snoesje
kanon, wat een bijzonder verhaal van de ring die tijdens WO2 is gemaakt. Ik kan me voorstellen dat je hem goed bewaart! En wat ontzettend lief, die Spice Girls klok van de broer van je opa

Een Thai Siamees, wat lief van je vriend noah88! En de ring natuurlijk. Zie veel ringen voorbij komen

Snoesje666 wow wat gaaf de typemachine van je oma! Wat speciaal zeg, dat jij als kleindochter 50 jaar later hetzelfde werk ging doen. En wat hij ook nog werkt!
Ik kreeg vorig jaar een nieuwe e-reader op mijn verjaardag van mijn zus nadat ik de vorige kapot had laten vallen. Vond ik zo lief en iedere keer als ik lees denk ik aan mijn lieve zus.
Wat lief van je zus netniet. En een ontzettend mooie gedachte om tijdens het lezen aan je lieve zus te denken
De dames die het over een verlovingsring hebben: hebben jullie een heel luxe ring gekregen?
quote:noah88 schreef op 14 maart 2014 @ 22:23:

De dames die het over een verlovingsring hebben: hebben jullie een heel luxe ring gekregen?Een hele mooie ring van witgoud. De ene kant glanzend, de andere kant mat en in het midden een steentje
Leuk dit!

Idd alles en mooi en waardevol... Maar als ik 2 uitschieters mag noemen;

Een boekje met lieve teksten van vrienden en vriendinnen

Alle kadootjes (ik speel nu vals) die ik heb gekregen tijdens mn zwangerschap, te lief! Vooral de mand kadootjes van mn leerlingen, onverwacht en zo leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven