Kun je zomaar stoppen met de pil?
zaterdag 15 maart 2014 om 12:29
Ik ben inmiddels bijna twee jaar aan de pil. Een aantal weken terug ben ik een andere pil gaan proberen, omdat ik veel last heb van stemmingswisselingen. Nou loop ik al twee weken met enorme hoofdpijn erbij en wil ik het liefst even helemaal stoppen. Kijken of de klachten door de pil komen... Ik ben inmiddels de tweede week van deze strik aan het slikken. Heb gisteren nog wel gemeenschap gehad. Kan ik zomaar met de pil stoppen? Of kan dat niet, omdat er dan een kans is dat ik toch zwanger word?
zaterdag 15 maart 2014 om 12:33
Volgens mij moet je het afbouwen. Ik ben wel in 1x gestopt, maar had toen geen relatie. De zorgen om zwanger te raken had ik niet. Bij jou is het anders, dus denk dat je beter kunt informeren bij de huisarts, die weet ook precies welk type pil je gebruikt. Iedereen kan hier wat zeggen, maar het verschilt toch echt wel per pil.
zaterdag 15 maart 2014 om 12:34
quote:motion_ schreef op zaterdag 15 maart 2014 12:29 Ik ben inmiddels bijna twee jaar aan de pil. Een aantal weken terug ben ik een andere pil gaan proberen, omdat ik veel last heb van stemmingswisselingen. Nou loop ik al twee weken met enorme hoofdpijn erbij en wil ik het liefst even helemaal stoppen. Kijken of de klachten door de pil komen... Ik ben inmiddels de tweede week van deze strik aan het slikken. Heb gisteren nog wel gemeenschap gehad. Kan ik zomaar met de pil stoppen? Of kan dat niet, omdat er dan een kans is dat ik toch zwanger word?Maak de strip gewoon af en begin dan niet met een nieuwe.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
zaterdag 15 maart 2014 om 12:38
zaterdag 15 maart 2014 om 12:38
Maak deze strip af. Overleg met je partner over condoomgebruik, Bestel alvast een paar soorten zodat je kan testen welke jullie fijn vinden voor dat je onbeschermt ben door de pil. Bijvoorbeeld deze: http://www.condoom-anonie ... ondooms-pasante-sensitive
Overleg met je huisarts over andere vormen van anticonceptie. Andere soort pil, spiraal enz.
Overleg met je huisarts over andere vormen van anticonceptie. Andere soort pil, spiraal enz.
Been there, done that, got the T-shirt.

zaterdag 15 maart 2014 om 12:44

zaterdag 15 maart 2014 om 13:00
quote:impala schreef op 15 maart 2014 @ 12:50:
Waarom nog een week doorgaan? Ik zou meteen stoppen. Als je de pil slikt heb je helemaal geen eisprong, dus lijkt me stug dat je dan zwanger kan worden.
Zaadcellen blijven in uitzonderlijke gevallen nog 5-7 dagen leven. In 5-7 dagen na het stoppen met de pil kán het lichaam een eicel produceren; een zwangerschap is dus niet uitgesloten. De kans hierop is in week twee weliswaar vrij klein - de kans is vele malen groter dat ze direct een onttrekkingsbloeding krijgt - maar het zou toch lullig zijn als ze net die ene is.
Slik hem nog een paar dagen door en gebruik in de tussentijd condooms. Kun je daarna veilig stoppen.
Waarom nog een week doorgaan? Ik zou meteen stoppen. Als je de pil slikt heb je helemaal geen eisprong, dus lijkt me stug dat je dan zwanger kan worden.
Zaadcellen blijven in uitzonderlijke gevallen nog 5-7 dagen leven. In 5-7 dagen na het stoppen met de pil kán het lichaam een eicel produceren; een zwangerschap is dus niet uitgesloten. De kans hierop is in week twee weliswaar vrij klein - de kans is vele malen groter dat ze direct een onttrekkingsbloeding krijgt - maar het zou toch lullig zijn als ze net die ene is.
Slik hem nog een paar dagen door en gebruik in de tussentijd condooms. Kun je daarna veilig stoppen.
zaterdag 15 maart 2014 om 13:01
Als je nu stopt dan heb je zeker kans om zwanger te raken (als je in de bijsluiter de 'meerdere pillen vergeten in de tweede week' volgt staat daar dan waarschijnlijk ook zoiets, of neem contact op je met je arts oid). Condooms gaan gebruiken en over een week stoppen is het beste wat je nu kan doen als je wil stoppen.