wanneer baal jij van jezelf?

15-03-2014 17:29 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit onderwerp is vast ooit al eens voorbij gekomen maar ik waag toch maar eens een poging.

In het algemeen ben ik een evenwichtig en daadkrachtig persoon en eigenlijk best tevreden met mezelf. Maar er zijn van die momenten dat ik toch stevig baal van mezelf.

Bijvoorbeeld:

Wanneer ik mij zaterdagavond voorneem morgenochtend vroeg uit de veren te gaan om te gaan hardlopen en dan vervolgens de halve zondagochtend in mijn mandje blijf liggen. (Met een stralend zonnetje achter de gordijnen..)

Wanneer de kinderen vragen of ik een spelletje kom doen en ik zeg "Ik kom zo" en vervolgens nog een half uur blijf forummen

Ik weer om half twee 's nachts de koelkast heb geplunderd..

En zo zijn er legio voorbeelden. Het mag duidelijk zijn dat het bij mij vooral een discipline en prioriteits kwestie is. Wat is jouw baalmoment? En de vervolgvraag is dan natuurlijk "Wat doe je er aan" (en ja, "schop onder je hol" en kom met je luie zuignap van die bank af" had ik ook al bedacht)...
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Als ik in een pashokje sta met dat nare onflatteuze licht en spiegels rondom.
Niet te veel nadenken maar gewoon doen. Dus bijvoorbeeld met hardlopen, niet heel lang twijfelen van wel of niet, maar gewoon gaan. En dan tegen mezelf zeggen dat ik altijd na 5 minuten om kan keren of kan gaan lopen als ik het niet leuk meer vind. En dat is nog nooit gebeurd!

Verder ook de hele 'alles of niets'-instelling loslaten. Nou, jammer, het is niet gelukt om zondagochtend 9 uur te beginnen met rennen/studeren/schoonmaken, maar wat houdt me tegen om alsnog te gaan rennen/studeren/schoonmaken om 12 uur.
Ha, ja dat ken ik. Anderzijds vind ik het juist heel prettig als er een spiegel ín het pashok hangt. Dan hoef ik er niet uit om een spiegel verderop te zoeken (ten overstaan van de halve winkel) en dat er dan ook gelijk zo'n verkoopster op je afschiet. Echt niet altijd behoefte aan....
Als ik weer eens "bang" ben om iets normaals te gaan doen.. (Zoals bv met collegas ergens ver weg overnachten) ik doe het wel maar maak het me zoooo moeilijk...
Dat als ik om 20:30 doodmoe ben,maar het te vroeg vind op te slapen, Ik een uur later er overheen ben en de hele nacht wakker lig.

Dat Ik heel netjes ben, nooit een rommel is thuis, altijd opgeruimd. Maar sleutels wel altijd op vreemde plekken neer leg.

Dat ik Altijd op laatste ( cruciale ) moment, bedenk ik nog moet tanken.

Ik wel een gave heb, zo noemen mensen het.

Maar ik er geen ruk mee doe. Omdat ik er niks aan vind!!

En het zonde vind eigenlijk, dat ik er niks mee doe.

Ik kan om de een of andere manier erg goed tekenen. Van portretten tot dieren in detail..

Vrienden vragen wel eens of ik een foto na wil tekenen. Of andere verzoeken...

Doe het dan wel, maar niet met liefde ( wel liefde voor hun)
Masque, dat is interessant. Jouw baalmoment heeft dus met onzekerheid te maken. Dat is natuurlijk ook een invalshoek.

Ook dat herken ik wel een beetje, maar dan vooral van toen ik jong(er) was. Ouder worden heeft veel nadelen, maar met die extra jaren komt ook meer wijsheid (cliche) en zelfverzekerdheid.... Hoewel dit natuurlijk niet voor iedereen op gaat natuurlijk.
Baal van mijzelf ik regelmatig mijn koffie naast de tafel neer zet, net nog...

Werkt niet
Als ik een domme fout maak.
Aardbeienthee: ik ga morgenochtend hoor! (Zal aan je post denken )
Als ik weer eens aan helve dag loop te malen over het gedrag van anderen. Ik zou dat ik ook eens asociaal kon doen en daar zonder over na te denken mee weg kwam. Ik kan dat niet.

Voorbeeld:

Ik probeer een appartement te boeken, heel vriendelijk wat vragen gesteld. Krijg ik een boekingsbevestiging. De volgende dag draait de verhuurder dat terug.Op mijn reply dat het wel een merkwaardige gang van zaken is krijg ik enkel: not my problem.

Ik zou oprecht willen dat ik wat makkelijker met dit soort dingen om kon gaan. Ik kan hier echt een dag over lopen malen.
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
Als ik weer eens over me heen laat lopen door een of andere stomme vent. Normaal ben ik assertief en sterk, maar in de liefde...ben ik echt te snel te lief
Als ik weer eens diep in de nacht aan het werk ben omdat morgen de deadline is, terwijl dat klusje al 6 weken in mijn bakje ligt. En elke keer weer: doe het meteen, dan ben je hier vanaf! En elke keer weer zit ik tot diep in de nacht om de volgende deadline te halen.... *slaakt diepe zucht*
Clementien, ik zou in zo'n geval broeden op een snedig mailtje wat ik terug kon sturen om vervolgens weer van mezelf te balen dat ik me weer uit de tent heb laten lokken en er niet gewoon 'boven kon staan'... zucht..
Hier nog even eentje van een wat heftiger kaliber:

Baal dat ik destijds niet een gedegen opleiding heb gedaan ( terwijl ik dat wel gekund had) de reden waarom het zo gegaan is doet er nu even niet toe.

Zit op dit moment, na 14 jaren heerlijk te hebben gewerkt, in de WW. Met een bak ervaring maar dus geen passende opleiding. Ben nu 39 en met twee kleine kinderen zie ik me geen HBO studie meer oppakken. Solliciteer me suf maar krijg nergens poot aan de grond. Balen....
Elke keer als ik door het onbewust(echt!) trekken van een boze kop mijn schoonmoeder weer aan het janken heb gekregen
Als ik weer eens de weg kwijt ben geraakt en verdwaald raak. Zonder navigatie ben ik echt nergens.
quote:vera8 schreef op zaterdag 15 maart 2014 17:48 Masque, dat is interessant. Jouw baalmoment heeft dus met onzekerheid te maken. Dat is natuurlijk ook een invalshoek.

Ook dat herken ik wel een beetje, maar dan vooral van toen ik jong(er) was. Ouder worden heeft veel nadelen, maar met die extra jaren komt ook meer wijsheid (cliche) en zelfverzekerdheid.... Hoewel dit natuurlijk niet voor iedereen op gaat natuurlijk. Jaa ik heb eens op vakantie paniekaanvallen gekregen:( ben steeds bang dat dit weer komt terwijl ik er als zooo "overheen" ben:( paniekaanvallen vind ik ook niet eens eng maar het idee dat ik ze weer eng ga vinden wel... Pfffff
Dat ik er pas later achter kom wat een domme fouten ik soms maak. Maar ja zo gaat dat,,,
Als ik weer eens een hele dag zit te woggen als ik thuis werk. Terwijl ik weet dat ik 's avonds het lekkerste werk. Dus ik moet gewoon leren om pas aan het einde van de middag te beginnen en niet de hele dag te klooien, nergens toe te komen en te balen dat het niet lukt.

En wat betreft sporten: ik heb ontdekt dat als ik direct uit mijn werk ga sporten, dat het dan prima lukt. Dus niet eerst naar huis, want dan kom ik er niet meer toe. Misschien moet jij ook zoiets ontdekken?
quote:Doreia schreef op 15 maart 2014 @ 17:56:

Als ik weer eens diep in de nacht aan het werk ben omdat morgen de deadline is, terwijl dat klusje al 6 weken in mijn bakje ligt. En elke keer weer: doe het meteen, dan ben je hier vanaf! En elke keer weer zit ik tot diep in de nacht om de volgende deadline te halen.... *slaakt diepe zucht*Tjoepie, herkenbaar . In het algemeen gaat uitstelgedrag voor mij op, onder mijn eigen gecreeerde fantastische hersenspinsel dat ik zoveel beter presteer onder druk
Baalde net weer dat ik stond te balen. Ik laat iedereen van tafel gaan en geef niemand opdracht te helpen opruimen. En hé, pubers doen dat zelden spontaan! Dochter heel soms wel, maar die vroeg of ze snel kon gaan douchen en haren wassen. Kind heeft heel veel haar en dat is nogal een klusje. Eerst het wassen en dan wachten tot het droog is. Ze slaapt niet graag met nat haar. Maar de jongens liepen ook zo maar weg, en toen deed ik het maar weer. Ik ben soms gewoon niet strikt genoeg!
Ik heb erge moeite met koken, krijg er paniek aanvallen van. Dan baal ik van mezelf. Toch ben ik streng voor mezelf en doe het wel, nodig regelmatig mensen uit om bij me te eten om toch te moeten koken. Het smaakt altijd goed. Maar er gaat een hele boel paniek aan voor af!
Eigenlijk niet zo snel, ik baalde toen ik ernstig ziek werd omdat mijn lichaam me in de steek liet, andere dingen zijn toch min of meer bijzaak, zoals de stofzuigerzak dringend moeten verwisselen en tot de ontdekking komen dat je geen zakken meer in huis hebt terwijl je voorraad toch altijd op orde is en uitgerekend nu niet (vorige week). Ach, beetje balen omdat je ze vergeten bent.
verba volant, scripta manent.
Nooit, echt helemaal nooit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven