Bakfiets: Gazelle Caddy

29-06-2008 20:30 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Heeft iemand hier ervaring mee?

Hij lijkt mij heel handig ivm de opvouwbaarheid van de bak. Een echte bakfiets krijg ik met geen mogelijkheid achter mijn huis.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Jules
niemand?
Vrienden van ons hebben hem, ik heb er een keer een rondje op gereden. Ik vond hem heerlijk rijden, heel licht. Onze vrienden zijn er heel erg tevreden over. Ik zou zelf eerder deze bakfiets kopen, dan zo'n zware met een houten bak.
Bedankt voor je reactie morrie! Hoeveel kinderen vervoeren jouw vrienden in deze bakfiets? En kunnen er nog boodschappen bij?

Er stond in de advertentie dat je ook je maxi-cosi er in kunt zetten. Kan er dan nog een ander kindje bij? En dan ook nog boodschappen?

Wat een vragen hè
Toen vriend de fiets kwam laten zien, had hij net boodschappen gedaan. Hij (en later ik) reed toen even een rondje met mijn zoon van bijna 4 en zijn boodschappen, dat ging prima en er was nog ruimte over voor een kind ernaast. Zelf hebben ze een kindje van 3,5 en een van bijna 2. Volgens mij vervoeren ze er ook nog boodschappen bij dan hoor. Maar met maxi cosi hebben ze hem nooit gebruikt omdat ze hem ook pas een paar maanden hebben, dus dat weet ik niet.
Klinkt echt heel erg goed! Bedankt voor je reactie! Ik ga deze bakfiets zeker in overweging nemen.

Over het gebruik van een maxi cosi zal ik me tzt eens laten voorlichten.
Ja hoor,..wij hebben hem!

Waarom dit onze keus is geworden is het feit dat hier nummer drie op komst is. Er zit inderdaad een maxicosy ophangpunt in maar ik denk dat die gewoon achterop in de babymee zet. Hij hangt toch een beetje boven de bak uit als de andere twee er ook nog inmoeten. Er zit ook een bevestigingspunt beneden maar dat kan er geen ander kind meer bijin.

Verder ben ik erg te spreken over het feit dat hij opklapbaar is en je de bak dus zo smal kunt maken als de fiets zelf. Zonder kinderen erin kun je 'm dus opklappen en dat is hier in de binnenstad wel praktisch. Hij fiets inderdaad superlicht ook dat is mooi meegenomen.

De bak kun je er ook afhalen en gezien wij geen schuur hebben en hij anders buiten moet staan zetten we de bak s'nachts in de gang.
Hai,

Ik heb 'm niet maar heb hem wel in overweging genomen. Hij is prachtig, immers. Ik heb 'm niet gekozen omdat de draaicirkel te groot is, ik kan 'm dan niet achter ons huis kwijt.

En denk je er aan dat je in de winter als het glad is, niet met de bakfiets op pad kunt? (Ik weet niet of je dat uberhaupt van plan bent hoor) Met een driewielige bakfiets kan dat wel.

Veel plezier van je aankoop straks.
quote:anouka schreef op 01 juli 2008 @ 12:13:

Hai,

Ik heb 'm niet maar heb hem wel in overweging genomen. Hij is prachtig, immers. Ik heb 'm niet gekozen omdat de draaicirkel te groot is, ik kan 'm dan niet achter ons huis kwijt.

En denk je er aan dat je in de winter als het glad is, niet met de bakfiets op pad kunt? (Ik weet niet of je dat uberhaupt van plan bent hoor) Met een driewielige bakfiets kan dat wel.

Veel plezier van je aankoop straks.Met een gewone fiets kan ik toch ok op pad in de winter? Waarom met een bakfiets dan niet? Ik geloof dat je me even moet bijpraten,...
En zo vaak is het niet glad in Nederland. Een week per jaar?

Kan me wel voorstellen dat je misschien iets minder stabiel bent en niet wilt vallen met je kinderen in die bak, maar dat heb ik met mijn gewone fiets al. Zou het dan met gladheid ook eng vinden om met kind op fiets te fietsen.
Het ligt er misschien een beetje aan waar je woont. Indien er ijzel op het Binnenhof ligt dan heb ik inderdaad een probleem,...

Ik fiets elke dag, door weer en wind en dat ook met kinderen op een gewone fiets. Ik geloof dat ik dan nog liever op de bakfiets stap want die is toch een stuk stabieler.
Hoi,

Wij hebben ook de gazelle cabby, we gebruiken hem met de maxi-cosy boven in en daaronder nog de boodschappen. Dit werkt erg goed. Een kind en maxi-cosi moet volgens mij goed kunnen.

Ik denk ook dat je qua gladheid niet banger hoeft te zijn met de cabby als met een gewone fiets. Je kinderen zitten vast met een tuigje in de bak, dus zelfs je als je omrolt met de fiets, liggen ze niet gauw op de grond. (niet dat ik van plan dat uit te proberen hoor )

Een nadeel van een bak met twee banden, is heb ik gehoord, dat het veel zwaarder fietst. Ik vind dat nu met de cabby erg mee vallen.

Veel succes met uitkiezen, wij hebben er in ieder geval heel veel plezier van,

Lein
Thanks meiden, voor jullie tips!

Als wij er eentje aan hebben geschaft, dan vertel ik jullie mijn ervaring! ( kan overigens nog wel ff gaan duren, wij zijn nooit zo heel snel )
Je kunt er overigens ook een winnen met een Gazella fotowedstrijd. Zie de site!
Ik ben voor school de doelgroep van de Gazelle Cabby aan het analyseren en wil graag een paar dingen weten.

Wie wil hieraan meewerken? Het zijn een paar korte vragen en het zou mij super helpen!

Voor degene die er overwegen een te kopen:

http://www.flasholution.n...PotentieleKopersCabby.doc

voor eigenaren van een cabby:

http://www.flasholution.n...nterviewCabbyEigenaar.doc

- opslaan op je harde schijf

- invullen

- opslaan

- en dan mailen naar borriej@gmail.com

alvast super bedankt!
Hoi Borriej,

Welke opleiding doe je? En wat ga je met de uitslag doen?
quote:jules schreef op 12 juli 2008 @ 10:46:

Hoi Borriej,

Welke opleiding doe je? En wat ga je met de uitslag doen?

Ik doe de opleiding Industrieel Product Ontwerp aan de Han in Arnhem. De opdracht is als volgt: bedenk accessoires voor de Gazelle Cabby (dit is een fictieve opdracht, dus niet echt voor gazelle).

Je moet dan een korte analyse uitvoeren en daarna ideeen genereren. Om de doelgroep in kaart te brengen heb ik onder andere deze vragenlijst. Daarmee kom ik achter waarvoor jullie de Cabby gekocht hebben, gebruiken en weet ik jullie behoeftes. Met deze kennis kan ik dan toepasselijke accesoires bedenken.

Deze informatie komt in mijn verslag voor school en blijft intern.

Als je nog meer vragen hebt hoor ik het graag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven