Gezondheid alle pijlers

Oil pulling

27-02-2014 21:10 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds een dag of twee begonnen met oil pulling. Kort gezegd, je mond elke ochtend 20 min spoelen met kokos- sesam- of olijfolie. Je huid, mondgezondheid, en algemene gezondheid zou erop vooruit door gaan. Het is een soort detoxmanier. Lijkt ranzig, je mond met een eetlepel olie spoelen, maar dat valt reuze mee. Als je het 20 min hebt gedaan, en je spuugt de olie weer uit heeft de olie een hele hoop bacteriën en tandplak los geweekt en opgenomen, geeft wel een schoon gevoel.

http://mens-en-gezondheid ... ling-ontgiftingskuur.html

Hier wat meer info.

Hebben jullie hier ervaring mee? En wat je resultaat?
Informatief! Ik had nog nooit van oil pulling gehoord. Lijkt me ook niet iets waar 1 bepaald bedrijf oid baat bij heeft, je kunt dergelijke olie overal kopen, proberen waard lijkt me
Die van Male van ¤7, 95 is dezelfde als bij Jumbo.

Daar ¤6, 95 dus
Ik ga het ook proberen. Baat het niet dan schaadt het niet
http://kloptdatwel.nl/201 ... ling-een-mondvol-nonsens/

complete onzin dus
Is dat dat spul waardoor er veel Oerang Oetans zonder bos komen te zitten?
ja
quote:sabbaticalmeds schreef op maandag 05 mei 2014 22:56 <a href="http://kloptdatwel.nl/2014/05/02/oil-pu ... l-nonsens/" class="link">http://kloptdatwel.nl/201 ... ling-een-mondvol-nonsens/</a>

complete onzin dus

Heb er vandeweek naar zitten Googelen en ik vond een uitgebreider Amerikaans onderzoek, waarmee de helende werking voor tandvleesproblemen wel werd aangetoond (andere helende eigenschappen zijn uitdrukkelijk niet aangetoond).

Het positieve resultaat in dat onderzoek werd wel pas na een week of wat bereikt (uit mijn hoofd geloof ik 4 weken). Uiteraard moet naast de oilpulling dan wel nog steeds ook gewoon gepoetst worden en ook moet je gewoon naar de tandarts blijven gaan. Het oilpullen dient slecht ter ondersteuning van/als aanvulling op de normale mondzorg.
quote:Diztel schreef op 05 mei 2014 @ 22:59:

Is dat dat spul waardoor er veel Oerang Oetans zonder bos komen te zitten?

Olijfolie nemen, in Zuid-Europa geen apen
Ik ben het ook gaan doen en bij mij werkt het. Ik gebruik huis/tuin en keuken olijfolie en ook niet 20 minuten. Mijn tanden worden niet witter, maar voelen wel schoon aan, mijn tong is minder ruw, tandvlees mooi roze. De eerste keer moest ik wel even kokhalzen, maar dat ging na 1 minuut over. En nu ga ik echt, echt slapen.... Ja echt. Denk ik.
Met ongeraffineerde kokosolie 15min 'pullen'. Helpt bij mij niet alleen tegen tandvleesontsteking/ tandplak/gaatjes voorkomen maar ook (heel goed) om wittere tanden te hebben. Na het pullen goed mond uitspoelen met lauw water en daarna je tanden poetsen.

Dit helpt mij absoluut wel en ben er ontzettend blij mee.
het is het spoelen dat goed doet voor je tanden, niet de olie. Kijk even in mijn link, onderzoek toont aan dat mondwater beter werkt.
Dat hele ontgiftingsverhaal is natuurlijk apekool
20 minuten met olie gorgelen? In de ochtend? Wat dacht van aan het werk te gaan? Of sta je zo vroeg op?
15min is voldoende hoor! Voor het slapen Werkt echt Super Goed!
En niet gorgelen..... Tussen je tanden door drukken en weer terug trekken. Met je mond dicht. :Imao:
Thx voor de aanvulling! Ga het eens proberen met olijfolie, ben benieuwd ,,,,
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 mei 2014 @ 23:34:

het is het spoelen dat goed doet voor je tanden, niet de olie. Kijk even in de link, onderzoek toont aan dat mondwater beter werkt.

De link heb ik gelezen en ik denk dat het argument aandacht aan de mondverzorging zeker opgaat.

Mijn ervaring is dat kokosolie toch echt veel beter helpt dan mondwater, flossen, stoken en speciale tandpasta tegen gevoelige tanden en tandhalzen.

Mijn gebit is extreem gevoelig bij koud of warm en de adviezen van de tandarts en mondhygiëniste hielpen geen bal. Terwijl ik echt jarenlang braaf de (dure!) Tandpasta en speciaal mondwater gebruikt heb.

Na een week spoelen met kokosolie voel ik veel verschil.

Hier op viva erover gelezen, niemand noemde specifiek gevoelige tanden maar ik dacht letterlijk. 'Baat het niet, schaden zal het zeker niet.'

Het effect mag voor mijn part psychisch zijn hoor.

Mijn portemonnee en mijn gevoelige tanden varen er wel bij.

Ik ga nog even door, heb mijzelf beloofd het een maand uit te proberen en die is nog niet om.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
quote:

sabbaticalmeds schreef op 06 mei 2014 @ 23:34:

het is het spoelen dat goed doet voor je tanden, niet de olie. Kijk even in de link, onderzoek toont aan dat mondwater beter werkt.

Spoel liever maar niet met mondwater, kan weleens te goed werken...

http://www.ntvt.nl/nieuws ... ogt-de-kans-op-hartaanval

http://m.telegraaf.nl/gez ... ;pas-op-met-mondwater-39;
You know how I know? Because I reeaally think so!
Kuko probeer de kokosolie van bijvoorbeeld Royal Green (biowinkel) en dan 'met geur', deze is 100% natuurlijk en werkt beter dan olijfolie (als je wittere tanden wilt

Vergeet niet dat je even moet wachten voor je resultaat ziet (kan 1 week zijn nl).

Het is ook nog eens goed voor je gelaatsspieren, mondrimpels en onderkin (mocht je die hebben ;) )
ik wil met oil pulling starten, wil eerst even vernemen hoe je best na het uitspugen van de olie verlost geraakt .... kan niet in de badkamer wasbak etc etc want dit zou de leidingen verstoppen ...
Leo, zelf doe ik het in een leeg glazen potje of in een leeg yoghurtpak, boterkuipje oid.
Beeldig! Leuk!

Ik begin de dag altijd mrt champagne....maar dan niet 1 slok voor 20 minuten, maar een heleboel slokken tegelijk 20 min lang.
Oh...dit is een oud topic.,, zie ik nu pas...
Uhh, teveel champagne op Louisa
Ik doe het nu anderhalve week en mensen vragen me of ik iets met mijn tanden heb gedaan, omdat ze witter zijn. Die mensen wisten niet dat ik oil pulling deed. Dus dat vond ik wel heel leuk om te horen. Mijn tandvlees is ook rozer en bloed niet meer tijdens het poetsen.

Ik doe het elke ochtend 20 minuten met kokosolie zonder smaak. Ik vind het helemaal niet vies en ondertussen doe ik andere dingen.

Wel een goede tip om het niet uit te spugen in de wasbak, daar had ik niet aan gedacht.

Als ik moet kiezen tussen chemisch mondwater en natuurlijke kokosolie, dan is die keuze makkelijk gemaakt.

Olie trekt ook veel meer bacteriën aan dan water, vandaar dat de reinigende werking veel groter is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven