Fall seven times and stand up eight

16-03-2014 23:13 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een wijsheid Nee even een serieus topic zo op de late zondagavond. De afgelopen tijd zijn bijna al mijn plannen redelijk/geflopt mislukt. En elke keer weer zak ik af naar een lang weekend vol drank en de dagen daarop lig ik down in bed.

Daarna stof ik mezelf weer af en begin weer opnieuw...

Ik worstel al jaren met een drank probleem en kom er niet vanaf.

Maar nu heb ik weer allemaal goede plannen gemaakt en begin mijn losbandige leven letterlijk een beetje zat te worden.

Alleen ben ik zo bang dat als mijn plannen weer mislukken dat ik weer helemaal terugval en als gevolgd dat er letterlijk niks meer gebeurd en het ja afgelopen is. Eigenlijk bang om weer wat te ondernemen met als resultaat niks en weer down dronken in bed.

Oh wat een lap tekst. Ik jaag succes achterna,maar vang niks.

Mijn plan was eigenlijk om het nu stapje voor stapje te doen en echt helemaal geen verwachtingen meer te hebben.
Zoals beginnen met gezonder eten en op de vrijdag geen drank.
Deze oma onthoudt zich van commentaar (maar het verklaart veel).
Zoek hulp , ga naar de HA en zeg hem dat je een drankprobleem hebt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 16 maart 2014 @ 23:19:

Deze oma onthoudt zich van commentaar (maar het verklaart veel).
quote:Enn schreef op 16 maart 2014 @ 23:21:

Zoek hulp , ga naar de HA en zeg hem dat je een drankprobleem hebt.Ik moet zelf een rede zoeken om te stoppen. De huisarts kan niet zo veel doen.
Ja zeg. Jij doet lullig. Genoeg serieuze adviezen in je andere topic, maar jij maakt je overal met een geintje vanaf.

Was ook echt verbaasd over je leeftijd zo kom je absoluut niet over.
quote:canguro schreef op 16 maart 2014 @ 23:26:

[...]

Ik moet zelf een rede zoeken om te stoppen. De huisarts kan niet zo veel doen.

Jawel.

Doorverwijzen naar bijvoorbeeld het Jellinek.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Uiteraard is drank in het weekend een gewoonte geworden.

Zoiets helemaal stoppen na jaren is minder makelijk dan het trouwens lijkt. Volgens mij leg ik de lat ook elke keer te hoog.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 16 maart 2014 @ 23:27:

Ja zeg. Jij doet lullig. Genoeg serieuze adviezen in je andere topic, maar jij maakt je overal met een geintje vanaf.

Was ook echt verbaasd over je leeftijd zo kom je absoluut niet over.Ja lekker jong van geest Dat jij the internetz altijd serieus neemt verbaasd me ook. Zal wel de leeftijd zijn.
Ik kan tenminste wel spellen. Dat is ook de leeftijd.

De groeten.
quote:Enn schreef op 16 maart 2014 @ 23:29:

[...]

Jawel.

Doorverwijzen naar bijvoorbeeld het Jellinek.

Ja en dan lekker elke week een uurtje kletsen.

Nee ik moet zelf uit de vicieuze cirkel komen. Alleen ik durf momenteel helemaal niks te doen.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 16 maart 2014 @ 23:35:

Ik kan tenminste wel spellen. Dat is ook de leeftijd.

De groeten.Nou fijn voor je! Daag
Begin eens met een behandeling voor je verslaving.

Zelfstandig lukt het je overduidelijk niet.
quote:Istar_ schreef op 16 maart 2014 @ 23:40:

Begin eens met een behandeling voor je verslaving.

Zelfstandig lukt het je overduidelijk niet.Met behandeling ook niet... Ik sta nu wel op een punt van heb het gehad met dat gezuip. Maar aan andere kant ook weer bang voor terugval.
quote:canguro schreef op 16 maart 2014 @ 23:48:

[...]

Met behandeling ook niet... Ik sta nu wel op een punt van heb het gehad met dat gezuip. Maar aan andere kant ook weer bang voor terugval.Je hebt behandeling al geprobeerd? Zo ja, dan weten ze dat zij je kunnen ondersteunen en tools geven om terugval te voorkomen.
Zo doorgaan schiet natuurlijk ook niet op. Dus schoudertjes er onder en weer beginnen. Helaas is het allemaal niet zo makelijk.
quote:Istar_ schreef op 16 maart 2014 @ 23:48:

[...]

Je hebt behandeling al geprobeerd? Zo ja, dan weten ze dat zij je kunnen ondersteunen en tools geven om terugval te voorkomen.Ik heb het daar helemaal mee gehad.
Je bent gewoon slappe hap dus.
quote:Istar_ schreef op 16 maart 2014 @ 23:55:

Je bent gewoon slappe hap dus.

Ik weet dat zoiets gewoon niet werkt bij mij.

Alleen de weg vinden om het wel te doen is vrij lastig.
Struggles struggles struggles.
quote:canguro schreef op 17 maart 2014 @ 00:02:

Struggles struggles struggles.Klaag Klaag Klaag
Waarom voel jij je slachtoffer?
Hoe oud ben je? En wat wil je nou precies horen? Je hebt overal een antwoord voor klaar of een excuus.
Pfff ik heb een zuiplap als vader (om het maar even hard te zeggen) en heb er echt zoooo geen medelijden meer mee, als er weer eens iets aan de hand is. Ik heb echt zo een afkeer van drank en dat eeuwige gezeik en excuusjes.. Jij bent de enige die er wat aan kan veranderen! Pff niks rustig beginnen, je moet gewoon door de zure appel heen en cold turkey ermee kappen.

En wat dagen down in bed na het weekend, doe je verder niks qua werk ofzo?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven