Messenset van Action, is het wat?

17-03-2014 12:15 21 berichten
Vanochtend zag ik een set messen bij de Action voor nog geen tientje. Je zou zeggen dat dat nooit wat kan zijn voor die prijs, maar ze zagen er verdomd mooi en professioneel uit! Het zijn geheel RVS messen, dus uit één stuk gegoten zonder handvatten en ze zagen er goed scherp uit.

Heeft iemand ze toevallig in eigen bezit? Is het wat of is het weggegooid geld?

Het gaat dus om die messen in doos, niet het messenblok.

Icm een messenslijper van Lidl lijkt het me een prima deal
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg voor dat geld proberen. Het is dat ik een renteduur set heb anders wist ik het wel.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Sja Fame, momenteel is zelfs een tientje een hele uitgave, dus ik ga toch eerst even op onderzoek uit Vanmiddag liggen ze er vast nog wel.
Als een tientje al een hele uitgave is dan zou ik de keuze baseren op de noodzaak voor een nieuwe messenset. Als je die niet ECHT nodig hebt dan zou ik het niet doen. Ze hebben altijd wel messen bij action.
Als een tientje een hele uitgave is zou ik er geen messenset van kopen.
Zeg maar Spijker.
Nee. Koop dan eten! Gek.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Aan het heft te zien liggen ze niet lekker in de hand, er lijkt ook een raar snijvlak aan te zitten maar dat kan optisch bedrog zijn, zo niet dan zijn ze in een vloek en een zucht bot. Je kunt beter even doorsparen voor goede messen die een leven lang meegaan.
verba volant, scripta manent.
Een tientje is een hele uitgave, en die overweeg je dan uit te geven aan een messenset??

Ben je beroepskok dan ofzo?
Ik heb 2 keramische messen van de Action, op advies van Wouter Klootwijk die schreef erover in de krant. Perfecte messen voor geen drol, de ene was rond de euro en de ander tegen de 2 Euro. Perfecte messen en niet bot te krijgen, ik snij namelijk op een glazen snijplank en dat ik killing voor de scherpte van je mes.
Keramische messen moet je niet laten vallen.

Waarom koopt iemand in hemelsnaam een glazen snijplank? Ik heb er ooit één gekregen, die gebruik ik alleen als onderzetter voor een grote hete schaal of het tosti ijzer.
Ook ik heb keramische messen, wel een beetje duurder dan 1 en 2 euro.

Vlijmscherp en zeer breekbaar.

gelukkig zaten er stevige hoezen rond mijn messen zodat ik ze veilig in de la kan leggen.

Ik snij op granieten snijplanken en uuuhmmm graniet is hard maar keramisch is scherper, met het gevolg dat ik allemaal kleine sneetjes in mijn granieten snijplanken heb hier zijn ze indd ook niet bot te krijgen.
[quote]MarianneDavids schreef op 17 maart 2014 @ 13:27:

Waarom koopt iemand in hemelsnaam een glazen snijplank?

Ivm Hygiëne?
Ik heb genoeg om eten te kopen, dus ik kom de maand wel rond maar als ik even een tientje kan besparen dan doe ik dat liever, ik koop hem dus liever niet op de gok. Straks is deze messenset weg en heb ik mijn kans gemist, dat zou ik doodzonde vinden.

Maar ik begrijp dat ze niet lekker in de hand liggen, dan twijfel ik weer, dus doe ik het maar niet.

Keramische messen vind ik zo lelijk en ze kunnen niet op mijn magneetstrip.
Wij hebben ook een messenset maar in de praktijk gebruiken we alleen het koksmes ;) wel onlangs (mijn man heeft er een handje van om bestek te gebruiken als tuingereedschap) een messenslijper van ikea gekocht, wauw super ding!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik zou mijn tientje dan liever uitgeven aan één Ikea mes. Kun je niet vergelijken met een echt goed mes, maar voor een tientje is het geweldige kwaliteit. Deze iets duurder dan 10 euro!

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00131063/

Deze iets goedkoper

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20149321/
Dank je sandt!

Ik ga het eens overwegen, alhoewel ik de messen uit één stuk het mooist vind. Misschien spaar ik eens door en geef ik er meteen wat meer aan uit.
quote:h0nda schreef op 17 maart 2014 @ 13:38:

[quote]MarianneDavids schreef op 17 maart 2014 @ 13:27:

Waarom koopt iemand in hemelsnaam een glazen snijplank?

Ivm Hygiëne?Een kunststof plank is ook hygiënisch, kwestie van goed schoonmaken na gebruik of gewoon in de vaatwasser en niet de plank waarop je net vlees hebt gesneden voor iets anders gebruiken als je hem niet hebt schoongeboend. Je gaat je dure messen toch niet verpesten op een glazen plank?
Ik heb er één, van 2 euro en die is minder dan wat ik had.
quote:MarianneDavids schreef op 17 maart 2014 @ 14:56:

[...]

Een kunststof plank is ook hygiënisch, kwestie van goed schoonmaken na gebruik of gewoon in de vaatwasser en niet de plank waarop je net vlees hebt gesneden voor iets anders gebruiken als je hem niet hebt schoongeboend. Je gaat je dure messen toch niet verpesten op een glazen plank?Dat vind ik dus ook.
quote:Fame schreef op 17 maart 2014 @ 12:17:

Ik zeg voor dat geld proberen. Het is dat ik een renteduur set heb anders wist ik het wel.Da's heul duur Fame
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven