PMS wordt steeds erger
zondag 16 februari 2014 om 13:44
Hoe ouder ik word, hoe meer last van PMS ik krijg. Eigenlijk is het vooral sinds de laatste zwangerschap. Een paar dagen ben ik chagrijnig, heb ik héél weinig energie, snauwerig naar man en kinderen, en elk geluidje is me te veel. Ik vraag me dan ook af waar het allemaal toe leidt... Ik weet inmiddels dat het weer overgaat, maar echt leuk is het niet. Voor m'n omgeving niet en voor mij niet. Heeft iemand een gouden tip??? St. Jansthee heb ik geprobeerd, maar ik kreeg hartkloppingen (hoewel die ook weer door PMS veroorzaakt kunnen worden).
Heel soms heb ik er geen last van, maar soms ook wel vier of vijf dagen.
Mijn vriend gaat er overigens uitstekend mee om. Hij kan er wel een beetje om lachen en weet dat het zo weer over is. Maar ik ben echt de gezelligste niet.
PS Willen jullie lief reageren, want ik kan echt niet veel hebben nu
Heel soms heb ik er geen last van, maar soms ook wel vier of vijf dagen.
Mijn vriend gaat er overigens uitstekend mee om. Hij kan er wel een beetje om lachen en weet dat het zo weer over is. Maar ik ben echt de gezelligste niet.
PS Willen jullie lief reageren, want ik kan echt niet veel hebben nu
maandag 17 maart 2014 om 16:43
Hoi, ik ben er ook al jaren mee bezig om mijn pms klachten te verlichten. Wat het afgelopen jaar beste helpt bij mij zijn GLA&EPA capsules van Orthica, dit zijn visolie capsules waarvan ik er twee per dag neem. Verder hou ik er rekening mee in mijn agenda dat ik een paar dagen wat labiel en emotioneel ben en probeer goed op mijn voeding te letten die week (geen alcohol, zout of vet eten).
Super vervelend die pms!!!!
http://www.deonlinedrogis ... capsules-90st-p-1514.html
Super vervelend die pms!!!!
http://www.deonlinedrogis ... capsules-90st-p-1514.html
maandag 17 maart 2014 om 16:48
Ik heb het wel mijn psychiater besproken, SSRI's helpen bij mij in ieder geval niet voor de PMS klachten. Nu heb ik cPTSS, dus op korte termijn krijg ik de cortisol niet onder controle waarschijnlijk.
Voor hormonen ben ik best huiverig, psychiater zei dat Yaz de aangewezen pil is voor PMS. De pil wil ik niet slikken. Voorheen slikte ik de Diane-35 en was ik doorlopend depressief, helemaal geen libido en nog steeds PMS. Maar geen acne, dat dan weer niet. Duphaston moet ik nog over nadenken en dan bespreek ik het met mijn huisarts. Nu heb ik rond de eisprong namelijk nog iets van een libido namelijk en ik ben nu goed ingesteld wat medicijnen betreft voor drie weken van de maand. Ben eigenlijk wel bang dat ook Duphaston daar invloed op heeft.
Voor hormonen ben ik best huiverig, psychiater zei dat Yaz de aangewezen pil is voor PMS. De pil wil ik niet slikken. Voorheen slikte ik de Diane-35 en was ik doorlopend depressief, helemaal geen libido en nog steeds PMS. Maar geen acne, dat dan weer niet. Duphaston moet ik nog over nadenken en dan bespreek ik het met mijn huisarts. Nu heb ik rond de eisprong namelijk nog iets van een libido namelijk en ik ben nu goed ingesteld wat medicijnen betreft voor drie weken van de maand. Ben eigenlijk wel bang dat ook Duphaston daar invloed op heeft.
You know how I know? Because I reeaally think so!
zondag 26 oktober 2014 om 21:54
quote:MissPoesss80 schreef op 16 februari 2014 @ 14:46:
Duphaston is echt ideaal....geloof me
Ik wilde ook geen hormonen maar dit is eigenlijk één deel van wat normaal in de pil zit. Alleen progesteron. Dit daalt namelijk na de eisprong en daar reageren vrouwen met PMS gevoeliger op. Slik je dan Duphaston dan wordt dit opgeheven. Ze geven ook aan dat je het bijvoorbeeld na een tijd ook weer zonder kan proberen.
Ik heb het heel heftig gehad en dit was voor mij toen "levensreddend" om maar even heel duidelijk neer te zetten hoe heftig het was.
Helpt het niet is het ook niet schadelijk. Sterkte!
Hoi,
Ik wil ook met duphaston gaan beginnen. Alleen heb ik tijdens en een paar dagen na mijn menstruatie ook nog pms. Weet jij welke dage ik de duphaston dan mag nemen. Volgens de gynacoloog mag het de hele maand. Maar hij was niet echt bekend met duphaston en pms. Ik hoop dat je me kan helpen.
Groet, Jill
Duphaston is echt ideaal....geloof me
Ik heb het heel heftig gehad en dit was voor mij toen "levensreddend" om maar even heel duidelijk neer te zetten hoe heftig het was.
Helpt het niet is het ook niet schadelijk. Sterkte!
Hoi,
Ik wil ook met duphaston gaan beginnen. Alleen heb ik tijdens en een paar dagen na mijn menstruatie ook nog pms. Weet jij welke dage ik de duphaston dan mag nemen. Volgens de gynacoloog mag het de hele maand. Maar hij was niet echt bekend met duphaston en pms. Ik hoop dat je me kan helpen.
Groet, Jill