Minnaar. Deel 22.

12-12-2013 15:06 3014 berichten
Al 21 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:krimp schreef op 17 maart 2014 @ 14:05:

Ik begrijp je helemaal, als je veel mee maakt, vooral wat betreft ziektes en sterfgevallen. Veranderd dat je..... en ga je grenzen verleggen. Dan denk je..... Bekijk het het ook allemaal, ik doe nu ik nog jong ben en leef wat ik wil.....

Maar dat is toch geen excuus om alles maar te kunnen doen wat je wilt? Omdat je zoveel ellende om je heen hoort, kan ineens alles? Moet alles maar kunnen?

Dat iemand vreemdgaat moet diegene echt zelf weten, maar waarom moeten er dan zulke excuses verzonnen worden. Alsof het ineens minder erg is als je veel ellende om je heen hoort.

"Ja, Annie ging vreemd met Piet, maar ja.. als je weet wat Annie allemaal om zich heen gehoord heeft aan ellende en verdriet, dan snap je dat ook wel." Huh??? Dat is toch krom? Of is het misschien juist rechtpraten wat eigenlijk krom is?

Als Annie wil wippen met Piet, moet ze dat lekker doen, maar het is niet anders of logischer of minder erg of meer goed door ellende in de omgeving, of wat voor excuus dan ook.

De gedachtengang snap ik wel, maar het is geen reden om het vreemdgaan 'goed' te praten of het dan maar te 'mogen'.

Iemand opende hier een tijd geleden ergens een topic over een vermoeden dat haar vriend vreemd zou gaan met de vrouw van zijn terminale beste vriend. Bijna iedereen geloofde dat dat onmogelijk was. Zal die vrouw ook gedacht hebben, nu heb ik lang genoeg aan het ziekbed en uiteindelijk sterfbed van mijn man gestaan, nu wip ik maar eens met zijn beste vriend. Dat heb ik wel verdiend?

Het is een kromme gedachtengang, om jezelf te sussen en het minder erg te laten lijken dan het is. Want Jane weet heel goed, dat dit eigenlijk gewoon echt echt echt niet kan, alleen weet ze dat pas echt, als het uitgekomen is. Tot dan lijkt het wel mee te vallen.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
quote:cljane schreef op 17 maart 2014 @ 14:19:

Goed, ik ben er een beetje klaar mee. Ben blij met de mensen die me niet veroordelen hier en me een beetje begrijpen.

als mijn huwlijk hierdoor kapot gaat dan zal ik mezelf haten ja. Zeker weten. Ik begrijp mezelf in dit hele verhaal de helft van de tijd ook niet.

maar wat ik al helemaal erg vind is dat hier mensen zijn die denken aan de hand van een paar berichtjes even over mijn nr2 te kunnen oordelen. Hij is echt niet zoals jullie denken dat hij is. Maar ik heb geen zin om me ook hier over nog te moeten verdedigen.Dat zegt inderdaad wel iets, dat je je hier zelfs moet verdedigen. Dan ben je aardig stom bezig, naar alle maatstaven.
Laat je niet gek maken joh, pik de dingen er uit die jij wil lezen. Iedereen hier bedoelt het goed nml. Het is maar tekst.
Wat JufM ook schrijft, mensen in je omgeving zien dat je iets met elkaar deelt. Vertrouwt met elkaar bent.

Ik ging in november met Guus naar een vakbeurs. Veel klanten van hem waren daar, maar ook leveranciers waar hij mee werkt. Bij een van die leveranciers hebben we geborreld en een hapje gegeten in de stand. Supergezellig was het! Guus en ik hebben het keurig gehouden, ik heb zoveel mogelijk bewust met andere mensen gepraat en heb me ook keurig aan ons ingestudeerde verhaal gehouden.

En tòch kreeg Guus een ruime maand later de vraag van die leverancier, wat voor contact hij nu precies met mij had, want 'we waren zooooo vertrouwd met elkaar geweest'. Ik kon niet alleen maar klant zijn.

Guus heeft verteld dat we elkaar al jaaaaren kennen en we daardoor ook hele goede vrienden zijn geworden. Maar zelfs goede vrienden hebben niet dat, wat wij daar uitstralen, zonder woorden.

Mensen zien het. Het is een soort onzichtbaar draadje dat er tussen jullie is gespannen sinds die wip. Die valt op, hoe je ook je best doet om die te verbergen. En misschien niet morgen bij het eten, maar dan wel een andere keer. En als er dan iets uitkomt, dan vallen alle puzzelstukjes meteen op zijn plaats.

Onderschat dat niet, dat is heel onverstandig!
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
quote:cljane schreef op 17 maart 2014 @ 14:19:

als mijn huwlijk hierdoor kapot gaat dan zal ik mezelf haten ja. Zeker weten. Ik begrijp mezelf in dit hele verhaal de helft van de tijd ook niet.

Lijkt het je niet een veel strakker plan om eerst eens jezelf te begrijpen en een goede afweging te maken over wat je wil en of het je waard is, voordat je je in een avontuur stort waarbij je nu al weet dat het resultaat kan zijn dat je huwelijk kapot gaat en je jezelf haat?

En de conclusie die je trekt is geheel aan jou. Wellicht vind je het het waard, vind je deze man alles waard, heb je je huwelijk stiekem al opgegeven en is dit alleen een uiting daarvan etc. Maar vis dit eerst voor jezelf uit.

Als je partner erachter komt dat je bent vreemdgegaan is dat verschrikkelijk maar als dat ook nog eens met een bekende blijkt te zijn en nota bene onder zijn neus en hij nog de gelegenheid gecreeerd heeft, is dat verschrikkelijk.

Wil jij de vrouw zijn die dit je partner aandoet simpelweg omdat ze rond wil neuken? Het antwoord kan ja zijn hoor, maar kies hier in ieder geval wel bewust voor, sta achter je keus. En breng je niet in de situatie dat je het laat gebeuren zonder er goed over na te denken en achteraf met bergen spijt en verdriet zit.
Heeeidie je hebt gelijk. Maar ik weet gewoon hoe het je mind-set veranderd als je die dingen mee maakt. Niet om te gebruiken als excuus maar gewoon een verklaring. ;)
Heidi, mooie omschrijving met dat onzichtbare draadje! Dat is het exact. En je kan dat draadje niet wegwerken, het zit er en iedereen merkt het.
Jane, ik heb zo vaak te horen gekregen van anderen: jullie zijn zo'n leuk stel en passen zo goed bij elkaar, kan hij niet gaan scheiden en met jou verder? Of: jullie stralen bij elkaar in de buurt. Of: Is BV niet iets voor jou? Of: Volgens mij zouden jullie elkaar heel gelukkig maken. Of, en deze was het meest veelzeggend: Hij kwam binnen bij je thuis en het leek erop alsof hij zo zijn sleutels neer zou gooien en zou zeggen: schat, ik ben thuis.

Wil je dit Jane? Ik heb het geluk gehad dat iedereen wist dat de vrouw van BV hem rot behandelde omdat ze dit overal deed en daarom mensen hun vermoedens met mij deelden en nooit met haar of hem. Maar ik weet niet hoe het bij jou zit, wil je echt dat iemand naar je man gaat en zegt: hey, volgens mij speelt er veel meer dus Jane en nr. 2?
Even iets anders: ik keek net even rond op Victoria Milan en daar kun je bij voorkeuren invullen 'zonder condoom'...........

Ben ik nou zo verstandig en snap ik hier helemaal niks van?

Welke idioot doet het nog zonder condoom anno 2014??

Voor mij al reden genoeg om me niet in te schrijven op die site!
quote:cljane schreef op 17 maart 2014 @ 13:55:

mijn nr 1 pikt dat soort singalen niet op heidi. Ik ken hem daar goed genoeg voor. En stoppen. Ik weet dat jullie ergens allemaal gelijk hebben. Maar ik heb echt nog niet de wil om het te stoppen. Sorry. Als het hier helemaal mis gaat zal ik dan ook niet bij jullie uit komen huilen.

Zie je reactie nu pas, nu ik terug lees.

Deze situatie heb je toch ook nog niet eerder bij de hand gehad? Hoe kun jij dan weten wat hij wel en niet ziet?
Jane, als jij het etentje morgenavond niet af kunt zeggen, kun je toch aan nr 2 vragen of hij afzegt? Omdat het even te dichtbij komt naar aanleiding van afgelopen zaterdag? Hij is toch vrijgezel? Hij kan smoesen zat vertellen.

Ik zie die twee mannen morgen de hele dag samen al voor me:

1: leuk weekend gehad?

2: ja joh, heb eindelijk weer eens heerlijke sex gehad, een heet vrouwtje, vreselijk geil monster

1: oh, ken ik haar?

2: als dat zo was, zou ik het niet vertellen, ze is getrouwd.

1: oh, die zijn ideaal, want discreet, willen niet direct samenwonen en thuis niks op het spel zetten, maar ze zijn wel botergeil want thuis is het al lang niet meer spannend tussen de lakens...

.....

Had iemand je al eens gewezen op topic deel 20? Daar schreef Mecedes73, die had ook recht op een minnaar. Twee maanden geleden schreef ze over dat haar man haar de deur uitgezet. O, ze had zo'n spijt...
He fijn dat jouw glazen bol het toch altijd perfect doet, Heeidi. Echt fijn dat jij wel weet wat haar man voelt.

Kom op zeg. Toen ik vreemd ging, was ik toch ook wel 2 dagen ff met mijn hoofd in de wolken. Maar blijkbaar had ik een behoorlijke pokerface, want mijn man heeft nooit wat doorgehad, bewust of onbewust. Dus nee, niet elke man heeft dat. En aan de communicatie lag het ook niet, want ik sloot me niet op of af. Het kan toch ook zo zijn dat de man van Jane ook een (onterecht) blindelings vertrouwen heeft en het gewoon niet opmerkt?

En dat de nr2 'van dat soort is'. Welk soort precies? De niet zo alfa aap die niet elke willekeurige vrouw bespringt, maar eerst iets meer connectie nodig heeft en daarom pas vrouwen interessant vindt die hij ietsje beter kent. En er in de afgelopen 20 jaar misschien 2 keer voor de bijl is gegaan? Trekken we niet een beetje te snel conclusies hier met z'n allen?

Dat onzichtbare draadje, daar ben ik het dan wel weer heel erg mee eens. Als je elkaar veel ziet, en dan ook veel tussen de lakens en je deelt meer dan met een gewone vriend zou doen, dan denk ik ook dat dat op den duur wel zichtbaar gaat zijn. En dan kan je wel heel naieverig zakenrelatietje gaan spelen, of begrijpende vriendin/collega/wat dan ook, ik denk dat je daar heel erg voor op moet passen Jane. Als je hier al mee verder wilt gaan, gaan dan aub niet elke 2 weken uitgebreid daten en zieleroerselen met elkaar uitwisselen en schouders bieden, want dan vrees ik dat the big bang dan wel op de loer ligt. Blijf dan zoveel mogelijk afstand houden en geniet eens in de zoveel tijd van de spetterende seks.

En nee, heel veel ellende in je leven is geen excuus om vreemd te gaan. Maar het kan wel net datgene zijn dat je net even over dat drempeltje duwt. I know, been there, done that.

Moni, dat is inderdaad wel het allerstomste wat je mi kunt doen, lekker condoomloos met een scharrel van een datingsite het bed in duiken...
Ik denk dat we hier niet echt conclusies trekken Dat moet ze zelf doen. Er wordt vanalles gezegd om haar aan het denken te zetten.
Ah ok, is dat het. Ja nee, dan vooral doorgaan.

Sommige posts vind ik echt hout snijden. Maar sommige posts knallen er vooral hard in. Niet echt heel handig als je mensen wil laten nadenken, toch?
Meningen worden geventileerd en suggesties aangerijkt. Sommige postings zijn inderdaad een beetje hard. En er zijn ook hele nuttige opmerkingen geplaatst. Blijf ik erbij dat ze zelf conclusie moet trekken. En zelf moet bepalen welke postiches ze prettig vind of iets aan heeft. De rest gewoon lekker met een korreltje zout nemen.
Dank jullie voor de reacties.

inderdaad is de ellende om mij heen geen reden of excuus om maar vreemd te gaan. Maar het heeft inderdaad wel de doorslag gegeven omdat hiermee voor mij het besef kwam, je leeft maar een

Keer. Inderdaad heeft dat me de drempel over geholpen.

krimp, wat jij schrijft over dat onbewuste dat is inderdaad iets dat mij erg aan het denken zet. Misschien heb ik onbewust wel genoeg van mijn relatie. In ieder geval stof om over na te denken.

loololook, bedankt voor je steun!

Ik zal ook echt niet iedere twee weken een date met hem hebben. Dit is a niet mogelijk en b inderdaad heel erg onverstandig.
Look, zat jij ook samen met je minnaar bij je nr 1 en je kinderen aan tafel te eten? Brachten jouw minnaar en jouw man ook tijd samen door?

Ik heb geen glazen bol, maar je zegt toch zelf ook dat er een lijntje komt en dat mensen dat oppikken? Ik denk echt dat de man van Jane wel iets doorheeft. Of ze leven behoorlijk langs elkaar heen, maar anders merk je toch iets als je vrouw opfleurt als een van jouw vrienden?collega's? komt eten bij je thuis?

Als het allemaal zo onder je neus opbloeit.. ja, dan denk ik dat je wel iets door hebt of in ieder geval ergens wel een alarmbelletje begint te fluisteren.

Hij zal er niet zo bij stilstaan, omdat Jane zoiets nooit zou doen, natuurlijk.. maar ik denk echt dat ze dat niet moet onderschatten of het niet serieus hoeft te nemen.

Meer zeg ik toch niet over zijn gevoelens?
Ik ben een passieve lezer hier op dit forum. Lees bij vlagen de pijler minnaar door en wou toch even zeggen dat mij altijd opvalt dat heeeidi altijd haar negatieve woord hier kenbaar wil maken. Is het niet zo dat je hier op een forum bent en je hier alles mag schrijven wat je dwars zit en je natuurlijk ook vrij bent in het reageren maar laat elkaar wel in de waarde. Heeeidi ik vind dat je wel eens wat milder mag zijn...
Nou, dat mag je vinden. Waar laat ik in dit geval Jane niet in haar waarde dan? Of ben ik negatiever dan de anderen?

Het enige dat ik schrijf is dat ze er niet automatisch van uit moet gaan dat haar man niks doorheeft en haar pokerface uitstekend werkt, omdat ze dat niet zeker kan weten. En dat deze nr 2 niet handig gekozen is.

Oh, en dat ze geen excuses voor zichzelf hoeft te bedenken om vreemd te mogen gaan.

Ik heb wel eens feller geschreven, volgens mij!
quote:Heeeidi schreef op 17 maart 2014 @ 19:57:

Nou, dat mag je vinden. Waar laat ik in dit geval Jane niet in haar waarde dan? Of ben ik negatiever dan de anderen?

Het enige dat ik schrijf is dat ze er niet automatisch van uit moet gaan dat haar man niks doorheeft en haar pokerface uitstekend werkt, omdat ze dat niet zeker kan weten. En dat deze nr 2 niet handig gekozen is.

Oh, en dat ze geen excuses voor zichzelf hoeft te bedenken om vreemd te mogen gaan.

Ik heb wel eens feller geschreven, volgens mij!

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Wie een partner of zelfs een heel gezin heeft en toch vreemdgaat heeft dan wel ballen, maar moet ook karakter tonen. Het minnaartopic is wat mij betreft herkenning én confrontatie; met name diegenen die door schade en schande wat wijzer zijn geworden bewijzen hier hun toegevoegde waarde.

Ik lees de posts van Heidi, Roos, Look en Oranje heel graag in ieder geval.

Met name de gepeperde;)
En ook dat ben ik met je eens anok. Ik vind inderdaad dat als ik de ballen heb vreemd te gaan ik ook jullie keurig antwoord hoor te geven.

Ook al vind ik niet alles leuk en ben ik het niet overal mee eens.
Je zal je eigen keuzes moeten maken en je hebt recht om je eigen fouten te maken.

Iedereen kan hier nog zo hard waarschuwen, het kan aan het denken zetten of juist niet, maar ieder leeft toch zijn of haar eigen leven.
A dirty mind is a joy forever
Zo, er valt weer een hoop bij te lezen zeg!

Het lijkt mij een hele moeilijke situatie Jane... Natuurlijk weet je wel dat dit niet handig is, maar het (of hij) geeft je waarschijnlijk zo'n goed gevoel dat je nu niet kunt stoppen...

Hoewel het bij mij minder 'erg' is, mijn man en minnaar kennen elkaar niet, houd ik mij ook niet bepaald aan alle gulden regels van het vreemd gaan. Toch lijkt het mij heel belangrijk zo min mogelijk risico te nemen. Als het uitkomt is de spanning er snel af ben ik bang.

Ik geloof niet dat ik excuses verzin voor mijzelf, maar ik vraag me dus wel af waarom dat schuldgevoel er niet is...

Had het mij een half jaar geleden gevraagd en ik had geantwoord dat het me heel leuk zou lijken, een minnaar voor erbij, maar dat ik het vanwege schuldgevoel absoluut niet zou kunnen.

Misschien is het wel één of ander stofje in je hersenen? In het begin zat ik maar te wachten tot het schuldgevoel zou komen, maar heb mij er nu maar bij neer gelegd. Wel zo makkelijk!!

quote:Rooss4 schreef op 15 maart 2014 @ 13:00:

Jane, er zijn er maar weinigen die een schuldgevoel hebben naar hun nummer 1. Dat schuldgevoel komt vaak pas los na uitkomst

Hoop in ieder geval niet dat het zover komt!!

Ik wens je heel veel wijsheid en nuchterheid toe. Geniet, maar maak regelmatig de balans op voor jezelf!
Dankjewel merel.
quote:Heeeidi schreef op 17 maart 2014 @ 15:04:

[...]

Zie je reactie nu pas, nu ik terug lees.

Deze situatie heb je toch ook nog niet eerder bij de hand gehad? Hoe kun jij dan weten wat hij wel en niet ziet?omdat ik al dik 7 jaar

bij hem ben, omdat ik hem daarvoor al dik 2 jaar als goede vriend kon.

ik heb inderdaad deze situatie nog niet eerder bij de hand gehad, maar die spanning tussen nr2 en mij was er al langer, ook hier heeft nr1 nooit iets gevoeld.

bovendien is het zo dat ik hem na al die jaren nog zo ongeveer toe moet schreeuwen hoe ik me voel. Singalen pikt hij niet op, zit niet in hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven