Basisvoorraad drank
dinsdag 18 maart 2014 om 11:36
Hoi,
vraagje. De een drinkt wijn, zoete witte of toch een rose.
De ander een biertje of sinas. Nee doe mij maar een sapje.
Of nee, heb je crystal clear?
Ga zo maar door.
Ik kom mensen graag tegemoet als ze op visite komen,
maar om van alles wat thuis te hebben, nee.
Wat is jullie basis-voorraad?
of bied je gewoon wat in de koelkast staat?
vraagje. De een drinkt wijn, zoete witte of toch een rose.
De ander een biertje of sinas. Nee doe mij maar een sapje.
Of nee, heb je crystal clear?
Ga zo maar door.
Ik kom mensen graag tegemoet als ze op visite komen,
maar om van alles wat thuis te hebben, nee.
Wat is jullie basis-voorraad?
of bied je gewoon wat in de koelkast staat?
dinsdag 18 maart 2014 om 12:22
quote:borderwalk schreef op 18 maart 2014 @ 12:10:
Ik denk dat hoe ruim je woont ook wel te maken heeft met je voorraadbeheer. Ik woon klein, zonder berging, dus ik ga de kasten in mijn appartementje niet vol zetten met een fles sinas voor die ene sinasdrinker en meerdere soorten ijsthee. Bovendien tref ik vrienden vaak in een cafeetje en niet thuis. Maar als ik een kelder zou hebben en een gezin en vaker mensen thuis ontvangen dan is een voorraadje waarschijnlijk wel praktisch.
Ik heb wel de ruimte voor, zelfs een kast voor die moest per sé komen van mijn ex-man (waar nu al mijn scheiding papieren liggen hehehe) Toen we uit elkaar gingen heb ik me zelf voorgenomen nooit meer alcohol thuis te hebben, was voor mijn ex een soort verplichting alcohol te drinken; voor het eten borrel, tijdens het eten wijn, na het eten een cognac (oid) en als kind in bed lag weer aan de wijn. Deed ik niet aan mee?! Ach, dan was ik helemáál niet gezellig en werd hij heel zielig boos.
Nu als ik gezellig met vrienden wil drinken ga ik naar de kroeg, en uiteraard als ik weet dat vrienden langskomen haal ik een beetje van alles thuis.
Ik denk dat hoe ruim je woont ook wel te maken heeft met je voorraadbeheer. Ik woon klein, zonder berging, dus ik ga de kasten in mijn appartementje niet vol zetten met een fles sinas voor die ene sinasdrinker en meerdere soorten ijsthee. Bovendien tref ik vrienden vaak in een cafeetje en niet thuis. Maar als ik een kelder zou hebben en een gezin en vaker mensen thuis ontvangen dan is een voorraadje waarschijnlijk wel praktisch.
Ik heb wel de ruimte voor, zelfs een kast voor die moest per sé komen van mijn ex-man (waar nu al mijn scheiding papieren liggen hehehe) Toen we uit elkaar gingen heb ik me zelf voorgenomen nooit meer alcohol thuis te hebben, was voor mijn ex een soort verplichting alcohol te drinken; voor het eten borrel, tijdens het eten wijn, na het eten een cognac (oid) en als kind in bed lag weer aan de wijn. Deed ik niet aan mee?! Ach, dan was ik helemáál niet gezellig en werd hij heel zielig boos.
Nu als ik gezellig met vrienden wil drinken ga ik naar de kroeg, en uiteraard als ik weet dat vrienden langskomen haal ik een beetje van alles thuis.
dinsdag 18 maart 2014 om 12:23
Ranja, Roosvicee, Lemon, Cola Zero, wit droog, rode wijn, bier, Martini whiskey, port, grappa, limoncello en jenever. En nu wat extra Jagermeister en Jagertee want manlief is net terug uit oostenrijk.
En water uit de kraan
En water uit de kraan
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
dinsdag 18 maart 2014 om 12:29
dinsdag 18 maart 2014 om 12:30
dinsdag 18 maart 2014 om 12:40
Ik weet van mijn gasten eigenlijk allemaal wel wat ze drinken.
Bier/wijn/rose (sterkere drank haal ik eigenlijk niet, we hebben wel voorraad). Dan standaard ju d'orange en fris. Paar grote flessen cola (toch nog steeds veel gedronken) en andere soorten fris haal ik in kleine flesjes. Komt wel op / blijft wel goed
Bier/wijn/rose (sterkere drank haal ik eigenlijk niet, we hebben wel voorraad). Dan standaard ju d'orange en fris. Paar grote flessen cola (toch nog steeds veel gedronken) en andere soorten fris haal ik in kleine flesjes. Komt wel op / blijft wel goed
dinsdag 18 maart 2014 om 12:45
Wij hebben eigenlijk altijd wel van alles in huis, met en zonder prik, met en zonder alcohol. Als er gasten komen weet ik meestal wel wat ze graag drinken en als ik dat niet weet, dan vraag ik dat van te voren. En komen ze zomaar aan, tja, dan drinken ze maar wat ik op dat moment in huis heb. Maar er is altijd keuze genoeg.
dinsdag 18 maart 2014 om 12:47
Ik heb verschillende soorten limonade, thee in 100 smaakjes ( plus " gewone " ), koffie, sapjes, bier, witte wijn, rode wijn, rosé, meerdere soorten sterke drank ( waaronder al een paar soorten rum ) , verschillende soorten likeur, van die drankjes als Feigling en ander spul om mee te " shotten " .
Spa Rood, dat vraagt eigenlijk nooit iemand en drinken we zelf ook niet.
Spa Rood, dat vraagt eigenlijk nooit iemand en drinken we zelf ook niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 18 maart 2014 om 12:48
Heineken bier
(enkele speciaal biertjes)
Rode wijn
Witte wijn
Red Bull
Rode wodka
Berenburg (of een andere kruidenbitter)
Bacardi
Cola
Cassis
7-up
Fanta
Crystal clear achtig fris
Ice tea
Jus d' orange
Sapjes (dubbelfris achtig spul)
Aanmaaklimonade
Roosvice
(voor als er kindjes op bezoek komen)
Thee
Koffie
Melk
Chocomel
Yogidrink
Klinkt misschien als een vrij ruim aanbod, maar het wordt niet gekocht speciaal voor bezoek (al kan bezoek krijgen wat ze maar willen). Wij vinden het zelf ook lekker om heel verschillende dingen te drinken en dan vinden we het lekker om dat gewoon te kunnen pakken en niet te moeten wachten tot de volgende keer boodschappen doen.
(enkele speciaal biertjes)
Rode wijn
Witte wijn
Red Bull
Rode wodka
Berenburg (of een andere kruidenbitter)
Bacardi
Cola
Cassis
7-up
Fanta
Crystal clear achtig fris
Ice tea
Jus d' orange
Sapjes (dubbelfris achtig spul)
Aanmaaklimonade
Roosvice
(voor als er kindjes op bezoek komen)
Thee
Koffie
Melk
Chocomel
Yogidrink
Klinkt misschien als een vrij ruim aanbod, maar het wordt niet gekocht speciaal voor bezoek (al kan bezoek krijgen wat ze maar willen). Wij vinden het zelf ook lekker om heel verschillende dingen te drinken en dan vinden we het lekker om dat gewoon te kunnen pakken en niet te moeten wachten tot de volgende keer boodschappen doen.
dinsdag 18 maart 2014 om 12:59
dinsdag 18 maart 2014 om 13:54
dinsdag 18 maart 2014 om 14:53
Altijd in huis:
koffie
thee
multivitaminesap
appelsap
sinaasappelsap
limonade (dubbelfrisachtig en karvan cevitam)
cola
Bacardi
bijna altijd melk
Wij drinken bijna nooit alcohol en bier is er alleen als het overblijft van een verjaardag. De laatste tijd probeer ik ook blikjes cola light in huis te hebben, dat drinken een aantal mensen die nog wel eens langs komen.
koffie
thee
multivitaminesap
appelsap
sinaasappelsap
limonade (dubbelfrisachtig en karvan cevitam)
cola
Bacardi
bijna altijd melk
Wij drinken bijna nooit alcohol en bier is er alleen als het overblijft van een verjaardag. De laatste tijd probeer ik ook blikjes cola light in huis te hebben, dat drinken een aantal mensen die nog wel eens langs komen.
dinsdag 18 maart 2014 om 16:51
Zas, ik drink zelf alleen water en thee. Krijg zelden bezoek (meeste vriendinnen wonen verspreid door Nederland dus meestal spreken we buiten de deur af), en ik woon in Amsterdam, dus als er al iemand hierheen komt is het in de stad gezelliger dan bij mij thuis.
Verder drink ik zelf nauwelijks alcohol (ivm zwanger willen worden), en als ik het drink liever alleen buiten de deur bij een lekker etentje. Frisdranken vind ik per definitie ongezond (al helemaal de light variant), en koffie lust ik niet.
Verder drink ik zelf nauwelijks alcohol (ivm zwanger willen worden), en als ik het drink liever alleen buiten de deur bij een lekker etentje. Frisdranken vind ik per definitie ongezond (al helemaal de light variant), en koffie lust ik niet.
Waar zit de any-key?
dinsdag 18 maart 2014 om 16:55
Wij hebben altijd wel 1fles prik (cola, fanta of tonic bijv) 1 fles prikloos (green tea of vruchtensap) een fles wijn, een paar biertjes en verder gewoon thee, koffie en limonade.
Wie per se crystal clear, dat ene bier of alleen zoete wijn wil neemt het zelf maar mee. Als we veel mensen krijgen zoals met verjaardagen zorg ik wel voor een ruimer aanbod.
Wie per se crystal clear, dat ene bier of alleen zoete wijn wil neemt het zelf maar mee. Als we veel mensen krijgen zoals met verjaardagen zorg ik wel voor een ruimer aanbod.
dinsdag 18 maart 2014 om 18:14
Water, thee in tig smaken, koffie, rode en witte wijn en meestal ook wel bier. Verder staan er wat likeurtjes en andere flessen sterke drank in de kast, maar daar doen we vrij lang mee. Verder heb ik altijd fruit genoeg om verse appel- of perensap te maken. Als we visite krijgen haal ik cola light, Dubbelfriss of Chrystal Clear en een paar soorten sap (en bier, als dat er niet meer genoeg was).
dinsdag 18 maart 2014 om 18:27
dinsdag 18 maart 2014 om 18:37
Water, koffie en thee kun je altijd krijgen als je onverwacht op bezoek komt. Voor visite haal ik frisdrank dan vaak in kleinere flesjes of blikjes, puur omdat het hier dan zo lang blijft staan dat de prik er van af gaat. Soms heb ik ook een fles rode wijn in de kast staan. Maar ik haal eigenlijk het drinken pas als het bezoek komt en ik weet wel wat ze ongeveer drinken. Hetzelfde geldt voor snacks en koekjes voor bij de koffie.