Geld & Recht alle pijlers

Vraag over lening.

18-03-2014 18:14 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zomer ben ik met 2 vrienden gaan roadtrippen in Amerika. We hebben daar een probleem gehad in Washington. Al onze pinpassen waren geblokkeerd waardoor we in de problemen kwamen en we via western union geld hebben kunnen opnemen (heeft de Rabobank geregeld voor ons).

Nu zit het zo: Een van ons werd meteen gebeld toen we weer in Nederland waren en moest meteen betalen en had al eerder een brief erover ontvangen. Wij hebben geen brief gehad en zijn niet gebeld. Nu zit ik met met een andere vriend dus met dat geld. We hebben in het begin al meerdere keren aangekaart dat we het terug wilden betalen maar daar zou de Rabobank zelf mee komen.

Nu is mijn vraag, zoude ze dit verkeerd genoteerd hebben en vergeten zijn? Het gaat over ¤5000,- pp. En volgens mij krijg je bij een lening sowieso een overzicht vanv je lening in het nieuwe jaar? Kan iemand mij hier wat over vertellen?

Bedankt voor het lezen en de moeite in ieder geval!

Mvg.
Echt niet dat ze dat vergeten!

En ondertussen tikt de rente lekker door....
Even contact opnemen met de Rabobank?

Of zeg ik nu iets heel raars?
Huts!
Maar met zoiets is de bank toch verplicht om bepaalde gegevens en papieren te sturen lijkt mij?!

In ieder geval bedankt!
Heeft die ene vriend niet alles betaald zodat jullie e.a. met hem kunnen verekenen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jij probeert er onderuit te komen. Belachelijk. Ze vergeten je echt niet hoor en ga jij maar eens uitreken hoe hard de rente oploopt over zo'n bedrag.
quote:viva-amber schreef op 18 maart 2014 @ 18:24:

Heeft die ene vriend niet alles betaald zodat jullie e.a. met hem kunnen verekenen?Dat dacht ik ook, maar waarom komt vriend dan niet zijn geld opeisen vroeg ik mij af.
Nee hij heeft niet alles betaald! En als ik er onderuit probeer te komen zou ik het niet al meerdere keren aan tonen bij de Rabobank dat ik het zo snel mogelijk wil betalen. Ik kan wel blijven bellen en langs gaan.
Aan jouw reacties te zien komt het wel over dat je hoopt dat ze het "vergeten". Reken maar van yes dat ze dat niet doen. Daarnaast hebben ze jou geholpen toen je in de problemen zat, dus ik vind dat je er best een beetje moeite voor mag doen. Je doet net alsof je ze een gunst verleent.
Als de rabo geen gehoor geeft, zou ik gaan dreigen dat hun de rente dan bekostigen. Jij heb aangeven dat je het nu wilt betalen en niet over 2 jaar of wat dan ook..
Trots!
Ik snap het niet zo goed... waarom was het een lening?

Als jullie pinpassen geblokkeerd waren en de rabobank heeft geregeld dat jullie toch geld konden krijgen, ging dat dan niet gewoon gelijk van je rekening af?

Als je een rekening bij de rabobank hebt zouden zij het geld toch zelf gewoon bij de eerste mogelijkheid van de rekening hebben afgeschreven?

Of heb je geen rekening bij de rabobank? Waarom hebben zij dan voor jullie geregeld dat je toch geld kon krijgen?

Ik snap het niet
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Niet meer bellen, maar alles vanaf nu op papier en per e-mail! Dan kun je later, als er opeens wel rente is gerekend, daartegen in verweer komen.

Maak een afspraak op kantoor en geef aan dat je hiervan af wilt en op welke manier dit kan. Succes!
En wat voor roadtrip waren jullie in vredesnaam aan het maken dat jullie 5000 euro pp nodig hadden???
ach kom, zouden jullie ook niet stiekem hopen dat ze het vergeten? ik ken tenminste niemand die staat te springen om 5000 euro te betalen.

Wel is het vreemd dat de Rabo steeds niet thuis geeft als TO zegt te willen betalen.

Nou ja, blijven stalken dan maar, inderdaad per brief en e-mail.

hier wat info over verjaringstermijnen

http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=61
quote:Broedkippetje schreef op 18 maart 2014 @ 21:01:

Ik snap het niet zo goed... waarom was het een lening?

Als jullie pinpassen geblokkeerd waren en de rabobank heeft geregeld dat jullie toch geld konden krijgen, ging dat dan niet gewoon gelijk van je rekening af?

Als je een rekening bij de rabobank hebt zouden zij het geld toch zelf gewoon bij de eerste mogelijkheid van de rekening hebben afgeschreven?

Of heb je geen rekening bij de rabobank? Waarom hebben zij dan voor jullie geregeld dat je toch geld kon krijgen?

Ik snap het niet

Dit dus.

Waarom zou de Rabobank -of welke bank dan ook- zomaar 15.000 Euro overmaken?

Daarnaast vind ik het ook nogal vreemd dat alle pinpassen geblokkeerd waren.
Zou voor de zekerheid BKR overzichtje aanvragen. Weet je in ieder geval zeker dat ie daar niet geregistreerd staat.
quote:Doreia schreef op 18 maart 2014 @ 21:04:

Niet meer bellen, maar alles vanaf nu op papier en per e-mail! Dan kun je later, als er opeens wel rente is gerekend, daartegen in verweer komen.

Maak een afspraak op kantoor en geef aan dat je hiervan af wilt en op welke manier dit kan. Succes!Dit dus! Zorg dat je wat dossier opbouwt voor je straks een fikse rente mag aftikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven