Gezondheid alle pijlers

Maandje ongesteldheid gemist!

18-03-2014 18:47 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden, ik vroeg al rond in mijn vriendinnengroep wie een maand of twee niet ongesteld is geweest (zomaar, zonder reden. Geen pil/zwangerschap of iets dergelijks) en geen van allen hadden zoiets meegemaakt.

Ik maak me nu wel zorgen, afgelopen maand waren er krampen, klein beetje bloedverlies en wat donkere slijm. Verder niets!!!

Nu let ik er weer op en vandaag kreeg ik zo'n buikpijn dat ik blij een maandverband heb gebruikt, maar nu ik kijk is er weer niets op wat donkere slijm na...

Pff, ze zeggen dat het door stress kan komen maar nu stress ik nog meer. Ik ben echt niet zwanger want ik ben nog maagd enzo.

Maar ALSJEBLIEFT ben ik de enige? Moet ik naar de dokter? Daar zie ik zó tegenop want die gaat alleen maar denken dat ik zwanger ben, moet ik door dat hele proces heen.
Hoe oud ben je? ( maw hoe lang menstrueer je al?)
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ik ben 17 en ik was al ongesteld sinds mijn 12de ofzo. Ik was er vroeg bij, in ieder geval.
Zoiets kan voorkomen. Als je nog jong bent en je kan niet zwanger zijn dan is er weinig reden tot paniek.

Als je nu volgende maand weer niet ongesteld bent, (en je merkt andere dingen aan je gezondheid) dan zou ik wel even naar de huisarts gaan.
Heb je (onbeschermde) sex gehad? Voor 5-6 euro heb je al een zwangerschapstest. Heb je daar iig al duidelijkheid over. Als je klachten houdt inderdaad even naar de huisarts.
Geen....
Welk proces ben je bang voor? Dat de HA wil kijken? Wat jij niet wilt gebeurt niet hoor, waarschijnlijk kan hij/zij je gewoon geruststellen.

Gewoon even gaan.
quote:kaartje7654 schreef op 18 maart 2014 @ 18:51:

Heb je (onbeschermde) sex gehad? Voor 5-6 euro heb je al een zwangerschapstest. Heb je daar iig al duidelijkheid over. Als je klachten houdt inderdaad even naar de huisarts.Ik ben maagd. Dus het kan echt niet.
Het klinkt niet als iets dramatisch hoor. Je lichaam zit nog volop in ontwikkeling. Als je nu een beetje bruinige afscheiding hebt zou het me niet verbazen dat je binnen een week alsnog een normale menstruatie krijgt.
quote:SpringDing schreef op 18 maart 2014 @ 18:52:

Welk proces ben je bang voor? Dat de HA wil kijken? Wat jij niet wilt gebeurt niet hoor, waarschijnlijk kan hij/zij je gewoon geruststellen.

Gewoon even gaan.Ik kijk sws al op tegen de huisarts, ik voel me erg ongemakkelijk. Het maakt dan niet uit voor wat ik er ben, al is het voor mijn schouders of rug... ik ben gewoon een awkward persoon in het algemeen. Maar ik ben bang dat als ik niet ongesteld word in april, ik toch wel even naar haar toe moet gaan .
quote:vera8 schreef op 18 maart 2014 @ 18:54:

Het klinkt niet als iets dramatisch hoor. Je lichaam zit nog volop in ontwikkeling. Als je nu een beetje bruinige afscheiding hebt zou het me niet verbazen dat je binnen een week alsnog een normale menstruatie krijgt.Dat was wat ik afgelopen maand ook dacht, maar het kwam maar niet. Ik hoop dat jij gelijk hebt tho.
Was je tot nu toe altijd wel regelmatig ongesteld?
quote:vera8 schreef op 18 maart 2014 @ 18:58:

Was je tot nu toe altijd wel regelmatig ongesteld?Regelmatig zou ik het niet noemen, het was nooit op de uitgerekende dag. Maar het was er wel altijd net ervoor of erna.
Juist daarom denk ik dat het goed is om nu even naar de huisarts te gaan. Waarschijnlijk is er niet zo veel aan de hand, en gaat de HA ook niks doen ofzo, maar dan wordt de drempel misschien wat lager voor je. Dan kan je ook gewoon zeggen dat je het eng vind om langs te komen.

Ok, maar dan nog zou ik nog niet gaan stressen op dit moment. Wat Jellybelly al zegt: kijk het nog even aan en bezoek je ha als er volgende maand nog niets is gebeurd. Of als je andere klachten krijgt die je niet kunt plaatsen.

Je arts is een vrouw zo heb ik begrepen. Zij weet dus precies hoe je je voelt en zal je vast gerust kunnen stellen. En daarvoor hoef je je kleren misschien nog niet eens uit te doen.

Je topic vraag was of je 'de enige' was met dit probleem. Daarin kunnen we denk ik kort zijn; Nee, je bent zeker niet de enige. Het komt vaker voor en is over het algemeen heel onschuldig!
Als je nog maagd bent geen reden om in de stress te schieten, want je gelooft toch zelf hoop ik ook niet in onbevlekte ontvangenis?
quote:elninjoo schreef op 18 maart 2014 @ 19:09:

Als je nog maagd bent geen reden om in de stress te schieten, want je gelooft toch zelf hoop ik ook niet in onbevlekte ontvangenis?

Nou, heb ooit gehoord dat je de symptomen van een zwangerschap kunt krijgen maar dan niet echt zwanger bent. Maar juist omdat het geen zwangerschap kan zijn, ben ik er erg bang voor... het is dan dus iets anders.

Maar ik zal 't merken.. ik zal nog een maandje wachten.
Ik kan mij slecht voortellen dat er vrouwen zijn die dit missen :S
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 18 maart 2014 @ 19:20:

Ik kan mij slecht voortellen dat er vrouwen zijn die dit missen :SNou geloof het of niet, maar ik word liever wel ongesteld dan niet. Ik ga me dan toch zorgen maken om mijn gezondheid. Heb ook een paar maanden zitten tobben, nadat ik gestopt was met de Nuvaring, het kwam maar niet op gang, of heel vreemd kort/onregelmatig. Ben blij dat het nu weer normaal is, ik voel me daar (noem me gek) vrouw door.
Doe je misschien te fanatiek aan sport? Want dat zou een reden kunnen zijn, je lichaam kan inderdaad door stress een menstruatie overslaan, je kunt iets van endometriose hebben of pcos. Het kan zoveel zijn maar in de meeste gevallen is een zwangerschap de reden dat je niet meer menstrueert, maar aangezien jij zegt dat je nog maagd bent zal dat dus niet het geval zijn. Dus daar zou ik me dan dus ook maar geen zorgen over maken.
Ben je misschien heel erg afgevallen? Als je te licht bent kan je menstruatie er ook mee stoppen.
Inderdaad jellybelly, wordt het liever wel als ik echt niet zwanger kan zijn.

Geeft je toch een idee dat het allemaal nog werkt daar.

To, bel anders eerst de assistente, misschien kan zij je al gerust stellen.
Het geeft helemaal niets, let er even op dat je volgende maand wel ongesteld wordt ;) het zou kunnen zijn dat jou eisprong is uitgebleven deze maand. Geen nood!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
quote:demagnumvanellen schreef op 18 maart 2014 @ 19:46:

Doe je misschien te fanatiek aan sport? Want dat zou een reden kunnen zijn, je lichaam kan inderdaad door stress een menstruatie overslaan, je kunt iets van endometriose hebben of pcos. Het kan zoveel zijn maar in de meeste gevallen is een zwangerschap de reden dat je niet meer menstrueert, maar aangezien jij zegt dat je nog maagd bent zal dat dus niet het geval zijn. Dus daar zou ik me dan dus ook maar geen zorgen over maken.

Ik sport niet, maar ben wel dit jaar begonnen met een hbo-opleiding dat best zwaar is en veel energie vergt. Maar naast dat, heb ik niets bijzonders gedaan.

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ga afwachten en als ik eind april nog niet ongesteld ben dan bel ik meteen de HA. Ik heb volgens mij te veel lopen klagen over mijn menstruatie, en nu bijt het me terug in the ass. Karma, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven