Basisvoorraad drank

18-03-2014 11:36 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

vraagje. De een drinkt wijn, zoete witte of toch een rose.

De ander een biertje of sinas. Nee doe mij maar een sapje.

Of nee, heb je crystal clear?

Ga zo maar door.

Ik kom mensen graag tegemoet als ze op visite komen,

maar om van alles wat thuis te hebben, nee.

Wat is jullie basis-voorraad?

of bied je gewoon wat in de koelkast staat?
quote:zoembaya schreef op 18 maart 2014 @ 12:23:

Baleys gaat inderdaad ersuikeren (?). Maar doorzichtige dranken met een hoog alcoholpercentage kun je eindeloos bewaren, zelfs als ze open zijn geweest.De meest neutrale dranken kun je inderdaad lang bewaren, alc% zegt niet zo veel. Een bitter die open is geweest gaat op den duur oxideren en smaakt dan echt niet lekker meer. Sowieso drank altijd koel en in het donker bewaren.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Wijn (wit/ rood/ rose/ prosecco); totaal 70 flessen schat ik

Bacardi (10 literflessen ofzo waaronder Bacardi Havana + nog een 2 literfles)

6 pack bockbier

1 literfles bier

sambuca

wiskey

drambuie

palinka

slivovitsj (pruimenlikeur)

en nog wel wat flessen ergens van oa hele smerige alcohol van 49 % uit Hongarije en Oostenrijk.

qua fris: iets van 2 spa rood, 1 druivensap, 1 appelsap. Probeer hiervan de laatste tijd zo min mogelijk te halen, en momenteel dus heel weinig in voorraad. Reden is dat het binnen paar dagen op is door de kinderen. Heb wel altijd ranja/ roosvicee/ melk in huis.
Onze basisvoorraad:

Filterkoffie

Senseo-pads (regular, latte en kaneel)

Thee in heel veel smaken (twee theedozen en een theeblikje vol)

Cranberrysiroop van eigen merk Jumbo

Roosvicee

Instant poeder voor warme chocomel

Perssinaasappels

Cola Zero/IJsthee Zero

Bier

Fles rosé

Fles droge witte wijn

Qua drank heb ik graag in huis:

Zwarte wodka

Safari

Dropshot

Vriend heeft graag Bacardi.

Incidenteel: fles rode wijn (voor oma), Spa Rood (voor opa, ik drink zelf altijd kraanwater), jus d'orange (voor bij de Safari), Chocomel, Energy drink sugar free (voor bij de zwarte wodka) en appelsap (als ik ziek ben, doet me denken aan toen ik nog klein was).
Dat is het lijstje trouwens waar ze het mee moeten doen als ik niet weet dat ze langskomen. Als ik weet dat iemand komt haal ik de theesmaak in huis die diegene lekker vindt, of als diegene graag Crystal Clear of whatever drinkt haal ik dat ook in huis.

En als ik weet dat iemand een bepaald iets voor bij de koffie of thee heel lekker vindt dan haal ik dat ook.
Hebben jullie voor bezoek trouwens ook standaard iets eetbaars in huis? Ik heb een koektrommel waar altijd wel wat koekjes in zitten (krakelingen, speculaasjes of bokkenpootjes), ontbijtkoek heb ik altijd en een zak chips is meestal ook nog wel te vinden en afbakstokbroden heb ik ook altijd wel in huis. Soms heb ik Space-koeken, die vind ik zo lekker

Als ik weet dat iemand een bepaald koekje heel lekker vindt dan haal ik dat ook.
Hier standaard in huis:

Cola

Fanta

Ice tea

Ice tea green

Carvan cevitam (ofzoiets, wat een stomme naam)

Iets van multi vitamine of andere vruchtensap

Iets van dubbelfris of Spa fruit en dergelijke

Aan alcohol:

Bier

Rode wijn

Witte wijn (alleen droog)

Rosé

Vodka

Tequila

Nog wat cocktail bruikbaarheden als blue curacao, Malibu en dergelijke want mijn vriend maakt die vaak voor gasten zomers.

1 fles Champagne voor onverwachte viering

Realiseer me nu dat dit best veel is, maar we hebben dan ook in de schuur een enorme koelkast staan alleen maar voor drinken.

Met feestjes en dergelijke halen we eigenlijk dezelfde sappen maar dan extra en qua alcohol willen we nog wel eens uitbreiden qua sterke drank maar dit is eigenlijk standaard wat onze vrienden ook drinken.
Grappig hoeveel mensen roepen "Wij hebben lekker niks in huis, alleen water (/koffie/thee).

Hoe ongastvrij is dat eigenlijk :P

Ik heb altijd wel water/thee/koffie maar ook gewoon wat fris/sap en wijn. En als ik bierdrinkers krijg dan haal ik even een kratje.

Op dit moment; cola, sprite, prosecco, witte droge wijn, witte zoete wijn, spa rood, Malz bier (duits), fanta mango.. Eigenlijk geen idee wat er verder nog staat. In elk geval genoeg om gasten iets aan te kunnen bieden.
Ongastvrij? Ik drink alleen maar water koffie en thee. Als mensen dan komen aanwaaien heb ik niks anders dan dat. Ja, wel:ranja. Ik drink geen sap of frisdrank, dat vind ik namelijk behoorlijk loze kcal/ongezond ivm zoetstoffen. Ik drink ook geen zuivel ivm mijn gezondheid.
quote:Nemesis. schreef op 18 maart 2014 @ 23:49:

Ongastvrij? Ik drink alleen maar water koffie en thee. Als mensen dan komen aanwaaien heb ik niks anders dan dat. Ja, wel:ranja. Ik drink geen sap of frisdrank, dat vind ik namelijk behoorlijk loze kcal/ongezond ivm zoetstoffen. Ik drink ook geen zuivel ivm mijn gezondheid.Op zo'n manier. Als er een feestje is waar alcoholdrinkers komen heb je wel wat in huis?
Hier altijd in huis:

Limonade

cola

spa rood

sinaasappel of mango sap

lipton icetea green

thee in verschillende smaken

nespresso

rosé of witte wijn

champagne

bier

whisky

Voor bezoek halen we eigenlijk nooit iets anders in huis, behalve een incidenteel flesje rode wijn. Onze basisvoorraad is meestal genoeg om gasten iets aan te bieden waar ze van houden.
Am Yisrael Chai!
Ik heb altijd wel 10 biertjes in huis, je weet maar nooit.

Verder een flesje rood, een flesje wit.Een prosecco, paar witbier.

Port, cognac, whiskey. Als er geen gelegenheid is drinken we niet, dus het kan soms tijden staan.

Verder jus d'orange en koffie en thee. Maar cola en al die andere frisdranken heb ik niet in huis hoor.

Oh wacht. Aangekondigde visite. Nou vooruit: een cola en een 7- up dan erbij, verder niet zeuren. Wel veel te knabbelen en te eten. Dat dan weer wel.

http://www.youtube.com/watch?v=xwHT0b8TKeE
Oja en melk natuurlijk.
quote:Op zo'n manier. Als er een feestje is waar alcoholdrinkers komen heb je wel wat in huis?

Joh, ik heb een drankkast vol met sterke drank als student zijnde. Over van andere BYOB feestjes. Ben zelf de grootste zuipert. Maar mijn bezoekt neemt dus echt wel hun eigen sterke drank mee

Als er een vriendin een wijntje komt drinken haal ik een flesje wit of rose. Bier heb ik nooit in huis tenzij mannelijk bezoek. Dan haal ik een sixpackje.
Nou Andrea, als gasten me alleen gastvrij vinden omdat ik drank voor ze heb

Verder eens met Nemesis.
Waar zit de any-key?
Standaard in huis hebben wij koffie, thee, sap, aanmaaklimonade en bier, met enige regelmaat gaat er ook een fles cola doorheen.

Bij verjaardagen wordt er wat extra bier, sap en cola gehaald, en een paar flessen wijn.
We hebben altijd

Koffie (gewone en espresso)

Thee (ongeveer 10 soorten)

Melk

Bier

Speciaal bier

Witte wijn

Rode wijn

Een kast vol whiskey, wodka, gin, cointreau, grappa en weet ik wat niet allemaal

Cola (light en echte, altijd in blikjes dan blijven ze lekker)

Aanlenglimonade (deze is heerlijk)

... en als er gasten komen vaak ook nog een of twee sapjes (drink ik zelf niet) en een paar grote kannen met water met wat schijfjes citroen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Altijd in huis:

Bier

Speciaal bier

Rode wijn

Port

Whiskey

Gin

Thee

Kruidenthee

Koffie

Melk (voor in de koffie en thee)

Tonic voor de gin (niet altijd in huis)

Ik drink geen fris en geen sapjes zelf. Als ik weet dat iemand komt (logeren) haal ik altijd voor ontbijt persinasappelen. En wat extra sapjes. In de zomer maak ik zelf ijsthee.

Voor een feestje is het wat anders natuurlijk, dan haal ik van alles wat. Ik stond pas wel versteld toen een vriendin bij een verjaardagsbrunch nog maar twee koffiepadjes had (want ze drinkt zelf nooit koffie) en geen melk (ook geen gewone) voor de koffie. Had ze waarschijnlijk helemaal niet op gerekend, maar bij een brunch met 12 man niet op koffiedrinkers rekenen vond ik wel frappant.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Wij drinken niet,maar ik heb altijd als basis in huis voor de familie:

Bier

Rose

Wijn (wit en rood)

Daarnaast:

Cola

Thee (alle soorten en smaken,ik ben een thee drinker)

Iets fris als spa fruit/cristal clear

Koffie drinken wij ook helemaal niet,dus is nooit in huis. Alleen als er aangekondigde visite komt haal ik een pak senseo koffiepads en melk. Die ik dan vaak aan het eind meegeef naar huis,aan mn zus ofzo die wel een echte koffiedrinker is,want bij ons gaan ze verpieteren
Ik drink zelf vooral koffie, (kruiden)thee en wijn dus dat heb ik ruimschoots in huis. Qua wijn altijd wel rood, wit, rose, bubbels en port. Verder een paar blikjes fris (vanalles wat) en bier, dat drink ik niet en een fles opentrekken voor 1 glas vind ik ook zonde. Vaak haal ik nog wat sapjes bij, maar ook die drink ik zelf niet dus die blijven ook staan.

Ik weet vaak wel wat mijn bezoek lekker vind, dus als iets gepland is dan haal ik het wel.

Heb hier eerder een probleem met een koekje aanbieden bij de koffie, omdat ik uit zelfbescherming weinig snoep en snaai in huis haal. Wat dat betreft grijpt spontaan bezoek dus wel eens mis.
Ik heb nooit zoveel in huis. Standaard cola, limonade, thee, koffie en water. Meestal ook wel melk, en soms energydrank. Als ik weet dat er mensen komen, haal ik wel wat extra's.
Altijd wel in huis ;

- koffie

- vele verschillende soorten thee

- Bacardi

- rosé

- hertog jan bier

- Amstel radler bier

- cola

- aanmaaklimonade

- Spa fruit

- roos vicee perzik

- seven up

- jus d'orange

- dubbel fris
Oh en optimel
quote:zoembaya schreef op 18 maart 2014 @ 11:55:

Altijd op voorraad:

Appelsap

Sinaasappelsap

Spa rood

Spa blauw

Cola

Bier

Wijn (wit, rood, rose)

Champagne

En in de kelder een collectie sterke drank, sommige flessen al minstens 10 jaar oud. Dat bederft niet. (Cointreau, Baileys, jenever, whiskey, gin, wodka, diverse likeurtjes en dranken die we hebben meegenomen van reizen, sherry, port, enz)

Voor een bezoek of feestje koop ik nog wat andere soorten vruchtensap.

Oh ja, en thee (een aantal soorten) en koffie natuurlijk standaard.Baileys kan wel degelijk bederven...
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
Espresso (zakjes, beide apparaten zijn kapot)

Vele smaakjes thee

Cola light

Cassis

Sap

Ranja

Baileys

En.... Kraanwater.

Ik woon alleen en ben behoorlijk honkvast
quote:an_dre_a schreef op 18 maart 2014 @ 23:46:

Grappig hoeveel mensen roepen "Wij hebben lekker niks in huis, alleen water (/koffie/thee).

Hoe ongastvrij is dat eigenlijk :PValt me ook op als ik die (korte) lijstjes eens doorneem: visite is voor sommigen blijkbaar eerder een noodzakelijk kwaad dat je zo snel mogelijk weer naar buiten werkt in de hoop dat het nooit meer terugkomt. Maar goed, dat zal wel deel uitmaken van de als gezondheid verpakte zuinigheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven