Roestige barbecue, Hammerite?
donderdag 20 maart 2014 om 13:58
Mijn barbecue wil ik weer netjes maken, het is zo'n grote buitenkeukenachtige. Het heeft veel te verduren gehad, gigantisch veel roest op onder andere het deksel. Iemand ervaring met zo'n Hammerite spuitbus? Volgens de website van Hammerite hoef je zelfs het roest niet weg te halen omdat het een drie in 1 product is.
Iemand nog tips misschien?
Iemand nog tips misschien?
donderdag 20 maart 2014 om 14:03
Ik heb wel ervaring met hammerite. Idd in 1 x klaar maar ik zou het nooit op een bbq gebruiken. Als je de deksel ofzo daar mee behandeld zouden er dan geen dampen vrijkomen als hij heet word?
Als het RvS is ( die van ons wel in ieder geval) dan kan je hem toch gewoon afwassen met een schuurspons en zeep. Even licht olie erop en klaar. Oké als je veel roest hebt wat meer werk om alles eraf te krijgen maar normaal heb ik met die ronde ijzeren sponsjes geen problemen daarmee ( niet die met zeep hoor !)
Als het RvS is ( die van ons wel in ieder geval) dan kan je hem toch gewoon afwassen met een schuurspons en zeep. Even licht olie erop en klaar. Oké als je veel roest hebt wat meer werk om alles eraf te krijgen maar normaal heb ik met die ronde ijzeren sponsjes geen problemen daarmee ( niet die met zeep hoor !)
vrijdag 21 maart 2014 om 11:53
quote:love2dance schreef op 20 maart 2014 @ 14:03:
Ik heb wel ervaring met hammerite. Idd in 1 x klaar maar ik zou het nooit op een bbq gebruiken.
+1!
H*mmerite is gemaakt voor dingen als tuinhekken, en het is nog een grotere chemische zooi dan de gemiddelde lak op terpentine-basis. Ik zou zelf niet willen uitproberen wat er allemaal vrijkomt als je dit gaat verhitten, en wat dat met je gezondheid doet op termijn....
Er bestaat overigens ook hitte-bestendige lak, bijv. voor motorblokken. Maar ook die zou ik niet in de buurt van mijn etenswaren willen hebben.
Ik heb wel ervaring met hammerite. Idd in 1 x klaar maar ik zou het nooit op een bbq gebruiken.
+1!
H*mmerite is gemaakt voor dingen als tuinhekken, en het is nog een grotere chemische zooi dan de gemiddelde lak op terpentine-basis. Ik zou zelf niet willen uitproberen wat er allemaal vrijkomt als je dit gaat verhitten, en wat dat met je gezondheid doet op termijn....
Er bestaat overigens ook hitte-bestendige lak, bijv. voor motorblokken. Maar ook die zou ik niet in de buurt van mijn etenswaren willen hebben.
maandag 24 maart 2014 om 19:16
Bedankt voor de reacties, het betrof alleen maar de buitenkant van de deksel van de barbecue, Ik heb het dus wel met hammerite gedaan maar dan de speciale hittebestendige spuitbus die speciaal voor barbecues en kachels etc, is. Barbecue ziet er weer helemaal uit als nieuw. Hopelijk houdt het wel een paar jaar, best duur spul, ik had 2 spuitbussen nodig van 16 euro. Anders toch maar eens op zoek naar een afdekzeil.