lampenkap ombouwen?
donderdag 20 maart 2014 om 20:56
Ik heb een onwijs leuke lampenkap gescoord. Maar ja, blond als ik ben, er helemaal niet aan gedacht dat dit bedoelt is voor een hangende lamp. Ik wil er echter een staande lamp van maken. Ik kan de lampenkap niet op zijn kop erin doen want dan piept de lamp er bovenuit en hij is onder iets wijder dan aan de bovenkant. Terugbrengen kan niet. Is er hier iemand die een handige tip heeft om hem toch te kunnen gebruiken als staande lamp? Of heb ik gewoon een miskoop???
Alvast bedankt
Alvast bedankt
vrijdag 21 maart 2014 om 08:40
quote:waaromdan schreef op vrijdag 21 maart 2014 08:34 Iemand zoeken die een stukje geraamte van een oude kap van binnen kan solderen zodat je hem op de voet kan zetten.
(Bij Ikea heb ik een kap gekocht die voor zowel hang als staan is.
Daar kan je het frame van binnen "omgooien.)
Ga ik proberen! Thanx...
Ik baal er gewoon van, het is zo'n leuke kap, wil hem echt houden! En anders inderdaad met een kleinere kap erin....
(Bij Ikea heb ik een kap gekocht die voor zowel hang als staan is.
Daar kan je het frame van binnen "omgooien.)
Ga ik proberen! Thanx...
Ik baal er gewoon van, het is zo'n leuke kap, wil hem echt houden! En anders inderdaad met een kleinere kap erin....
vrijdag 21 maart 2014 om 08:44
mijn man heeft dit ook gedaan voor 2 lampen van de kinderen.
Lamp van kind 1 was een lamp voor aan een staande lamp en die heeft hij een beetje omgebogen en aan een fitting gemaakt zodat deze kon hangen.
De lamp voor kind 2 was hetzelfde, staand bedoeld, maar omgedraaid en laten hangen.
Het ligt er een beetje aan wat voor binnenwerk de lamp heeft en of het makkelijk een beetje bij te buigen is.
Waar heb je de kap gekocht?
Lamp van kind 1 was een lamp voor aan een staande lamp en die heeft hij een beetje omgebogen en aan een fitting gemaakt zodat deze kon hangen.
De lamp voor kind 2 was hetzelfde, staand bedoeld, maar omgedraaid en laten hangen.
Het ligt er een beetje aan wat voor binnenwerk de lamp heeft en of het makkelijk een beetje bij te buigen is.
Waar heb je de kap gekocht?