Een maand lang vrij
donderdag 20 maart 2014 om 22:29
Plots heb ik het plan opgevat om volgend voorjaar eens een hele maand verlof op te nemen buiten de schoolvakanties van mijn kind om.
Praktisch levert dit geen problemen op, alleen heb ik werkelijk geen idee waar het nu een maand goed toeven en betaalbaar is.
Ik hoop hier wat ideeën te horen en inspiratie op te doen.
Ben nog nooit op een ander continent geweest. Wat ik voor ogen heb is een mooie zee, lekker eten, een redelijke veilige omgeving, aardige mensen, cultuur, rust, mooie natuur, misschien ook nog wat wandelen door die natuur maar vooral goed uitrusten en bijtanken van de 50 jaar die ik dan bijna achter de rug hoop te hebben.
Ideaal zou zijn als mijn dochter een week zou kunnen overkomen, zij is tegen die tijd 17 maar dat is afhankelijk van haar opleiding en het gemak van de reis.
Shoot svp
- aangename temperatuur
- zelf kunnen koken
- vriendelijke mensen
- dochter van 17 moet het makkelijk kunnen bereizen
Praktisch levert dit geen problemen op, alleen heb ik werkelijk geen idee waar het nu een maand goed toeven en betaalbaar is.
Ik hoop hier wat ideeën te horen en inspiratie op te doen.
Ben nog nooit op een ander continent geweest. Wat ik voor ogen heb is een mooie zee, lekker eten, een redelijke veilige omgeving, aardige mensen, cultuur, rust, mooie natuur, misschien ook nog wat wandelen door die natuur maar vooral goed uitrusten en bijtanken van de 50 jaar die ik dan bijna achter de rug hoop te hebben.
Ideaal zou zijn als mijn dochter een week zou kunnen overkomen, zij is tegen die tijd 17 maar dat is afhankelijk van haar opleiding en het gemak van de reis.
Shoot svp
- aangename temperatuur
- zelf kunnen koken
- vriendelijke mensen
- dochter van 17 moet het makkelijk kunnen bereizen
donderdag 20 maart 2014 om 22:49
donderdag 20 maart 2014 om 22:51
quote:buaya schreef op 20 maart 2014 @ 22:49:
Azië, Zuidoost, Thailand of Maleisië bijvoorbeeld. Zeer vriendelijk volk, veilige landen (op een paar gebieden na, maar als je die vermijdt zit je goed), prachtige stranden maar ook naast luieren genoeg te doen en ontdekken en het dagelijkse leven is er erg goedkoop.Ik zit echt nog in de brainstormfase. Welk land heeft jouw voorkeur?
Azië, Zuidoost, Thailand of Maleisië bijvoorbeeld. Zeer vriendelijk volk, veilige landen (op een paar gebieden na, maar als je die vermijdt zit je goed), prachtige stranden maar ook naast luieren genoeg te doen en ontdekken en het dagelijkse leven is er erg goedkoop.Ik zit echt nog in de brainstormfase. Welk land heeft jouw voorkeur?
donderdag 20 maart 2014 om 22:52
quote:Kamparie schreef op donderdag 20 maart 2014 22:49 Ik weet dat het dagelijkse leven in bijv. Thailand niet duur hoeft te zijn.Niet als je niet in dure hotels/resorts overnacht en lekker met de locals mee eet. Wij aten eens met z'n vieren bij zo'n straatmannetje, allevier 1 bord eten en een blikje frisdrank, en dat kostte alles bij elkaar omgerekend 1 euro. En lekker was het zeker!
donderdag 20 maart 2014 om 22:53
quote:scriptum schreef op 20 maart 2014 @ 22:50:
Zon, zee, leuke mensen, veilige omgeving, wandelingen en rust wanneer je wil...ik zou een cruise boeken. Van hier naar de VS of zo. Kan je samen met je dochter er nog een paar dagen New York bezoeken.Goed idee, een cruise , scheelt een hoop gereis en regelwerk.
Zon, zee, leuke mensen, veilige omgeving, wandelingen en rust wanneer je wil...ik zou een cruise boeken. Van hier naar de VS of zo. Kan je samen met je dochter er nog een paar dagen New York bezoeken.Goed idee, een cruise , scheelt een hoop gereis en regelwerk.
donderdag 20 maart 2014 om 22:56
Bijvoorbeeld: Rotterdam, Netherlands; Southampton, England; Vigo, Spain; Fort Lauderdale, Florida voor 1000 euro (excl toeslagen)
http://www.royalcaribbean ... .ATL&date=&port=RTM&ship=
http://www.royalcaribbean ... .ATL&date=&port=RTM&ship=