Gezondheid alle pijlers

bruine vlekjes op het wangslijmvlies

20-03-2014 23:22 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of iemand dit herkent, ik heb op alle beide kanten links en rechts in mijn mond bruin achtige vlekken zitten op het wangslijmvlies.

Ik kan nergens vinden wat dit kan zijn, ik dacht zelf aan nicotine aanslag daar vind ik het wel op lijken (ook een beetje geelbruin) maar ook dat kan ik niet vinden.

Heeft iemand een idee?
Het doet trouwens geen pijn, ik kwam er per toeval achter
Gezien je vorige topics: heb je al hulp gehad voor al die angsten die je steeds hebt over je gezondheid?
Daar vraag ik toch niet om of wel? En jah dat heb ik ik heb een nieuwe huisarts die me wel serieus neemt (mijn oude huisarts heeft de afgelopen weken fouten gemaakt ivm mijn zoontje) maar die is natuurlijk net weer op vakantie daarom vraag ik het hier zodat ik me niet steeds zorgen hoef te maken snap je? Want dat is voor mij zwaar irritant.
Ik vind je toon vervelend.

Niemand hier gaat hier over speculeren, want a. is dat verboden volgens de forumregels en b. kan niemand door het scherm kijken.

Als je hulp krijgt voor je angsten kun je ze overwinnen en hoef je dus ook niet van deze topics te openen. Want dat helpt je toch geen meter verder, wij zijn geen vervanging voor je huisarts of therapeut.
Waarom wil je weten wat het is als je er geen last van hebt en je er per toeval achter kwam? Ik zie de meerwaarde niet echt. Mijn eigen regel is:"als het aan twee kanten zit zal het wel normaal zijn" en als ik me echt zorgen maak ga ik naar mijn huisarts.

Verder eens met Bootje.
Ik vraag ook niet of er een dokter is, ik vroeg of iemand dit herkent.

Ik vind het ook vervelend als iemand over mijn vorige topic wat al een tijd terug is geplaatst ( waarna er veel is gebeurd ) daar nog weer over moet gaan beginnen, ik vraag gewoon of iemand anders dit ook herkent. En dan jou antwoord daarop dat voelt dan niet echt alsof je me serieus neemt.
Je kunt hier drie antwoorden op krijgen:

Ja, het was niets

Ja, het was kanker (oid)

Nee, komt me niet bekend voor

Met alledrie kun je eigenlijk niets.

Het heeft niets te maken met serieus nemen of niet.
Iedereen is toch anders? Die bruine vlekken bij jantje betekenen misschien heel wat anders dan bij jou. En je wordt nu juist wel serieus genomen
Helianthe zelf al eens erg ziek geweest? Zonder ergens last van te hebben en er per toeval achter gekomen? Ik wel daarom deze vraag of iemand het herkent zodat ik me niet druk hoef te maken omdat mijn huisarts op vakantie is en mijn oude huisarts die dingen over het hoofd zag nu voor hem in valt.
Ohja ik heb trouwens ook bruine vlekken op mn wangslijmvlies, ik heb nl al een tijdje mn tanden niet meer gepoetst en ik denk eigenlijk dat het het aanbaksel is van de inmiddels rottende nasi die ik enkele maanden geleden heb gegeten. Heb jij onlans nasi gegeten?
Drop veroorzaakt ook zulke vlekjes.
Ik heb nog nooit van dergelijke vlekjes gehoord, ik ben zelf een stevige roker en ik heb het niet.Misschien cola of koffie? Daar kun je ook zulke aanslag van krijgen. Ik zou het voor de zekerheid even na laten kijken door de huisarts. Beter een keer voor niets dan een keer te laat zeg ik altijd. En zeker als je zelf rookt (wat ik aanneem aangezien je zelf nicotine als mogelijkheid aandraagt) is dat niet onverstandig. Beter dan zitten stressen, en dat bedoel ik goed, ik heb er zelf ook een handje van vaak.
Waarom bel je dan niet je tandarts? Het zit tenslotte op het wangslijmvlies.

Ik ben tandartsassistente en nee, ik weet ook niet wat het is. Mijn ervaring is wel dat patiënten die met klachten van wangslijmvlies, tong oid naar de huisarts gaan toch altijd doorgestuurd worden naar ons, de tandarts dus.
Bezorgde moeder, ik ben geen psych maar ik denk dat je hypochondrisch bent geworden na je pap 4. Dit was waarschijnlijk zo traumatisch voor je dat je hierdoor geen vertrouwen meer in je eigen lichaam hebt en je hierdoor ieder vlekje, bultje en steekje pijn meteen interpreteert als mogelijk weer iets ernstigs. Normaal gesproken zou het iemand niet eens opvallen als die bruine vlekjes in de mond heeft, jou wel, omdat je misschien wel je hele lichaam aan het afspeuren bent? Ik herken dit omdat ik zelf al 15 jaar geleden na een zeer traumatische ervaring hier ook doorheen ben gegaan. Gelukkig heeft het bij mij maar 2 jaar geduurd. Het heeft echt geen zin om andere mensen te vragen, je krijgt hier misschien een tijdelijke geruststelling van maar dan vind je wel weer iets anders.

Ik raad je echt aan om met je huisarts over deze angsten te spreken en therapie te overwegen. Voor nu kan je beter afleiding zoeken en jezelf proberen te dwingen om afleiding te zoeken. Sterkte, want ik weet hoe afschuwelijk het is om zo allesoverheersend bang te zijn.
Bruine vlekken op het wangslijmvies en tandvlees kunnen een aanwijzing zijn voor de ziekte van Adisson. Google maar eens. Mijn moeder heeft dit vandaar dat ik daar meteen aan moest denken. Het zijn pigment verkleuringen. Heb je het ook op de handpalmen of ander plekken?

Ik zou er sowieso even door de HA naar laten kijken en dan dit noemen. Veel artsen zijn er niet goed van op de hoogte terwijl het wel een ziekte is die serieus genomen moet worden. Er is wel een goede behandeling voor overigens.
quote:bezorgdemoeder12 schreef op 21 maart 2014 @ 00:25:

Helianthe zelf al eens erg ziek geweest? Zonder ergens last van te hebben en er per toeval achter gekomen?

Ja.

Ik wel daarom deze vraag of iemand het herkent zodat ik me niet druk hoef te maken omdat mijn huisarts op vakantie is en mijn oude huisarts die dingen over het hoofd zag nu voor hem in valt.Ik begrijp dat je geruststelling zoekt, maar die kan niemand geven op dit forum.
Jeetje vrouw, neem een chill pil of zo. Dat je je zorgen maakt, geeft je geen excuus om op een ander te gaan katten...
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Stoppen met roken?
Misschien bijt je er snachts op?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven