Dat was een beetje dom

21-03-2014 00:39 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht: kom laat ik eens een was draaien.

Nu heb ik per ongeluk - vraag me niet hoe - een doekje meegewassen waarmee ik vandaag met terpentine aan de slag ben geweest.

En nu ruikt mijn hele was - én huis - ernaar.

Iemand een flauw benul of die lucht nog wegtrekt of moet ik nieuwe handdoeken (douche) en theedoeken (afwas) aanschaffen?
Waar zit de any-key?
Dat gaat alleen weg door het te laten 'vervliegen'.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
quote:Mies85 schreef op 21 maart 2014 @ 00:41:

Dat gaat alleen weg door het te laten 'vervliegen'.Ook uit textiel?
Waar zit de any-key?
Doek weggooien, alles nog een keer wassen, eventueel de machine eerst een keer zonder was laten draaien, en alle ramen open? Geen ervaring, maar dat zou ik doen.
quote:Houston77007 schreef op 21 maart 2014 @ 00:39:

Ik dacht: kom laat ik eens een was draaien.

Nu heb ik per ongeluk - vraag me niet hoe - een doekje meegewassen waarmee ik vandaag met terpentine aan de slag ben geweest.

En nu ruikt mijn hele was - én huis - ernaar.

Iemand een flauw benul of die lucht nog wegtrekt of moet ik nieuwe handdoeken (douche) en theedoeken (afwas) aanschaffen?

Katoen dus?

Gewoon nog en keer wassen op hoge temperatuur met soda.

Wel extra laten spoelen.

Heb eens hetzelfde gehad, het helpt.
Heb dat ook een keer gedaan, een paar dagen de wasmachinedeur open laten staan de inhoud ook aan een wasrek laten hangen een paar dagen. De geur gaat echt uit de kleding en je wasmachine maar daarvoor moet je wel even geduld hebben...
Liters wasverzachter en zo'n geurzakje?
No love without lost
Nee was laten drogen met de terpentine en de wasmachine ook helemaal laten drogen tot hij echt door en door droog is. En dán pas weer wassen
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Ook een keer gehad, gewoon een nacht open zetten en het is weg
Daar heb ik ook ooit een topic over geopend.
Wauw wat zijn er veel mensen die terpentine in hun wasmachine hebben gegooid!!!
Wassen met azijn? Azijn helpt wel voor veel dingen.
Ik heb dat ook eens gedaan.. Kreeg toen de tip om de stinkende was nog eens te wassen met soda. Daarna de boel in de droger gedaan. De kleding die uit de droger kwam was biiiiijjjna terpentinegeurloos, de dingen die ik had opgehangen om te drogen stonken nog wat meer.
Ohh dat heb ik ook eens gehad. Gewoon uithangen buiten - alleen nu een beetje lastig met dat ***-weer :-)
Frizz en terpetine
De was laten drogen en dan opnieuw wassen met een overdosis vloeibare ossengalzeep erbij.
Ik denk dat er niet veel anders op zit dan het een weekje te laten luchten. Dus op een rekje ophangen in de schuur of garage, en als het buiten waait het rekje naar buiten doen. De lucht gaat echt wel weg, kan alleen een tijdje duren voordat het is vervlogen.
Bedankt voor de reacties en tips. Wel een hele verademing dat ik niet het enige sufferdje ben
Waar zit de any-key?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven